Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met overzetten/booten van een Debian VM

Pagina: 1
Acties:

• sander.jansen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09-2023
Hey, ik heb een stom probleem met een VM. Ik heb Debian in een VM met daarin DirectAdmin en verschillende webomgevingen. Origineel draaide dit systeem op een freenas in virtualbox(jail). Nu is de support voor virtualbox gestopt in freenas en moet ik het systeem verplaatsen naar een andere omgeving. Nou zou je zeggen, het is een VM, kopieer de files en start de vm en alles werkt... Dat was tenminste de insteek... Echter moet het naar een ESXI. Ik heb de HDD file omgezet van VDI naar VMDK en dit is goed gedaan. Als in dat ik de VM kan starten en deze prima werkt op mijn desktop computer in VMware player. Dus ik deze HDD file gekopieerd naar een nieuw profiel op mijn ESXI. en ook hier start de VM zo als het moet... op het fijn na dat de VM zelf niet door de boot heen komt om een of andere reden. Debian kan zijn boot volume niet mounten:

gave up waiting for root device. Common problems:
boot args ( cat /proc/cmdline )
check rootdelay= (did the system wait long enough?)
check root=(did the system wait for the right device?
Missing modules (cat /proc/modules; ls /dev)
ALERT! /dev/D does not exist. Dropping to a shell!
modprobe: module ehci-orion not found in modules.dep

Wat is vooral raar vindt is dat de VM prima kan starten op mijn desktop maar ineens heel veel problemen heeft in ESXI.

Ik heb geprobeerd om deze handleiding te volgen: http://hdrlab.org.nz/arti...t-device-error-in-debian/ maar wat ik hieruit haal (en in heel veel andere posts op internet) is dat zij ervan uit gaan dat je met encrypted volumes werkt, wat bij mij niet het geval is. Ik heb tijdens de installatie gewoon standaard optie gekozen voor benutten van volledige schijf.

Wat ik kan bedanken is dat Debian niet de hdd controller ondersteunt van ESXI? Ik heb al een aantal dingen geprobeerd zoals IDE, sata... helaas zonder succes...

Als iemand mij hiermee kan helpen zou dat fijn zijn :)

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
VMWare kent verschillende hardware levels en compatibiliteitniveaus. Indien deze fout staan kan een VM problemen hebben met starten.

Welke versie van VMWare player gebruik je?
Welke versie van ESXi gebruik je?

VMWare heeft ook tooling om een virtuele machine te converteren. Eventueel zou je ook met die tools een P2V doen vanuit de Virtualbox machine. Dan wordt een correct VMWare VM gemaakt.

• sander.jansen
ik gebruik op mijn desktop vmware player 12

ik gebruik ESXi 6.0 update 2

ik kan de vm prima starten in player en er is niks aan de hand. wanneer ik in ESXi een nieuwe vm maak en daar de bestaande vmdk aan koppel, start de vm zelf gewoon goed. het is debian wat moeilijk doet zodra ik deze op ESXi draai...

momenteel heb ik de vm draaien als tijdelijke oplossing in virtualbox, de vmdk die ik heb im vmware player is outdated met een 2 dagen nu (puur voor te testen) dus ik zou inderdaag vanuit virtualbox opnieuw een export moeten doen als ik definitief over ga naar ESXi

kan je mij zeggen hoe ik die export vanuit virtualbox het beste kan doen? dan kan ik nog eens kijken of het via een export wel werkt... het gaat echter een tijd duren gezien de VM 200 gb groot is en eerst om gezet moet worden en vervolgens over netwerk gekopieerd moet worden... dus qua testen is het allemaal erg traag...

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eerste waar ik aan denk is het UUID van de schijf dat niet meer overeenkomt. Dit kan je via het commando 'blkid' achterhalen. Start de VM met een installatie ISO en ga naar en rescue prompt. Daar kan je dan fstab aanpassen om naar het juiste uuid te verwijzen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom exporteer je de VM niet vanuit player naar ESX? Dan zorgt vmware ervoor dat alles compatible blijft.

• sander.jansen
Ik ben nu even aan het kijken om een acronis backup terug te zetten met behoud van UUID om te kijken of dat werkt...

Ook ga ik even kijken of ik een export kan maken.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoveel moeite en tijd terwijl je 't met een paar seconden in een recovery shell zo kan zien wat er mis is en kan oplossen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:25

tomtom901

Moderator General Chat
VMware converter gebruiken? Wordt ook gebruikt voor P2V en kan Windows of Linux systemen omzetten naar een VM op ESXi.

• sander.jansen
het heeft allemaal even geduurd maar heb alles nu aan het draaien via vmware converter... thanks voor de tips en info :)
Pagina: 1