Joomla: frontend artikelen toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Mijn vraag
...
Ik gebruik zelf Joomla sinds versie 1.0 voor eigen gebruik echter heeft een vriendin mij gevraagd haar te helpen met een website voor haar net gestarte bedrijfje. Alles is wel duidelijk wat ze wilt en dat is niet meer dan artikelen laten zien gegroepeerd naar branch. Echter wil ze standaard bij elke artikel een foto plaatsen waar altijd de size/dimebsie gelijk moet zijn. Nu wil ik dit haar via de frontend laten opvoeren (geloof mij met haar computer skills is dat het beste hehehe).
Wat is nu het verstandigste? Gewoon default Joomla functionaliteit laten gebruiken of zijn er handige componenten te gebruiken hiervoor? Is altijd een standaard tekst (dmv tekst template) en dus een plaatje die altijd de juiste maat moet krijgen.

Hopelijk heeft iemand een suggestie.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Default joomla

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik maakte zelf invoerschermen (is ook een optie) en misschien K1

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste keer dat ik met Joomla! werkte is al een hele tijd geleden.
Echter, wellicht heb je wat aan deze extensie: https://extensions.joomla...mage-on-the-fly-and-cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Je kan volgens mij behalve inline images in de artikel tekst zelf ook een afbeelding koppelen in de parameters van een artikel geloof ik. Als je dat gebruikt icm. een plugin die je plaatjes resized. Kan je de exacte controle houden over de vormgeving...

Anders ook met een resize plugin en een combi met css altijd de images van een artikel op de juiste manier stylen.

Zo ongeveer zou ik het doen

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• li3283
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07-2024

li3283

aka Elsewhere

Voor frontend editing kan ik zeker deze aanbevelen: https://www.joomlatools.com/extensions/textman/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 21:58

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Late reactie maar volgens mij kan je via JCE ook automatisch de afbeeldingen laten schalen bij het uploaden.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Oudere topics schoppen met reclame voor je eigen site wordt niet echt gewaardeerd.

[ Voor 84% gewijzigd door NMe op 17-05-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Laatst online: 17-09 14:37
Xaverius schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:44:
Late reactie maar volgens mij kan je via JCE ook automatisch de afbeeldingen laten schalen bij het uploaden.
Late reactie maar ik heb JCE geprobeerd en idd dat is mogelijk maar je moet het zo zien dat de dame in kwestie niet een IT nerd is, eerder het tegenovergestelde ;-) JCE blijkt dus te moeilijk te zijn. Dus we gan weer verder op zoek.
Pagina: 1