Toon posts:

[Telfort Glasvezel] ExperiaBox vervangen voor Cisco ASA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allen,

Ik zit al een tijdje te zoeken naar een topic over het vervangen van een ExperiaBox van Telfort.
Eigenlijk heb ik nog geen succes verhalen gevonden en ben ik eigenlijk nog niks wijzer.

Ik had al een tijdje Glasvezel van XMS en kon daar naar harten lust met eigen routers klooien.
Zelfs na de overname van Telfort veranderde eigenlijk niks tot dat ik een leuke deal kon krijgen om een jaartje te verlengen en zou voor de zelfde dienst € 10,- minder betalen pm. Mij werd beloofd dat er verder niks zou veranderen.

Jullie voelen hm al aankomen! Na 1,5 week kreeg ik in eens een groot pakket afgeleverd van van Telfort met daar in een nieuwe NTU en zo'n gewilde experiabox :? ik kroop uiteraard gelijk in de telefoon om is te horen wat ik met deze handel zou moeten. Mij werd vriendelijk verteld dat dat ik omgezet ging worden naar een ander netwerk, uiteraard heb ik gelijk protest gemaakt maar dat mocht niet meer baten wan het was al te ver in het systeem doorgevoerd.. ;w

Anyway, ik pis link natuurlijk, maar daar is nu ff niks aan te doen.

Nu wil ik die ExperiaBox buitenspel zetten, althans niet als hoofd router van mijn netwerk.
Ik heb inmiddels wat info vergaard en heb voor mezelf een setup bedacht die ik wil gaan inzetten.

Ik wil de NTU gelijk aan mijn Cisco ASA 5505 hangen en daar de VLANS op aanmaken (Poort 0 een trunk)
Ik krijg geen WAN ip op mijn WAN poort (0) ingezeld op DHCP.

Wie o wie heeft er al is een ASA of andere Cisco router rechtstreeks aan de NTU gehangen?

Ik heb voor het overzicht even een tekening gemaakt van hoe ik het voor ogen heb , en mogelijk kunnen jullie me een stukje verder op weg helpen :*)

Afbeeldingslocatie: http://bbq-friends.nl/wp-content/uploads/2017/01/Thuis-Netwerk.jpg

Beste antwoord (via Verwijderd op 15-01-2017 12:07)

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:41
Telfort gebruikt in tegenstelling tot KPN en XS4All geen PPPoe. Dus met DHCP zou je een IP adres moeten krijgen. Alleen als je twee DHCP requests (een voor vlan 34 en een voor vlan 4) doet met hetzelfde MAC adres dan krijg je van Telfort maar 1 IP. Je moet dus voor 1 van de DHCP requests het MAC adres spoofen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Kan dit wel zo? Volgensmij moet je gewoon VLAN 34 en 4 op je router aan laten komen. Dan mis je telefonie helaas maar kan je dmv IGMP Proxies routedITV werkend krijgen via je eigen router.

Je moet DHCP op VLAN 34 doen, dat doe je toch? Dan krijg je als het goed is een IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kleine aanvulling.

Ik gebruik geen IPTV maar heb wel voor het plaatje VLAN 4 opgenomen.

Deze setup is puur voor internet en telefonie vandaar dat ik de experia nog nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Kan je niet gewoon jouw router via DHCP over VLAN34 aansluiten? Daarna kan je het interne netwerk ook als VLAN34 doorzetten naar de EB zodat hij denkt dat ie op het NT zit en zal de EB een soort ATA worden.

Als t niet werkt ben ik (en waarschijnlijk andere Tweakers) wel beneiwud naar wat de DHCP client noemt in z'n log

[ Voor 22% gewijzigd door RobinF op 13-01-2017 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De ASA staat ingesteld op DHCP op zijn WAN poort die ik als trunk heb ingesteld.

Ik meen iets gelezen te hebben dat hij op PPPoe moet staan, maar heb geen telfort gegevens hiervoor.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:41
Telfort gebruikt in tegenstelling tot KPN en XS4All geen PPPoe. Dus met DHCP zou je een IP adres moeten krijgen. Alleen als je twee DHCP requests (een voor vlan 34 en een voor vlan 4) doet met hetzelfde MAC adres dan krijg je van Telfort maar 1 IP. Je moet dus voor 1 van de DHCP requests het MAC adres spoofen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
klopt idd, het duurde alleen ruim 10 min tot ik idd een ip kreeg.

thnx!
Pagina: 1