Toon posts:

Woning kopen die bestaat uit 2 huisnummers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste technici,

Ik ben van plan om een huis te kopen die is gesplitst in 2 gedeeltes. Het is een 2 onder een kap woning (uit 1930) waarvan de begane grond een woongedeelte is (voordeur/ingang via de garage aan de zijkant) en de 1e verdieping en de zolder een woongedeelte is (ingang via de voordeur, trappenhuis en direct naar boven)

Er is 1 meterkast met verschillende groepen. 1 gas en water aansluitpunt.

Dit is de indeling:
Begane grond: Entree, hal, garderobe, woonkamer met erker, houten vloer en haard, dichte keuken, provisiekelder, uitbouw met separate entree, complete badkamer en een royale slaapkamer.
Eerste verdieping: Overloop met keukentje, drie slaapkamers en een badkamer. en trapopgang naar de zolder

Ik ben van plan om een gedeelde te verhuren en de andere gedeelde zelf in te wonen (toestemming heb ik van de bank)

De kosten van g/w/l (en tv/internet) zal ik natuurlijk doorbereken aan de huurder. Maar aan welke dingen zal ik moeten denken? Ook met oog op de toekomst, stel ik wil de woning makkelijk kunnen verkopen over bv 10 jaar..

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/055/645/663_1080.jpg
Zie de deur hierboven, deze is op slot maar leid naar de trappenhuis waarmee naar de bovenwoning is te gaan. Moet dit niet een betere deur zijn als iets gesplitst wordt?

PS: ik ben van op de hoogte dat ik 2x WOZ ga betalen en rioolrecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:43
Als je de woning makkelijk wilt verkopen moet je geen huurders nemen. Huurders hebben ook veel rechten en die kun je er niet zomaar uitzetten.

Wil je alleen de onderste helft dan verkopen dan zou ik zorgen dat alles zo gescheiden mogelijk is en de nieuwe koper niks van doen heeft met de huurder. Dus een eigen meterkast per woning maken met alle aansluitingen daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:29
Als je het goed wilt doen. Helemaal splitsen zodat beide "woningen" al hun eigen voorzieningen hebben: Gas, Electra, Riool, Coax etc. (omdat er al eigen huisnummers bestaan, zouden leveranciers daar anders dan kosten niet moeilijk over moeten doen.)
Bovendien zou je dan ook de mogelijkheid om intern van woning A naar B te gaan volledig en definitief moeten afsluiten. (een gesloten deur volstaat dan volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 10:13
Aparte situatie. Het zijn twee huisnummers dus de vrijheid lijkt er om dit gesplitst te houden, maar omdat het per verdieping is gesplitst maakt dat weer een scheiding zoals dit eigenlijk niet bedoeld was. Heb je ook twee meterkasten, twee rioolaansluitingen, etc. etc. of is de woning in het verleden al eens 'echt' samengevoegd?

Hoe heeft bank hier tegenaan gekeken? Eigenlijk zou je er technisch gezien weer 2 aparte woningen van moeten/kunnen maken. Kost misschien wat procedures hier en daar maar volgens mij moet dat mogelijk zijn? Die deur kun je er dan linea recta uitrammen en vervangen met een blokkenmuurtje, dus dat zullen de kosten dan niet zijn.