Toon posts:

Telefoon gestolen; nergens aan gekoppeld?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Het gaat lekker deze week. Mijn Macbook is er een aantal dagen geleden mee opgehouden, deze valt denk ik nog wel te repareren maar op het moment kan ik hem dus niet gebruiken. Nu is op deze fantastische dag ook nog mijn iPhone gestolen. Ik heb geprobeerd mijn telefoon te bellen maar hij is uit gezet. Maar ik kan sowieso niets via iCloud etc. omdat mijn laptop dus ook niet werkt. Ik zit nu even op een computer van familie maar daar is mijn telefoon niet aan gekoppeld.

Wat is nu het verstandigst om te doen? Ik ben totaal niet technisch, en weet eerlijk gezegd niet eens of 'find my iPhone' of iets aan staat. Er staat wel een code + vingerscanner op mijn beginscherm dus ze kunnen er niet zomaar in komen. Maar ik weet niet hoe veilig dit het maakt.

Hoop wat advies! Want het is al vervelend dat hij weg is, maar ik stress een beetje over of ze er nu iets mee kunnen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ga naar www.icloud.com en log in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:53
www.icloud.com Log daar maar eens in en kijk of je daar je telefoon kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
https://icloud.com/find

Daar, ook al is je device offline, je iPhone in Lost/Verlorenmodus zetten! Zodra je iPhone dan weer online komt is 'ie sowieso met een (nieuwe) code gelocked en je kan ook een bericht weergeven. Verder kan de dief niet erg veel met je iPhone, wellicht gebruiken voor onderdelen maar daar houdt het ook bij op.

Verder gelijk aangifte doen, ook i.v.m. je nummer die wellicht misbruikt kan worden! Heb je het serienummer/IMEI toevallig nog ergens staan op een aankoopbon of de doos o.i.d.?

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Maar volgens mij heb ik hem niet eens aan iCloud gekoppeld... ik probeer in te loggen maar er gebeurd niks.. Nu heel onhandig natuurlijk maar ik heb ook nooit dingen opgeslagen in de cloud ofzo, kun je geen iCloud hebben? Ik heb wel een apple ID maar dat is wat anders denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:45
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:07:
Bedankt! Maar volgens mij heb ik hem niet eens aan iCloud gekoppeld... ik probeer in te loggen maar er gebeurd niks.. Nu heel onhandig natuurlijk maar ik heb ook nooit dingen opgeslagen in de cloud ofzo, kun je geen iCloud hebben? Ik heb wel een apple ID maar dat is wat anders denk ik?
Als je vind mijn iPhone aan hebt staan moet dat via iCloud.com te bereiken zijn (met je Apple ID).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:07:
Als je bijvoorbeeld geen iCloud op je iPhone hebt ingesteld, dan kan de dief het toestel gewoon resetten naar fabrieksinstellingen en hem gebruiken, aangezien Find my iPhone ook niet actief is.

Zoals velen hier al gemeld hebben, log in op iCloud en ga dan naar Find my iPhone toe. Kijk dan of je daar je toestel kan vinden. Als je hem niet in het lijstje ziet, betekent dat dus dat Find my iPhone niet ingesteld was op het toestel en het toestel dus opnieuw gebruikt kan worden.

Als je het doosje van de iPhone nog hebt, staat daar het serienummer van de iPhone (als het toestel door Apple weleens onder garantie is vervangen, dan is dat niet het juiste serienummer). Het serienummer zou je nog voor de zekerheid hier kunnen controleren om zeker van te zijn of het toestel gekoppeld is aan find my iPhone of niet.

Daarnaast zou je kunnen overwegen aangifte te doen. Het toestel wordt dan op deze site aangemeld als zijnde gestolen.

[ Voor 3% gewijzigd door MysticX op 13-01-2017 20:17 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb je nog ergens het serie- of IMEI nummer? Dit staat op de doos. Dan kan je hier controleren of er een lock op zit:

https://www.icloud.com/activationlock/

ah zie nu dat dezelfde link hierboven al stond :+

[ Voor 14% gewijzigd door Glashelder op 13-01-2017 20:19 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, bedankt voor de link! Ik krijg: activeringsvergrendeling: uit
Oftewel, ze kunnen hem dan gebruiken ja. Maar kunnen ze er zomaar in komen dan? Staat toch gewoon een code op het inlogscherm? Ik verwacht hem toch niet echt terug te zien, gaat me er meer om dat ze niet bij mijn bestanden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:34:
Ah, bedankt voor de link! Ik krijg: activeringsvergrendeling: uit
Oftewel, ze kunnen hem dan gebruiken ja. Maar kunnen ze er zomaar in komen dan? Staat toch gewoon een code op het inlogscherm? Ik verwacht hem toch niet echt terug te zien, gaat me er meer om dat ze niet bij mijn bestanden komen.
Nee, ze kunnen bijv. niet in je foto's komen, maar ze kunnen het toestel wel gebruiken als ze hem herstellen via iTunes. Als je een iPhone herstelt, dan wordt de iPhone gewist.

[ Voor 5% gewijzigd door MysticX op 13-01-2017 20:45 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:53
Ja ze kunnen hem dan gewoon resetten en gebruiken. Dat kan zonder code maar daarna is hij wel leeg. Al zijn er ook manieren om passcodes te omzeilen. Maar dat is vaak te moeilijk. Dan is resetten sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, mazzel voor hun, beetje extra kut voor mij natuurlijk. Maar goed, zo lang ze maar niet bij mijn gegevens komen. Bedankt voor alle hulp! Ik heb in ieder geval mijn simkaart + internetbankieren geblokkeerd. Gelukkig had ik afgelopen weekend toevallig al mijn foto's al overgezet dus is het vooral dikke vette pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Belangrijke tip, altijd je telefoon in je broekzak laten zitten. Niet op een tafel leggen buitenshuis en altijd find my Mac en find my iPhone gebruiken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:41:
Belangrijke tip, altijd je telefoon in je broekzak laten zitten. Niet op een tafel leggen buitenshuis en altijd find my Mac en find my iPhone gebruiken.
Ja bij mijn volgende telefoon toch maar wel doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit niet gewoon wat om aan de verzekering op te geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:56
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 00:19:
Indien je hiervoor een dekking hebt wel, al zal de verzekeraar ongetwijfeld naar de omstandigheden waarin hij gestolen is vragen. Bijvoorbeeld onbeheerd achtergelaten in de kleedkamer van de sportschool haken ze snel af :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 00:19:
Vast, als je hem verzekerd hebt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je hoeft lang niet altijd een telefoon apart te verzekeren. Er zijn best wel wat verzekeraars die een mobiele telefoon onder inboedel scharen, ook wanneer die buitenshuis is. Dus niet zomaar deze optie afschrijven, eerst even je verzekering doorpluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sypie schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:23:
Je hoeft lang niet altijd een telefoon apart te verzekeren. Er zijn best wel wat verzekeraars die een mobiele telefoon onder inboedel scharen, ook wanneer die buitenshuis is. Dus niet zomaar deze optie afschrijven, eerst even je verzekering doorpluizen.
Klopt, maar helaas heb ik die ook niet ):
Pagina: 1