Toon posts:

Hulp nodig bij kiezen van MoBo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay, deze vraag zal wel al vaak gesteld zijn maar toch,

Ik ben op zoek naar een goed overklokbaar, STABIEL moederbord.
Wat komt erop te zitten?
AMD 1.333 Ghz T-bird
512 Mb DDRram
3D Prophet GeForce II GTS 64 MB

Ik wil de configuratie vooral voor grafisch werk gaan gebruiken (Lightwave en photoshop) dus hij moet snel en stabiel zijn.

Welk moederbord raden jullie aan voor de 1.333 Ghz AMD met 512 DDR (en ook even waarom precies om de keuze makkelijker te maken ;))?

Bedankt alvast :)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 19:22

star-saber

Ryzen

kheb zelf een MSI KT266 Pro Raid
Bord is heel stabiel.
beter dan m'n vorige (K7T Turbo R)

voor mij geen ander bord.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Ik raad je de Epox 8K7A+ aan, maar je kan natuurlijk ook even hier proberen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad gehoord dat die MSI borden erg goed moeten zijn en het blijkt dus.

En zoals ik al schreef Serum, ik weet dat hier meer topics over zijn maar er staan dan nog steeds 101 keuzes open die je kunt maken daarom heb ik er ook bijgezet welke config ik op het oog heb en waar ik het voor wil gebruiken ;)
Als je deze topic niet bevalt (omdat het de zoveelste van hetzelfde is) dan antwoord gewoon niet, maar bedankt alsnog voor je antwoord op mijn vraag :)

Verwijderd

Topicstarter
Waaaaa Google.com rules :)

Ik heb even reviews van beide borden gelezen en ik moet zeggen wauw, jullie hebben allebei gelijk. Maakt de keuze echter niet makkelijker.

Ik las dat bij dat MSI bord een probleem kan ontstaan als je meer dan 1 geheugenstick gebruikt. Iemand dit al eens meegemaakt?

De review van die EPox liegt er ook niet om. Volgens mij allebei topborden :)

Verwijderd

kheb 2x128 mb DDR op dat msi plank zitten en heb nog no problemo's meegemaakt :)

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39

ken

Ik heb de epox en die is echt goed
Volgens mij de beste DDR bordjes op dit moment

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

De Asus A7M schijnt ook erg goed te zijn..
Alleen veel mensen hebben er problemen mee..geen beeld etc..wel rete snel en eenmaal werkend >:) zeer stabiel

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

stabiel en snel tegelijk? Het stabielst is dan waarschijnlijk een AMD chipset, het snelst een VIA chipset. AMD is ook wel snel, maar niet zo snel als VIA. En VIA is natuurlijk ook best stabiel, alleen is de AMD weer iets stabieler. Het is igg niet zo dat dus VIA onstabiel is en AMD traag. Kies maar wat je het allerbelangrijkste vindt. :)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 02:19 schreef GambitRS het volgende:
stabiel en snel tegelijk? Het stabielst is dan waarschijnlijk een AMD chipset, het snelst een VIA chipset. AMD is ook wel snel, maar niet zo snel als VIA. En VIA is natuurlijk ook best stabiel, alleen is de AMD weer iets stabieler. Het is igg niet zo dat dus VIA onstabiel is en AMD traag. Kies maar wat je het allerbelangrijkste vindt. :)
Hoezo verwarrend :)

Verwijderd

Kun je beter niet wachten op de nvidia crush chipset?

Verwijderd

Ik heb alleen maar problemen met mijn MSI mobo gehad. Moet je maar zoeken op mijn naam, stuk of 6 topics met allemaal verschillende problemen.

En mijn mobo + proc is nou weer terug bij perfect systems, waarschijnlijk is of mijn proc doorgefikt of mijn mobo naar de klote gegaan. Als ik de mogelijkheid had zou ik hm omruilen voor die Epox. Maar die heeft geen promise controller. Dus zitik vast een aan type en dat is die MSI. Mijn eisen zijn namelijk: DDR, Promise RAID, Alle configs in bios. En dat heeft die MSI als enige geloof ik.

En mijn echte eisen zijn. DDR, Promise Raid, Alles settings in de Bios, 6 PCI sloten, 4 geheugenbankjes, AMD 761 chipset.

Maar die mobo bestaat niet. En de KG7 heeft volgens mij een Highpoint.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm, dus het wordt inderdaad die Epox of die MSI. Ik kan helaas niet veel langer wachten op een nieuwe chipset want ik ben bang dat de prijzen weer omhoog gaan als ik te lang wacht ;)

bedankt jongens, ik weet nu in iedergeval dat ze beide goed zijn (buiten problemen om die je "zou" kunnen krijgen)

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 11:41 schreef TheLightwaver het volgende:
bedankt jongens, ik weet nu in iedergeval dat ze beide goed zijn (buiten problemen om die je "zou" kunnen krijgen)
Al die problemen heb ik dus wel gekregen :( en daar wordt je niet vrolijk van. Drie week terug was ik ook zou blij als jij nu bent, maar ik schijt nu behoorlijk op deze kutzooi.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmm, denk dat ik meteen even ga kijken naar je posts. Bedankt voor de waarschuwing :)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 19:22

star-saber

Ryzen

ik verkoop op de zaak vaker die msi kt266 pro
met en zonder raid.
en ze doen het altijd.
we moeten de eerste nog krijgen die stuk is.

er kan altijd wel een rotte appel tussen zitten.

1 probleem met andere DDR borden is dat de eerste revisie van swiftech mc462 niet erop past.
op de msi geen probleem :)
Pagina: 1