hoe beste prestaties --> prim/sec IDE MA/SL

Pagina: 1
Acties:

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb eigenlijk altijd maar wat uitgeprobeerd als het ging om optimale configuratie/plaatsing van mijn hardeschijven en cdrom drives in mijn pc. Ik wilde eigenlijk wel eens weten wat de snelste/beste opstelling is voor bijvoorbeeld 2 HD's en 2 CDROM drives (waarvan 1 burner). Ik denk dat dit wel zo'n beetje een standaard uitrusting is.

Is er verschil in snelheid tussen primary en secundary IDE? Is er verschil in snenheid tussen Master en slave? Ook heb ik gehoord dat de IDE de snelheid aanneemt van de traagste device, is dit waar?? En is het voor snelheidswinst tussen de hd's aan te raden een controller kaart (ATA66/100) aan te schaffen.

Wie o wie kan mij hier duidelijkheid over geven?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zelf heb ik 4 IDE controllers en heb zoveel mogelijk geprobeerd ieder apparaat een eigen controller te geven. Mijn Seagate HDD 30.6 GB draait op de 3e IDE controller. Mijn Seagate HDD 30.6 GB draait op de 4e IDE controller (ja, ik heb twee dezelfde schijven). Op mijn 1e IDE controller zit een Sony Plaatjesfikker en op de 2e IDE controller zitten een Creative en een NEC DVD. En ik moet zeggen dat dit idd lekker draait (beter dan met meerdere apparaten op 1 controller). Maar ja, het kost natuurlijk wel geld en een PCI slot voor die controller. Ik heb ze alle 4 onboard