Hey, ik heb een stom probleem met een VM. Ik heb Debian in een VM met daarin DirectAdmin en verschillende webomgevingen. Origineel draaide dit systeem op een freenas in virtualbox(jail). Nu is de support voor virtualbox gestopt in freenas en moet ik het systeem verplaatsen naar een andere omgeving. Nou zou je zeggen, het is een VM, kopieer de files en start de vm en alles werkt... Dat was tenminste de insteek... Echter moet het naar een ESXI. Ik heb de HDD file omgezet van VDI naar VMDK en dit is goed gedaan. Als in dat ik de VM kan starten en deze prima werkt op mijn desktop computer in VMware player. Dus ik deze HDD file gekopieerd naar een nieuw profiel op mijn ESXI. en ook hier start de VM zo als het moet... op het fijn na dat de VM zelf niet door de boot heen komt om een of andere reden. Debian kan zijn boot volume niet mounten:
gave up waiting for root device. Common problems:
boot args ( cat /proc/cmdline )
check rootdelay= (did the system wait long enough?)
check root=(did the system wait for the right device?
Missing modules (cat /proc/modules; ls /dev)
ALERT! /dev/D does not exist. Dropping to a shell!
modprobe: module ehci-orion not found in modules.dep
Wat is vooral raar vindt is dat de VM prima kan starten op mijn desktop maar ineens heel veel problemen heeft in ESXI.
Ik heb geprobeerd om deze handleiding te volgen: http://hdrlab.org.nz/arti...t-device-error-in-debian/ maar wat ik hieruit haal (en in heel veel andere posts op internet) is dat zij ervan uit gaan dat je met encrypted volumes werkt, wat bij mij niet het geval is. Ik heb tijdens de installatie gewoon standaard optie gekozen voor benutten van volledige schijf.
Wat ik kan bedanken is dat Debian niet de hdd controller ondersteunt van ESXI? Ik heb al een aantal dingen geprobeerd zoals IDE, sata... helaas zonder succes...
Als iemand mij hiermee kan helpen zou dat fijn zijn
gave up waiting for root device. Common problems:
boot args ( cat /proc/cmdline )
check rootdelay= (did the system wait long enough?)
check root=(did the system wait for the right device?
Missing modules (cat /proc/modules; ls /dev)
ALERT! /dev/D does not exist. Dropping to a shell!
modprobe: module ehci-orion not found in modules.dep
Wat is vooral raar vindt is dat de VM prima kan starten op mijn desktop maar ineens heel veel problemen heeft in ESXI.
Ik heb geprobeerd om deze handleiding te volgen: http://hdrlab.org.nz/arti...t-device-error-in-debian/ maar wat ik hieruit haal (en in heel veel andere posts op internet) is dat zij ervan uit gaan dat je met encrypted volumes werkt, wat bij mij niet het geval is. Ik heb tijdens de installatie gewoon standaard optie gekozen voor benutten van volledige schijf.
Wat ik kan bedanken is dat Debian niet de hdd controller ondersteunt van ESXI? Ik heb al een aantal dingen geprobeerd zoals IDE, sata... helaas zonder succes...
Als iemand mij hiermee kan helpen zou dat fijn zijn