Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook offline (mappen etc) naar Gmail online converteren

Pagina: 1
Acties:

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-11 15:17
Beste Tweakers,

Ik heb geen idee waar ik dit moet posten, maar ik had een vraag.
Is het mogelijk om op een niet omslachtige manier, mijn mappen en submappen uit outlook (offline) naar gmail (online)te converteren, zodat ik overal diezelfde indeling heb als ik inlog met mijn browser.

Is hier een manier voor ?

Mvg,

Ramon

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vast wel...

Gmail in Outlook koppelen met IMAP, de mails uit "offline" kopieren naar Gmail en dan controleren of ze gesynct zijn als je Outlook afsluit?

Misschien, maar dat is een tip, kan je even de Help-functie online van Gmail raadplegen; daar staan vrij veel zaken benoemd over hoe je een client (Outlook, Thunderbird, whatever) met Gmail kan koppelen en hoe je syncs kan uitvoeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Hoe is je koppeling nu dan?
Overigens weet ik niet 100% zeker hoe de koppeling met Gmail in Outlook nu werkt.
Een tijdje terug is het support voor EAS gestopt. En zitten Outlook en Gmail op verschillende versies.
Vroeger werkte het iig vlekkeloos om gmail als IMAP te configureren in outlook.

Maar ik kreeg op een moment moeitje om mappen (zeker nieuw aangemaakte) goed gesynct te krijgen met outlook en viceversa. Was toen nog outlook 2013.
Ik ben zelf toen overgestapt naar Inbox. En gebruik outlook (2016) alleen zakelijk.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• PEBKAC
Mijn outlook client staat op POP, als ik hem via IMAP wil koppelen moet ik dan de account opnieuw configureren ?
Of zou ik beter een andere app kunnen gebruiken zoals Inbox, deze op IMAP instellen en dan bestanden overzetten ?

Ik moet ook zeggen dat ik zelf nooit outlook gebruik(dit is voor iemand anders). ik gebruik zelf altijd mijn browser :p

[ Voor 21% gewijzigd door PEBKAC op 13-01-2017 15:28 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

ramon89 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:26:
Mijn outlook client staat op POP, als ik hem via IMAP wil koppelen moet ik dan de account opnieuw configureren ?
Of zou ik beter een andere app kunnen gebruiken zoals Inbox, deze op IMAP instellen en dan bestanden overzetten ?
Je kan gewoon een nieuwe account toevoegen en die als IMAP configureren.
En daarna slepen. Er van uitgaande dat dit nu wel goed werkt. Zoals vermeld was dit een aantal jaar geleden wel even problematisch vanwege de EAS policy die outlook wil hebben. En ik mijn mappen niet goed gesynct kreeg.

Inbox is van google. is gewoon een webbased of app. En is feitelijk gewoon Gmail maar net wat anders (lees voor mij handiger) ingedeeld.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ramon89 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:26:
Mijn outlook client staat op POP...
Tja, maar dan is je vraag in de topicstart toch helemaal anders?

Hoe kopieer ik data van offline naar offline of hoe zet ik een offline account om in een online account?

IMAP zou de oplossing moeten brengen maar ik ben even niet geheel ter wille om na te zoeken of je Gmail dus kan gebruiken als "storage" of dat alleen mail bezorgd bij Gmail altijd/overal beschikbaar is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• PEBKAC
Sorry als ik niet duidelijk was.

Het is mij gelukt om een imap account te creëren in outlook. Nu de bestanden kopiëren naar het IMAP account. Ik zie de mappen verschijnen ook nu op mijn browser in gmail :D
Dus het lijkt te werken. Nu in de gaten houden of die blijft synchroniseren, maar in ieder geval bedankt !

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:50

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...en toch maar even verplaatsen naar CSA, want daar hoort dit topic natuurlijk thuis.
Pagina: 1