Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-08 18:19
Mijn vriendin gebruikt de Huawei G8 en had vandaag een ota update.

De update heeft de volledige cyclus doorlopen, opnieuw opgestart en sindsdien wil hij niet meer.
Het eerste keuzemenu die wij tegenkwamen was rebooten, factory reset of cache wissen.

Na een twintigtal keer rebooten, cache wissen en de batterij laten leeglopen om die zo stil te krijgen, hebben we besloten om dan maar voor de factory reset te gaan.

En daar loopt het mis.

De factory reset gaat tot 99% en blijft dan gewoon hangen, momenteel al twee uur.

Het volgende die ik geprobeerd heb is om de G8 aan mijn W10 pc te hangen met de bijgeleverde HiSuite software om deze zo te resetten. Hier kregen wij dan weer de melding dat de G8 niet ondersteund wordt vanuit het programma. Daarna kregen wij een wit scherm met het android-logo met de melding dat ik moet kijken voor een service point en dat de G8 locked is.

Online kwam ik het één en ander tegen met custom roms en flashen e.d., maar aangezien dit een Huawei "fout" is, rommel ik niet zo graag met garantie.

Wat stellen jullie voor? Ik veronderstel dat zo'n service point een mooie factuur zal opmaken als ik de G8 daar binnen breng, rekening houdende dat er een barst in het scherm zit (en dat na een val van ~20 centimeter.

Een laatste punt die ik nog kan meedelen is dat Bitdefender geactiveerd staat (stond?).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zou je eens de USB drivers van deze site kunnen installeren op je pc;
http://freeandroidroot.com/download-huawei-usb-drivers/

Als het goed is zou je dan de mobiel kunnen "benaderen" vanuit de bootloader

Lijkt er namelijk op dat de installatie op enig punt corrupt is geraakt. Verklaart ook waarom recovery niets uithaalt, je zet namelijk een corrupte installatie terug.

Mooiste zou dus zijn als het toestel vanuit bootloader wordt herkend en je vanaf de pc de software opnieuw kunt flashen.

PS. Custom roms e.d. hebben niet direct effect op eventuele garantie. Zolang jouw "aanpassingen" niet aanleiding zijn voor de schade is er niets aan de hand.
Mijn HTC 10 bij voorbeeld draait aangepaste Amerikaanse developer software met een lichte overclock. Toen mijn USB poort kapot was werd deze keurig binnen garantie gerepareerd. Ga ik daarentegen tot 300% overclocken en brand mijn moederbord door, dan kun je de garantie natuurlijk wel op je buik schrijven ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Switchie op 13-01-2017 23:46 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
Switchie schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 23:34:
Zou je eens de USB drivers van deze site kunnen installeren op je pc;
http://freeandroidroot.com/download-huawei-usb-drivers/

Als het goed is zou je dan de mobiel kunnen "benaderen" vanuit de bootloader

Lijkt er namelijk op dat de installatie op enig punt corrupt is geraakt. Verklaart ook waarom recovery niets uithaalt, je zet namelijk een corrupte installatie terug.

Mooiste zou dus zijn als het toestel vanuit bootloader wordt herkend en je vanaf de pc de software opnieuw kunt flashen.

PS. Custom roms e.d. hebben niet direct effect op eventuele garantie. Zolang jouw "aanpassingen" niet aanleiding zijn voor de schade is er niets aan de hand.
Mijn HTC 10 bij voorbeeld draait aangepaste Amerikaanse developer software met een lichte overclock. Toen mijn USB poort kapot was werd deze keurig binnen garantie gerepareerd. Ga ik daarentegen tot 300% overclocken en brand mijn moederbord door, dan kun je de garantie natuurlijk wel op je buik schrijven ;)
Dank je voor je snelle reactie :-)

Inmiddels de drivers laten installeren.

Maar na het toestel opnieuw op te starten kom ik nog steeds op hetzelfde resultaat uit, sla ik soms iets over?

edit: De G8 komt als een cd-drive zichtbaar op mijn pc. Maar hij reageert als een lege drive, bij openen vraagt hij om een cd-rom

[ Voor 5% gewijzigd door RRV op 13-01-2017 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

RRV schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 23:52:
[...]

Dank je voor je snelle reactie :-)

Inmiddels de drivers laten installeren.

Maar na het toestel opnieuw op te starten kom ik nog steeds op hetzelfde resultaat uit, sla ik soms iets over?
Welk resultaat is dit precies?
Zou je eens de telefoon willen opstarten terwijl je "volume down" inhoud?
Als het goed is start de telefoon dan op in de bootloader. Ben even benieuwd of hij vanuit daar wordt herkend door de pc

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
Switchie schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 23:56:
[...]

Welk resultaat is dit precies?
Zou je eens de telefoon willen opstarten terwijl je "volume down" inhoud?
Als het goed is start de telefoon dan op in de bootloader. Ben even benieuwd of hij vanuit daar wordt herkend door de pc
De pc "herkent" de G8 als een cd-drive zijnde, maar doet verder niets (hij vraagt om een cd-rom).

Volume down geeft terug dat witte scherm met het android-logo met titel "Fastboot&Rescue Mode". Onderaan staat nog steeds "Phone Locked".

Bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

RRV schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 00:02:
[...]
De pc "herkent" de G8 als een cd-drive zijnde, maar doet verder niets (hij vraagt om een cd-rom).
Verschijnsel zie je wel vaker. Stukje opslag is gereserveerd om waarschijnlijk een installatiebestand van de Hisuite te herbergen.
Volume down geeft terug dat witte scherm met het android-logo met titel "Fastboot&Rescue Mode". Onderaan staat nog steeds "Phone Locked".
Het "locked" slaat in dit geval op de bootloader. Deze is af-fabriek locked zodat Piet Particulier niet gaat stuntelen met de software. Zegt in dit geval verder niets over jouw Android installatie. Zie het meer als een wachtwoord op het bios zodat je 5jarig zoontje de processor niet naar 10ghz kan opschroeven (locked bootloader zorgt ervoor dat je enkel door de fabrikant gesigneerde software kunt installeren maar vond de bios metafoor leuker klinken) :9

Wordt het toestel vanuit de bootloader verder goed herkend door de computer?
Wat geeft jouw apparaatbeheer aan?

[ Voor 7% gewijzigd door Switchie op 14-01-2017 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
Switchie schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 00:08:
[...]

Verschijnsel zie je wel vaker. Stukje opslag is gereserveerd om waarschijnlijk een installatiebestand van de Hisuite te herbergen.

[...]

Het "locked" slaat in dit geval op de bootloader. Deze is af-fabriek locked zodat Piet Particulier niet gaat stuntelen met de software. Zegt in dit geval verder niets over jouw Android installatie. Zie het meer als een wachtwoord op het bios zodat je 5jarig zoontje de processor niet naar 10ghz kan opschroeven ;)

Wordt het toestel vanuit de bootloader verder goed herkend door de computer?
Wat geeft jouw apparaatbeheer aan?
Deze geeft inderdaad Android Bootloader Interface aan, dit onder Kedacom USB Device. Dus dat zit wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

RRV schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 00:11:
[...]

Deze geeft inderdaad Android Bootloader Interface aan, dit onder Kedacom USB Device. Dus dat zit wel goed
Zou je eens willen kijken of de HiSuite software het toestel nu ook als zodanig herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
Switchie schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 00:13:
[...]

Zou je eens willen kijken of de HiSuite software het toestel nu ook als zodanig herkend?
Deze geeft nog altijd geen voldoening gevend antwoord.

De enige stappen die HiSuite voorstelt is dus terug "Power" en "Volume Down", en dan kom ik automatisch terug uit op dat witte scherm met android logo.

Verder kan ik niet veel aanpassen bij HiSuite - hij kan blijkbaar geen verbinding maken met de G8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

http://download-c.huawei....sion=328986&siteCode=kwen

Hier vind je de laatste softwareversie die door Huawai zelf is uitgegeven.
Hopelijk herkent deze installer de telefoon wel en kun je op deze manier een nieuwe installatie doen.
Anders vrees ik dat je toch de bootloader zal moeten unlocken als je het probleem zelf wilt oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
Switchie schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 00:23:
http://download-c.huawei....sion=328986&siteCode=kwen

Hier vind je de laatste softwareversie die door Huawai zelf is uitgegeven.
Hopelijk herkent deze installer de telefoon wel en kun je op deze manier een nieuwe installatie doen.
Anders vrees ik dat je toch de bootloader zal moeten unlocken als je het probleem zelf wilt oplossen.
Dank je, groot bestandje :-)

Deze komt in een .APP extensie, hoe kan ik deze op de G8 gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

RRV schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 00:36:
[...]

Deze komt in een .APP extensie, hoe kan ik deze op de G8 gooien?
https://androidmtk.com/fl...irmware-huawei-smartphone

Hier staat het proces beschreven. Voordeel van deze methode is dat het volledig vanaf de telefoon draait en je dus geen last hebt dat de telefoon niet herkend wordt door de pc.

In short;
1. Map aanmaken op micro-sd kaart genaamd "dload"
2. Zet hier het .app bestand in
3. Start de telefoon op met "volume up" "volume down" en "power" tegelijk ingehouden.
4. Als het goed is gaat de telefoon nu automatisch de installatie draaien
Klopt. Wat je nu hebt is een complete installatie inc firmware. Na het draaien heb je dus een compleet schone installatie alsof de telefoon net uit de winkel komt :)

PS. Zie nu echter wel dat de file al een half jaartje oud is. Kans bestaat dat de telefoon het niet toestaat om oudere versies dan de huidige te flashen. Mocht dit zo zijn moet je hopen dat er ergens een "leak" van de nieuwste versie rondzwerft anders zit je alsnog vast aan het unlocken van de bootloader zodat je dergelijke restricties kunt omzeilen

[ Voor 50% gewijzigd door Switchie op 14-01-2017 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
Switchie schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 00:44:
[...]

Hier staat het proces beschreven. Voordeel van deze methode is dat het volledig vanaf de telefoon draait en je dus geen last hebt dat de telefoon niet herkend wordt door de pc.

In short;
3. Start de telefoon op met "volume up" "volume down" en "power" tegelijk ingehouden.

[...]

Klopt. Wat je nu hebt is een complete installatie inc firmware. Na het draaien heb je dus een compleet schone installatie alsof de telefoon net uit de winkel komt :)

PS. Zie nu echter wel dat de file al een half jaartje oud is. Kans bestaat dat de telefoon het niet toestaat om oudere versies dan de huidige te flashen. Mocht dit zo zijn moet je hopen dat er ergens een "leak" van de nieuwste versie rondzwerft anders zit je alsnog vast aan het unlocken van de bootloader zodat je dergelijke restricties kunt omzeilen
Top, ik zal daar deze middag voor kijken, mijn sd-kaart lezer heeft het begeven, dus schaf ik mij eerst een nieuwtje aan :-)

Switchie, alvast van harte bedankt voor de moeite die je al in mijn issue gestoken hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:03

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Let er bij stap 3 trouwens op dat je die 3 knoppen ingedrukt houdt totdat je het EMUI scherm ziet. Het kan soms erg lang duren voordat het toestel op die manier wil booten. Ik heb vaak zat met kramp in mijn handen gezeten omdat zo'n Huawei weer eens besloot vervelend te doen :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
Switchie schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 00:44:
[...]

In short;

[...]

Nu krijg ik de melding dat hij de "update" niet kan voltooien, de bar gaat niet verder dan 5%.
Pagina: 1