Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen optische uitgang achterkant pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PatrickD88
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-01-2021
Mijn vraag
Ik heb een asus h110m-k moederbord. Er zitten 3 audio jacks aan de achterkant van de pc. Ik heb een Logitech 5.1 set die ik op mijn oude pc via optische kabel aangesloten had.

Nu heb ik op internet gelezen dat het mogelijk is om de s-pdif header te gebruiken die op het moederbord zit. Ik ben geen expert en zou niet weten hoe ik een optische kabel kan gebruiken.. is er iemand die weet wat ik moet aanschaffen om mijn 5.1 set weer te gebruiken?

Groetjes Patrick

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Een pci geluidskaartje met een dergelijke output lijkt mij de makkelijkste oplossing

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Je hebt daarvoor een spdif bracket nodig als http://www.ebay.com/itm/S...Motherboard-/291592794096. Wat Switchie voorstelt is de meest eenvoudige oplossing maar dan een PCI-e geluidskaartje pricewatch: Asus Xonar DGX want PCI heeft het moederbord niet. Daarbij is het te hopen dat je geen 2,5 slots dikke videokaart hebt anders gaat het niet eens passen.

• PatrickD88
Dankjewel voor de antwoorden! Ik heb een Nvidia gtx 1060 6gb kaart aangesloten. Hopelijk vormt dat geen probleem? Kan eventueel een foto van de binnenkant van de kast maken?

• PatrickD88