Alarmsysteem (woonveilig, egardia) vrijstaande woning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 850829

Topicstarter
Ik ben me aan het oriënteren m.b.t. een alarm voor een vrijstaande woning. Nu ben ik uitgekomen bij woonveilig van Egardia (woonveilig.nl).

Heeft iemand hier ervaring mee?

Wat ik belangrijk vind:
+ de sensoren moeten draadloos
+ een los alarmsysteem die ik kan kopen en eigendom wordt
+ uitbreiding mogelijk (extra sensoren, brandmelder etc.)
+ aangesloten op een meldkamer (ervaring met virtuele meldkamer)
+ alles zelf aansluiten
+ eenmalige aanschafkosten (wordt eigendom)

- aanschafkosten + een contract (meerjarig) met hoge maandelijkse kosten.. is not done.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 850829 op 13-01-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 15:07
even in het Domotica forum kijken wellicht?

[ Voor 4% gewijzigd door bvbal79 op 13-01-2017 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 14:59
Ik heb nu 4 jaar woonveilig, en alles werkt prima, en voldoet aan je eisen.

Ik krijg gewoon een melding op mijn telefoon (mail / sms / telefoontje), net als 5 andere personen bij mij in de buurt (met een tussenpauze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 06:56
Ik kende dit systeem niet en ik was me ook aan het orienteren. Niet perse voor het hele huis, maar wel voor een deel waar we niet vaak zullen komen (en waar we dus niets van horen mocht daar wat gebeuren).

Het systeem ziet er inderdaad simpel uit en ik was ook op zoek naar iets met eenmalige aanschafkosten. Nu heb ik al allerlei domotica hangen in huis, maar alles wat essentieel is, wil ik niet afhankelijk zijn van 'zelf-bouw' spul (ook van mezelf niet hoor ;) ).

Ik vraag me alleen wel even af wat het bereik is van dit 'base-station'. Ons huis is nogal lang en ik gok dat het niet over het hele huis volledige dekking heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-04 09:27
Anoniem: 850829 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:39:
Ik ben me aan het oriënteren m.b.t. een alarm voor een vrijstaande woning. Nu ben ik uitgekomen bij woonveilig van Egardia (woonveilig.nl).

Heeft iemand hier ervaring mee?

Wat ik belangrijk vind:
+ de sensoren moeten draadloos
+ een los alarmsysteem die ik kan kopen en eigendom wordt
+ uitbreiding mogelijk (extra sensoren, brandmelder etc.)
+ aangesloten op een meldkamer (ervaring met virtuele meldkamer)
+ alles zelf aansluiten
+ eenmalige aanschafkosten (wordt eigendom)

- aanschafkosten + een contract (meerjarig) met hoge maandelijkse kosten.. is not done.
Zelf ben ik ook opzoek....heb je inmiddels ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

+/- 2 jaar geleden heb ik zelf een alarmsysteem gekocht en geïnstalleerd

Na het wat onderzoek en speurwerk op diverse fora heb ik toen gekozen voor een Jablotron JA100 + GSM melder inclusief 2 keypads + NFC tags, 7 draadloze deurmelders, een draadloze bewegings melder en een sirene.

De betrouwbaarheid en kwaliteit werkelijk is subliem, geen valse alarmen en tijdens het experimenteren met een 2W zender voor UHF RFID tags kreeg ik zelfs een "jamming" melding op m'n telefoon.

De keypads worden zo af en toe nog gebruikt want de bediening gaat handiger via de mobiele app.

Enige minpuntje is de PC software voor configuratie, echt gemaakt voor een techneut.

Begin dit jaar heb ik de installatie uitgebreid met 4 draadloze hitte/rookmelders.
Pagina: 1