Micro SD kaart problemen bij kopieren naar pc

Pagina: 1
Acties:

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-12-2025
Beste Tweakers,

Ik dacht laat ik vandaag eens m'n sd kaartje van m'n galaxy s7 kopieren naar m'n hardeschijf wat niet ging/gaat zoals ik hoopte.
Sommige bestanden, vooral video's (tussen 0 en 2gb), kunnen niet gekopieerd worden en stoppen halverwege.
Hetzelfde filmpje bekijken op de laptop (sd kaart in laptop) leek te lukken tot ook deze op een bepaalde seconde telkens "vast" loopt.

Error Scan met HD Tune toont helaas een stuk of 10 rode blokjes :( :(
Er is niet echt een logica te achterhalen ook in de beschadigde bestanden. Sommige (recente) videos werken en sommige niet.

Mijn vragen:

1) Is er een herstel mogelijk zonder verlies van data ?
2) Is het kaartje weer te gebruiken NA formatteren? (nadat ik het één en ander gered heb)
3) Voorheen werkte hetzelfde sd kaartje prima (tot zo'n 3 maanden geleden toen ik overstapte van s6edge+ naar s7), kan het zo zijn dat de s7 niet overweg kan met deze kaart? (Sandisk Ultra)
4) Is het verstandiger de Sandisk Extreme te gebruiken?

Alvast mijn dank voor alle hulp

[ Voor 3% gewijzigd door cliors op 14-01-2017 03:33 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Sd kaartjes zijn zo'n beetje de meest kwetsbare vorm van opslag. Zou zo snel en veel mogelijk proberen te redden en daarna afscheid nemen van het stukje plastic.
Eventueel zou je met recovery software kunnen proberen wat data te herstellen maar zou hierna zeker de sd vervangen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• cliors
Ik mag van geluk spreken dat ik 3 maanden geleden nog een backup had gedaan en de paar videos die ik nu kwijt ben niet heel bijzonder zijn............................
Backups op 2 externe harde schijven (met backup op nas) + een interne harde schijf (met backup op nas) en dan toch data verliezen.

Best knap? 8)7

Een sd kaart daarentegen is haast onmisbaar in een smartphone tegenwoordig.
Een format van de sd kaart en weer gebruiken wordt afgeraden? Stel ik formatteer en voor een test uit met HD tune die succesvol is ?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

cliors schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 03:52:
Ik mag van geluk spreken dat ik 3 maanden geleden nog een backup had gedaan en de paar videos die ik nu kwijt ben niet heel bijzonder zijn............................
Backups op 2 externe harde schijven (met backup op nas) + een interne harde schijf (met backup op nas) en dan toch data verliezen.

Best knap? 8)7

Een sd kaart daarentegen is haast onmisbaar in een smartphone tegenwoordig.
Een format van de sd kaart en weer gebruiken wordt afgeraden? Stel ik formatteer en voor een test uit met HD tune die succesvol is ?
Onmisbaar allicht maar het blijft een stuk kwetsbaarder dan b.v. een ssd.
Formateren en hergebruiken is natuurlijk een optie maar waarom zou je het risico willen lopen?
Sd opslag is hedendag goedkoper dan een kilo aardappels.
Mocht je echt "waardevolle" foto's en filmpjes willen opslaan zou ik liever een nieuw kaartje halen.
Er is niet echt een logica te achterhalen ook in de beschadigde bestanden. Sommige (recente) videos werken en sommige niet.
Zit overigens wel degelijk logica achter. Opslag is onderverdeeld in kleine blokjes. Vaak raakt een deel hiervan beschadigd. Stel filmpje a staat weggeschreven op 1/5 en b op 6/10
Mocht sector 3 de geest geven heeft film 1 hier last van maar filmpje 2 niet. Verder werkt opslag niet zozeer chronologisch. Kan best dat de meest recente opname op de eerste blokjes wordt weggeschreven omdat hier een mooi plekje vrij was.

[ Voor 22% gewijzigd door Switchie op 14-01-2017 04:14 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• cliors
Mijn vragen:

2) Is het kaartje weer te gebruiken NA formatteren? (nadat ik het één en ander gered heb)
Ik heb inmiddels gekopieerd wat te kopieren viel en de kaart geformatteerd en een re-scan gedaan met HD Tune met geen error's.

Een nieuw kaartje is het advies, maar zou het toch gewoon kunnen dat ik in principe "safe" ben met huidige kaart?

[ Voor 10% gewijzigd door cliors op 14-01-2017 05:02 ]

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:35

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

cliors schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 05:01:
[...]

Ik heb inmiddels gekopieerd wat te kopieren viel en de kaart geformatteerd en een re-scan gedaan met HD Tune met geen error's.

Een nieuw kaartje is het advies, maar zou het toch gewoon kunnen dat ik in principe "safe" ben met huidige kaart?
In principe zou je het kaartje nog kunnen gebruiken, alleen is de grote vraag hoe lang het duurt voor er meer blokken beschadigd raken.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Onmisbaar allicht maar het blijft een stuk kwetsbaarder dan b.v. een ssd.
Formateren en hergebruiken is natuurlijk een optie maar waarom zou je het risico willen lopen?
Sd opslag is hedendag goedkoper dan een kilo aardappels.
Mocht je echt "waardevolle" foto's en filmpjes willen opslaan zou ik liever een nieuw kaartje halen.

Voor een zak aardappels betaal ik 5 € op de markt, waar kan ik een 128Gb micro SD-card kopen voor 5 €?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 07:57:
Voor een zak aardappels betaal ik 5 € op de markt, waar kan ik een 128Gb micro SD-card kopen voor 5 €?
http://www.alibaba.com/pr...=a2700.8190021.0.0.6tmxGo

Alstublieft.... Alleen wel garantie tot aan de deur :P

Mag toch hopen dat je snapt dat mijn opmerking "bij wijze van" is.
Overigens doet een degelijk 128GB op moment zo'n 40 euro. Alsnog een stuk goedkoper dan een data-recovery bedrijf in moeten schakelen om waardevolle foto's/filmpjes van een brakke sd kaart te redden

• cliors
Switchie schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:06:
[...]

http://www.alibaba.com/pr...=a2700.8190021.0.0.6tmxGo

Overigens doet een degelijk 128GB op moment zo'n 40 euro. Alsnog een stuk goedkoper dan een data-recovery bedrijf in moeten schakelen om waardevolle foto's/filmpjes van een brakke sd kaart te redden
Ik vraag mij dus af of die 40 euro sd kaart (waarschijnlijk niet de snelste) compatible is met UHD kwaliteit waarmee je kan filmen met een GALAXY S 7.
Heb het vermoeden dat de kaart raar is beginnen te doen NA de overstap op S7.

Verwijderd

Ik heb dus de duurste ( US$ ?? ) SAMSUNG extreem SD-card.
En ja die heb ik spiksplinternieuw in mijn S7 gestopt.
En ook kan die de UHD resolutie makkelijk aan.
Alleen die 600 foto's per minuut daar hapert hij wel op, maar pas na de eerste 600.
Dus heb ik geen klagen, en sowieso 99 maanden garantie.
vandaar die vergelijking met zakje aardappels en peren.
en 2,30 - 7,90 € voor merkloze minstens 50 stuks SD cards ?
Tsja wat zal ik daar van zeggen? iig dan maar 100 stuks bestellen en elke week vervangen ?

• cliors
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:15:
Ik heb dus de duurste ( US$ ?? ) SAMSUNG extreem SD-card.
En ja die heb ik spiksplinternieuw in mijn S7 gestopt.
En ook kan die de UHD resolutie makkelijk aan.
Alleen die 600 foto's per minuut daar hapert hij wel op, maar pas na de eerste 600.
Dus heb ik geen klagen, en sowieso 99 maanden garantie.
vandaar die vergelijking met zakje aardappels en peren.
en 2,30 - 7,90 € voor merkloze minstens 50 stuks SD cards ?
Tsja wat zal ik daar van zeggen? iig dan maar 100 stuks bestellen en elke week vervangen ?
deze?
http://www.camerashop.nl/...-class-10-sd-adapter.html

Klinkt het logisch dat de Sandisk Ultra moeite heeft met UHD filmpjes en daardoor beschadigingen/errors ontstaan?
Ik heb de filmpjes die beschadigd waren inmiddels gewist maar kan mij herinneren dat het volgens mij allemaal UHD filmpjes waren :|
Pagina: 1