MMS instellingen T-Mobile simkaart voor wildcamera

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barlogirl
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2023
Hallo,

Een bekende heeft problemen met het instellen van zijn wildcamera, zodoende is het bij mijn vader terecht gekomen en nu mag ik het gaan proberen.

Het probleem; de wildcamera maakt bij beweging een foto, die zou dan doorgestuurd moeten worden via mms en/of e-mail. Iets gaat er in ieder geval mis, want we krijgen het met geen mogelijkheid aan het werken. De instellingen van de camera zelf staan goed, dus dat is het probleem niet. De gegevens die het apparaat wil hebben zijn de URL, APN, IP, Port, Account en Password. (en natuurlijk mail en nummer, de laatste met area code)

Gegevens die we via Tmobile hebben opgeduikeld zijn;

URL= http://t-mobilemms
APN= smartsites.t-mobile
IP= 010.010.010.011
Port=8080
Account en Password beide tmobile, of tmobilemms, dit hangt dan dus weer af van internet of mms instellingen, maar beide uitgeprobeerd.

Ziet iemand zo waar het hier misgaat? Waarom krijgen we dit verrekte ding niet aan de praat? :?

Hopenlijk kan iemand hier mij helpen!

Joanne

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Voor zover ik weet is het inderdaad tmobilemms als user/pass. Probeer deze settings eens vanaf een Windows laptop. Als het dan mis gaat, dan kun je in de eventlog terugvinden waar het precies mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 15:38
Is de simkaart wel actief?
Dus ooit geactiveerd via een normale smartphone bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barlogirl
Ja, hij is actief. Uitgeprobeerd met een mobiel maakt hij zonder problemen verbinding met internet en verzend hij ook de mmsjes zonder probleem.

Hoe gaat dat in zijn werk, uitproberen met een windows laptop? Heb hier geen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Laatst online: 12:32
Waarom laat je het niet via e-mail doen? Makkelijker, simpeler en goedkoper (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barlogirl
@Pilovali, Ik begrijp je niet helemaal? Hij zou beide moeten kunnen, maar hij doet allebei dus niet. Als ik een van de twee aan de praat zou krijgen zou dat al mooi zijn, beide nog leuker. Maar hij doet dus nu geen van de twee. Vandaar dat ik in mijn vraag ook 'mms en/of mail' staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kan het zijn misschien qua bereik dat daar alleen 4G of de simkaart of abonnement gemaakt is voor 4G? Of beter gezegd bereik en dat 3G daar niet is of niet werkt of zo?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillie
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
APN smartsite.t-mobile is voor Internet toegang smartphones. Pas deze is aan naar 'mms'.

APN is ander woord voor GPRS toegangspunt.

https://www.t-mobile.nl/k...stelhulp/mms-instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Laatst online: 12:32
Barlogirl schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:51:
@Pilovali, Ik begrijp je niet helemaal? Hij zou beide moeten kunnen, maar hij doet allebei dus niet. Als ik een van de twee aan de praat zou krijgen zou dat al mooi zijn, beide nog leuker. Maar hij doet dus nu geen van de twee. Vandaar dat ik in mijn vraag ook 'mms en/of mail' staat...
Heeft de camera wel überhaupt een verbinding met het mobiele netwerk? Wat is het merk en model van de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Staat er een pincode op de simkaart? Haal die er eens af en stop het kaartje dan terug.
Pagina: 1