OBS Studio alternatief (Screen recorder)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 15:34

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Ik zoek al tijden een goede en gratis (cheapo me) screenrecorder voor windows.

Op Linux heb je bijv 'simple screen recorder'. Is gemaakt door een Belg geloof ik en werkt echt prima.
Aleen alle Windows software die ik vind zijn of tijdgelimiteerd en/of met watermerk. Nu heb ik OBS Studio geprobeerd maar die record alleen het volledige scherm (ik wil browser opnemen voor instructie videos e.d.) en de kwaliteit is slecht, ondanks dat ik met de settings heb zitten spelen.

Heb ik het nu over het hoofd gezien? Er moet toch een fijn programmatje zijn dat dat doet?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Beste antwoord (via MrMarcie op 17-01-2017 16:48)

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

OBS studio kan met window capture je browser opnemen. zie voorbeeld

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
kKaltUu schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 23:10:
Ga morgen nog weleens proberen. Wat jij laat zien doe ik ook, en hij maakt ook video van dat browser window. Maar de output is een zwarte pagina 3440x1440 (mijn volledige scherm) waarin je mijn browser window ziet. Maar misschien doet ik wat fout.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zGSqBBFqwo7cbUvfPZ396bdN/thumb.gif

Kan het trouwens voor een deel oplossen tijdelijk met die Windows+G toets. Aardige optie in W10.

[ Voor 12% gewijzigd door MrMarcie op 13-01-2017 23:22 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Ik moest browser acceleration a la https://obsproject.com/fo...ring-chrome-window.46617/ uitzetten voordat ik kon opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
kKaltUu schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 23:22:
Ik moest browser acceleration a la https://obsproject.com/fo...ring-chrome-window.46617/ uitzetten voordat ik kon opnemen
Dat is niet mijn probleem, (en stond al uit geloof ik). Gaat meer om de maatvoering. De output is mijn hele scherm (zwart en daarin Chrome browser).

Ieder geval bedankt voor je snelle reactie.

P.S.
Slaaptekort, hij doet 't goed nu.
Aangezien mijn scherm zo groot is laat VLC de buitenkant van de video in zwart zien. |:(

[ Voor 19% gewijzigd door MrMarcie op 13-01-2017 23:33 . Reden: Slaaptekort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Toch slaapgebrek, haal nu alles door elkaar. Die OBS blijft toch niet een uitsnede maken, maar toont hele scherm. ;(. Gaat wel slapen en dan morgen verder proberen. Zal toch moeten lukken ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gPFOL9ASTaKrb6XczVJdLWeN/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Schaal je source op de grootte van je totale canvas door in de edit mode je rode randen te verplaatsen. Als je een grote canvas hebt en je source is kleiner, krijg je zwarte randen. Als je dit automatisch wilt doen kan je Transform > Fit to screen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Hypercam 2? die is gratis en watermerkloos, in tegenstelling tot z'n recentere broertje, Hypercam 3

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
McKaamos schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:17:
Hypercam 2? die is gratis en watermerkloos, in tegenstelling tot z'n recentere broertje, Hypercam 3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cx460J8crhksrJD5zUoZreTM/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ah da's vervelend. De website is blijkbaar onder vuur genomen door iets/iemand.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
McKaamos schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:58:
Ah da's vervelend. De website is blijkbaar onder vuur genomen door iets/iemand.
Dat doet ie als ik die downloadlink aan wil klikken, andere links maar niet geprobeerd.

En wat die OBS betreft, ga het wel uitvogelen. Gebruik die samen met Windows+G. Mooie optie in Windows 10.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
2017 01 14 16 22 47

Heb die OBS nu wel dat ik beeldvullend filmpje heb, maar wil eigenlijk gewoon browserwindow opnemen (bijv browser op 1344x756. En dat ie dat dan beeldvullend opneemt en uitspuugt op standaard 1920x1080 formaat. En dan ook nog op beetje lekkere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-05 14:23
Camtasia Recorder al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Ryan_ schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:09:
Camtasia Recorder al geprobeerd?
Zoals in mij bericht aangegeven, zoek ik iets voor nada. Camtasia ken ik, maar dat kost me teveel. Zo vaak heb ik het ook weer niet nodig. Wel mooi product, weleens geprobeerd, zeer uitgebreid.
kKaltUu schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 23:10:
Dit is me uiteindelijk wel goed gelukt. Settings bewaren. Programma sluiten. Browser openen op gewenste formaat (1366x768). OBS opstarten en nu gaat dat goed. Kwaliteit is nog niet helemaal zoals ik het hebben wil maar is goed werkbaar.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
OBS Schermvullend browseropname

[ Voor 42% gewijzigd door MrMarcie op 17-01-2017 16:55 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldiy
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-05 17:52
ik gebruik screen2avi als screenrecorder, werkt goed en heeft geen watermerk en is gratis.

https://www.youtube.com/channel/UCiHhuyYXyckkbeMgtu3Pr-w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:15
Ffmpeg :) is er ook voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Zal die eerst ff testen op mijn linux bakkie.

[edit] FF naar gekeken maar dat ziet er goed uit ;). Moet me wel wat in verdiepen maar dat is niet erg.

[edit2]
Ik ben er voor zover uit.

Camtasia is mooi maar dat is me te gortig. Als ik instructievideo maak waarbij ik de browser gebruik voor uitleg CMS etc dan werkt Windows+G beste. Smallere files maar goede kwaliteit.

Ik maak ook wat simpele instructievideo's voor gebruik VPSen e.d. via gebruik terminal/putty. Die neem ik op met OBS omdat als je die uiteindelijk vergroot de letters dudidelijker blijven. Met Windows+G krijg je arteffects oid.

M.a.w. voor zover kan ik verder.

Iedereen bedankt voor de hulp en het meedenken.

[ Voor 68% gewijzigd door MrMarcie op 17-01-2017 20:21 . Reden: edit2 ]

Pagina: 1