Toon posts:

ASUS P3B-F Bios chip naar de kl@ten... wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens mijn eerste poging op de P3B-F om mijn BIOS te updaten (1003a naar 1006) is de flash mislukt. wat nu? Graag jullie advies over:

- Chip lenen van iemand en een zgn 'hot-flash' doen (wie bied zich aan?)
- Nieuwe chip kopen. Wie weet waar? Te koop in Nederland?

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Heb je geprobeerd contact op te nemen met Asus? Misschien kunnen zij je een nieuwe chip geven of je oude herstellen (dmv zoals je zelf al zei hotflash)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat eeuwen duren voor ik door hun Support afdeling doorkom. Is er geen Asus adres in Nederland?

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Collega van mij had ook een "officiele" bios update gedaan, bij hem werkte het dus ook niet meer..Hij heeft opgebeld naar de leverancier en kreeg een nieuwe bioschip opgestuurd..(bij mijn weten was dat ook een Asusbordje). Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 12:40

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb eens een keer op de site van Asus gelezen dat als je een BIOS chip verneukt, je alleen de verzendkosten moet betalen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Hoe kan je nou je BIOS verkloten, die ASUS flash-utility is het simpelste wat er is, dat kan bijna niet mis gaan.
Heb je wel de instructies goed opgevolgd, met de bootdisk enzo?
Leg effe uit wat je precies gedaan hebt, ik ben erg benieuwd namelijk.

En voor de oplossing: zie antwoord Beaves Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• Kyoko
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 18:27
Ik heb ooit s een nieuwe bios chip toegestuurd gekregen. Hoefde niets te betalen. Heb destijds gemaild naar asus duitsland.
(geen garantie dat het nu ook lukt natuurlijk)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 12:40

Beaves

Usque ad Finem

Dat vraag ik me ook af, ik heb al 6x me BIOS geflashd (ook een P3B-F) en dat is ook altijd goed gegaan.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Hehehe, ik ga die Duutsers nu maar alvast een meeltje sturen met die vraag erin, van bios verneukt door flashen! Heb ik er een op reserve! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif

Verwijderd

Topicstarter
Het flashen mislukte iedere keer. Ik heb het wel 10x geprobeerd. Toen maar weer de oude BIOS erop proberen te flashen, zelfde verhaal. Ik had geen keus om hem uit te zetten, en toe wilde hij niet meer booten.

Ik heb mijn Abit BH6 vroeger ook regelmatig geflashed zonder problemen. Geen idee waarom het niet wilde werken...

Verwijderd

Ik heb zo'n bios flasher uit de C'T (nee niet de computertotaal !!!) in elkaar geknutseld enige jaren terug. Wil je bios dus best voor je flashen, tenzij ie stuk is, dan wordt 't gewoon een nieuwe flashchip kopen 28Fxxxx of 29Fxxxx en die flashen.
Drop me maar een mailtje.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Sayang, ik heb je'n mailtje gestuurd.

Ik heb ook per email contact opgenomen met ASUS, dat was alleen mogelijk via zo'n web formulier waarbij je *alles* maar dan ook alles over jezelf, je moederbord, je favoriete kleur en je medische geschiedenis moet invullen... zucht
Pagina: 1