• easygoingmartin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-09 09:59
Ik heb een tijdje een 5D MKIII en sinds kort doet de SD slot het niet meer. Wanneer ik er een in doe dan krijg ik de melding dat kaart 2 schrijfbeveiligd is (nee hij is niet gelocked en ja heb meerdere kaartjes geprobeerd). formatteren lukt ook niet.

maar, wanneer ik er geen kaartje in heb zitten krijg ik nogsteeds de melding dat kaart 2 schrijfbeveiligd is. wanneer ik een CF kaart in slot 1 doe krijg ik eerst de melding dat kaart2 schrijfbeveiligd is(terwijl er niks in slot 2 zit) en schakeld die dan gelukkig over naar slot 1 en kan ik hem nog wel gebruiken.

Echter bestaan er geen CF1 wifi kaartjes (en ja heb al gezocht op adapters maar dat is alleen voor de dikkere CF2) en heb ik dus mijn Sd slot nodig :(

iemand een idee?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:58

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

easygoingmartin schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 17:04:
Ik heb een tijdje een 5D MKIII en sinds kort doet de SD slot het niet meer. Wanneer ik er een in doe dan krijg ik de melding dat kaart 2 schrijfbeveiligd is (nee hij is niet gelocked en ja heb meerdere kaartjes geprobeerd). formatteren lukt ook niet.

maar, wanneer ik er geen kaartje in heb zitten krijg ik nogsteeds de melding dat kaart 2 schrijfbeveiligd is. wanneer ik een CF kaart in slot 1 doe krijg ik eerst de melding dat kaart2 schrijfbeveiligd is(terwijl er niks in slot 2 zit) en schakeld die dan gelukkig over naar slot 1 en kan ik hem nog wel gebruiken.

Echter bestaan er geen CF1 wifi kaartjes (en ja heb al gezocht op adapters maar dat is alleen voor de dikkere CF2) en heb ik dus mijn Sd slot nodig :(

iemand een idee?
Neem contact op met een repair center? Lijkt mij dat je SD kaart slot overleden is of in ieder geval door vuil of schade contact maakt waardoor de camera denkt dat er een kaart in zit.

Volgens mij was dit niet een goedkope operatie maar zeker weten doe ik het niet. Daarvoor moet je contact opnemen :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-11 19:12
Niet on topic maar ben wel benieuwd welke WiFi SD kaart je gebruik? Is dit de Eye-Fi?

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:52

InFamous

excommunicado

De eerste PW vermelding is maart 2012 en deze body heeft 5 jaar garantie. Ik zou het eerst eens via die weg proberen.

Formerly known as Ragdoll

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:58

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

bluecupra schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:34:
Niet on topic maar ben wel benieuwd welke WiFi SD kaart je gebruik? Is dit de Eye-Fi?
Inderdaad niet on topic :> Graag even ergens anders je vraag stellen of een DM sturen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• easygoingmartin
bluecupra schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:34:
vind het niet zo erg dat je dit vraagt.

Maar ik heb er nog geen :D ik wil eerst dat het SD slot werkt vooradt ik en Wifi kaartje koop.
en oke? wist niet dat ze standaard 5 jaar garantie hadden. ik dacht 2

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:43
InFamous schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:01:
De eerste PW vermelding is maart 2012 en deze body heeft 5 jaar garantie. Ik zou het eerst eens via die weg proberen.
Ik weet ook niet beter dan dat het gewoon 2jaar is.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:52

InFamous

excommunicado

Hmm, ik zie het nu ook. Terwijl sommige webshops 5 jaar garantie aangeven en dan niet als een actie oid. Maar dat maakt mijn standpunt niet minder want een camera van dit bedrag heeft wel een langere verwachte levensduur dan 2 jaar natuurlijk.

Formerly known as Ragdoll

• easygoingmartin
dat absoluut. ik heb zelf inderdaad ook maar 2 jaar garantie. probleem is dat als ik het laat fixen het waarschijnlijk al gauw 250,- + gaat worden en dat vind ik prijzig.

• Grenco
  • Laatst online: 23-10 07:17
Volgens mij wordt de kaartdetectie en schrijfbeveiliging gedetecteerd door een klein metalen contactje (in het SD-slot), welke met massa verbonden wordt als er een kaart inzit. (althans, zo werkt het bij de 60D) Zo'n contactje wil wel eens verbuigen en daardoor contact blijven maken. Misschien dat je het kan zien als je in het SD-slot kijkt, maar mogelijk moet je de body openen om het goed te kunnen zien en te kunnen herstellen.

Herstellen betekent meestal het contactje helemaal verwijderen (of weg buigen), waarna de camera het weer normaal doet, maar je schrijfbeveiligingsdetectie niet meer zal werken! Elke kaart zal dus als schrijfbaar gedetecteerd worden

Aanvulling:
Als je de schrijfbeveiligingsdetectie wel wilt herstellen, zul je waarschijnlijk een nieuwe SD-slot moeten plaatsen.

[ Voor 11% gewijzigd door Grenco op 14-01-2017 11:38 . Reden: Aanvulling ]

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• easygoingmartin
Grenco schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:27:
Volgens mij wordt de kaartdetectie en schrijfbeveiliging gedetecteerd door een klein metalen contactje (in het SD-slot), welke met massa verbonden wordt als er een kaart inzit. (althans, zo werkt het bij de 60D) Zo'n contactje wil wel eens verbuigen en daardoor contact blijven maken. Misschien dat je het kan zien als je in het SD-slot kijkt, maar mogelijk moet je de body openen om het goed te kunnen zien en te kunnen herstellen.

Herstellen betekent meestal het contactje helemaal verwijderen (of weg buigen), waarna de camera het weer normaal doet, maar je schrijfbeveiligingsdetectie niet meer zal werken! Elke kaart zal dus als schrijfbaar gedetecteerd worden

Aanvulling:
Als je de schrijfbeveiligingsdetectie wel wilt herstellen, zul je waarschijnlijk een nieuwe SD-slot moeten plaatsen.
Zoiets las ik ook op internet. maar ik kan er helaas niet goed in kijken, en zie niet goed waar dit dan zit

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-11 19:12
Anders is Rofa repair in Den Haag ook een goed adres voor eventuele reparatie. Zou het ook daar even kunnen vragen per e-mail, heb je gelijk een idee wat het is en wat de kosten voor herstel zullen zijn.

• easygoingmartin
zojuist geprobeerd met een tandenstoker een beetje te duwen tegen het contactje aan de zijkant, maar tevergeefs.

Ik zal eens contact opnemen met Rofa

• Grenco
  • Laatst online: 23-10 07:17
Het contact is vaak ook achter het massaclipje gebogen. Zonder de body te openen krijg je dat waarschijnlijk niet hersteld.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Pagina: 1