Excel table in een database.. hoe, help?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 12:14
Goede avond mensen,

ik ben een beetje aan het prutsen met databases, en nu loop ik een beetje vast.

Onderaan deze topic zie je een foto van een excel bestand. Ik wil met behulp van 2 select/option forms de codes laten opzoeken. Hoe kan ik dit het beste doen? Volgensmij kan het ook met jQuery, maar daar heb ik niet veel ervaring mee. Ik wil het met een database doen, maar ik weet dus niet hoe ik de database moet opbouwen..

De functie is als volgt;
ik selecteer een materiaal en een vervuiling m.b.v. de forms op de website. Als ik op zoeken klik, moeten producten tevoorschijn komen die geidentificeerd zijn met de juiste code.. VOORBEELD: materiaal=fat en vervuiling=steel, dan moeten producten met de code TR13 en R60 terug komen.

mvg,
Dennis

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/zaqtp48ud/codes.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En nu? Moeten wij het voor je gaan schrijven? :? Zelfs als dat zou zijn hoe het hier werkt (hint: dat doet het niet ;) ) dan geef je ook nog eens geen informatie over de technieken waarmee je werkt. Welke database? Welke programmeertaal, waar relevant? Wat lukt je niet? Waar loop je mee vast?

Lees De Quickstart even door en post wat meer informatie, want in deze vorm kunnen we niks voor je betekenen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
NMe schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:49:
En nu? Moeten wij het voor je gaan schrijven? :? Zelfs als dat zou zijn hoe het hier werkt (hint: dat doet het niet ;) ) dan geef je ook nog eens geen informatie over de technieken waarmee je werkt. Welke database? Welke programmeertaal, waar relevant? Wat lukt je niet? Waar loop je mee vast?

Lees De Quickstart even door en post wat meer informatie, want in deze vorm kunnen we niks voor je betekenen.
Nee natuurlijk niet, haha. Ik wil het zelf schrijven.

Ik zou graag wat hulp willen waarmee ik op weg kan. Ik loop voornamelijk vast hoe ik die codes kan vinden in de database(phpmyadmin), dus als ik staal bij materiaal invul en vet bij vervuiling, dat ik dan de producten met de code TR13 en R60 terug krijg uit de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Maar wat is je probleem dan precies? Waar loop je vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Heb je reeds een database aangemaakt en de data in deze database geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
NMe schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:05:
Maar wat is je probleem dan precies? Waar loop je vast?
in het begin al.. hoe ik de database het beste kan opzetten. En hoe ik met php de TR13 en R60 code terug krijg als ik die combinatie heb geselecteerd op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
Donderpoes schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:10:
Heb je reeds een database aangemaakt en de data in deze database geplaatst?
nee, ik moet nog beginnen met het praktische gedeelte. Ik zet eerst alles op papier, dat vind ik weel logischer, maar ik loop dus vast hoe ik het ga doen. Zie mijn vorige reacties waar ik mee vast loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
iinsane schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:11:
[...]

nee, ik moet nog beginnen met het praktische gedeelte. Ik zet eerst alles op papier, dat vind ik weel logischer, maar ik loop dus vast hoe ik het ga doen. Zie mijn vorige reacties waar ik mee vast loop.
Wat je je onder andere af moet vragen bij het opzetten van de database, is of het deze vaste structuur zal behouden. Houd je altijd 1 materiaal en 1 vervuiling? Of zou het ook kunnen zijn dat er meerdere vervuilingen en materialen aan een code gekoppeld worden?
Ga je alles in één tabel plaatsen, of ga je met koppel tabellen werken om in de toekomst eventueel de materialen en vervuilingen voor andere zaken te kunnen gebruiken?

Probeer zoveel mogelijk voorwaarden te bedenken en aan de hand van deze voorwaarden kan je je database gaan ontwerpen (en normaliseren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
ik ben nu een stapje verder, maar ik heb een probleem.. ik krijg dubbele resultaten, terwijl ik ze er maar 1 keer in de database hebt staan.. Heb al op google gezocht, maar vond geen oplossing..

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/3k3it1ovv/sql.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justVR
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-05-2024
Wellicht dat 'Select distinct' je gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
justVR schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:16:
Wellicht dat 'Select distinct' je gaat helpen.
Thanks, dat werkt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kontsnorretje
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-06-2024
Let op dat distinct alleen de dubbele rijen niet terug geeft, ze staan wel in je database. Als meerdere imports, meerdere dubbele rijen geven, kan na verloop van tijd je database gigantisch groeien. Dit zul je dan niet doorhebben omdat je distinct gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
Kontsnorretje schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:58:
[...]

Let op dat distinct alleen de dubbele rijen niet terug geeft, ze staan wel in je database. Als meerdere imports, meerdere dubbele rijen geven, kan na verloop van tijd je database gigantisch groeien. Dit zul je dan niet doorhebben omdat je distinct gebruikt.
het valt mee hoe groot de database wordt. Moet goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Distinct is helemaal niet de oplossing hier, je doet een join zonder joinconditie dus je krijgt voor elke rij in de ene tabel ook een rij uit de andere terug. Laten we hier nou een FAQ voor hebben: Programming FAQ - SQL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hoe zien nu je tabellen eruit?
Pagina: 1