Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooshans
  • Registratie: April 2016
  • Niet online
Hey ik zit erover te denken een nieuwe PC aan te schaffen, mijn oude is aan vervanging toe.
Op dit moment spreekt een Mini-ITX me erg aan, ook ivm ruimte, en ziet er gewoon net uit.
Ik heb zelf het een en ander uitgezocht en ben tot het volgende systeem gekomen.

Nu ben ik niet meer enorm thuis hierin en weet ik niet zeker of ik geen fouten heb gemaakt in de samenstelling. Graag commentaar over deze samenstelling en evt. verbeteringen/aanpassingen!

Vragen waar ik bijv. mee zit:

* Is Mini-ITX eigenlijk wel een goede keuze als je ook wel wat wilt gamen?
* Is deze voeding voldoende voor deze setup?
* Zie ik iets over het hoofd, zoals bijv. extra koeling? Of is dit voldoende?
* Wat vinden jullie van deze case? Ook wat gebruikersgemak betreft.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 121,-€ 121,-
1MSI H110I Pro€ 77,50€ 77,50
1Zotac GeForce GTX 1050 Ti 4GB Mini€ 164,90€ 164,90
1Cooler Master Elite 130€ 45,50€ 45,50
1Crucial CT8G4DFD8213€ 50,95€ 50,95
1be quiet! System Power 8 400W€ 41,95€ 41,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 501,80

---

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis tuin en keuken gebruik, en gaming. Geen hele zware games, maar wil bijv. WoW wel goed kunnen draaien en de optie hebben evt. andere current gen games redelijk goed te kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de 600 euro maximaal.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn HD's wil ik graag overzetten. 1 SSD en 1 SATA.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag stil, zuinig, maar vooral degelijk. Ik ben niet iemand die graag continu zijn PC aanpast en onderdelen vervangt, dus ik wil hier nog vele jaren mee vooruit kunnen. Liefst dus degelijke kwaliteit onderdelen.

Ga je overklokken?
Nee, niet nodig.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:52
Er valt in principe prima te gamen met een itx systeem zoals deze, echter moet je wel inleveren op sommige punten. Omdat het systeem klein is en je geen aparte cpu koeler hebt zal het mogelijk niet het stilste systeem zijn, je zou kunnen overwegen om er een lowprofile cpu koeler bij te doen zoals een pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B .
En als je verder naar toekomst bestendigheid kijkt is het mogelijk verstandig om te gaan voor een quadcore: pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed Laatste tijd zijn er steeds meer games die daar profijt van hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door sjaakwortel op 13-01-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou sowieso voor een 7e generatie CPU gaan, scheelt slechts 7 euro met een Core i3 7100 en slechts 13 euro met een Core i5 7400. Dan heb je 10% snellere klokspeeds maar de nieuwe processor is sowieso al iets sneller. En dus nieuwer en toeters en bellen zoals HDMI 2.0 en HVEC maar je hebt toch al een extra videokaart dus dat maakt niet zoveel uit.

Tsja, mini-itx. Moederborden zijn wat duurder, iets van 20 euro ofzo. Ik weet niet hoe mobiel je ermee moet zijn? Anders misschien ook wifi erop nemen? Maar da's nog een duurder boardje: pricewatch: MSI B250I GAMING PRO AC

Onder de 600 euro ga je dan nog steeds halen. Je kan ook micro-atx doen met een MSI Eco boardje van 52 euro en deze kast ofzo: pricewatch: Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black)
Komt op ongeveer dezelfde prijs uit en is wellicht stiller. Je kan dan ook de stock-cooler van de CPU gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2017 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Als het nog binnen je budget past zou je een RX 470 kunnen overwegen. Je betaalt wel minimaal 50 euro meer, maar daar is de performance dan ook naar.