vodafone vervangende sim kaart ellende

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:01
Al 4 keer naar de Vodafone winkel geweest omdat het nieuwe toestel van mijn vrouw een nano chip nodig heeft, alleen de vervangende prepaid chips die Vodafone levert werken niet.
Wie kent dit probleem ook? Ik heb al meer kosten gemaakt voor het langs de winkel gaan dan er aan beltegoed op de kaart stond. Het is dat ik voor mijn kinderen ook Vodafone kaarten heb anders was ik allang naar de concurrent gelopen..... :(

Beste antwoord (via rens-br op 18-01-2017 09:32)

• HvdBent
Eindelijk een goede sim, we kunnen weer blij zijn....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Dit probleem heb ik gehad met tmobile kaartjes, maar uiteindelijk bleek het aan de simkaart lezer van de telefoon te liggen.

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En waarom ga je dan 4 keer naar de winkel? Je verlaat die toch pas als het werkt? Toestel uitgesloten?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
HvdBent schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:23:
Al 4 keer naar de Vodafone winkel geweest omdat het nieuwe toestel van mijn vrouw een nano chip nodig heeft, alleen de vervangende prepaid chips die Vodafone levert werken niet.
Begin is even met het noemen van je telefoon en waar je deze gekocht hebt. Verder waarom werkt het niet? Wat gebeurd er?

Kortom: Geef eens even wat meer informatie, want hier kunnen we niet zoveel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
Telefoon online besteld, want het ouwe beestje van mijn vrouw viel om (samsung Gio, 5 jaar oud?)
Samsung galaxy A5 2016 gekocht online, maar de chip paste niet (nano sim vs oude volledige sim)
Naar de winkel, met de vraag hebben jullie een vervangende sim, en nee ik hoef geen extra beltegoed, er staat nog 18 euro op, mijn vrouw watsappt alleen. Voor 5 euro een chip gekocht, gegevens over gezet (contacten etc) en naar huis. Watsapp stuurt een SMS maar die komt binnen op de oude telefoon, code gebruikt op nieuwe en watsapp werkt daar nu op. Maar we kregen nog steeds geen netwerk. 2 dagen later naar Vodafone winkel gegaan nieuwe chip meegekregen (waarvan achteraf blijkt dat ze wisten dat deze ook niet zou werken omdat de hele batch corrupt is) en zo nog twee keer voor jan met de korte achternaam in de winkel gestaan, kortom, we zijn 4 keer langsgeweest (een keer hadden ze geen voorraad, en 3 keer voor jan met de korte achternaam) Ik ben geen klager, maar dit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 23:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

En je activeert hem ook? Via de website dat is?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
nee dat doen ze in de winkel, ze bellen ons dat ze nieuwe chips hebben binnengekregen, ik ga langs, en wordt weer naar huis gestuurd want het werkt niet. Dat schijnen ze pas in de winkel te kunnen zien..... vreemd allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:28

g0tanks

Moderator CSA
Je vertelde het alsof je thuis vier keer een nieuwe simkaart probeerde zonder succes, maar uit je laatste post blijkt dus dat je er überhaupt geen meekrijgt van de winkel?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
jawel, drie keer een nieuwe meegekregen, waarvan dan achteraf blijkt dat deze niet werkt, nu een sim meegekregen met beltegoed, dan gaan ze volgende keer eerst testen voor ze mij naar de winkel laten komen. Ik heb twee keer via internet geprobeerd de sim te activeren, en twee keer een half uur met de helpdesk aan de lijn gehangen, die er meteen achterkomen dat ik weer een sim uit de verkeerde batch heb meegekregen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-05 13:03

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Als het een prepaid kaart is, wat houd je tegen naar een andere provider te gaan en het daamee te regelen.
HvdBent schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:23:
... Het is dat ik voor mijn kinderen ook Vodafone kaarten heb anders was ik allang naar de concurrent gelopen...
Alleen even onthouden met opwaarderen, verder merk je er niks van. (ga ervan uit dat dat ook geen abonnement en zijn)

[ Voor 75% gewijzigd door zekerpixels op 13-01-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
Het nummer van mijn vrouw is bij veel mensen bekend, als ze die allemaal op de hoogte moet brengen van haar nieuwe nummer, bovendien hebben mijn 3 kinderen ook Vodafone, een keer per jaar geef ik ze allemaal nieuw beltegoed (we bellen niet, appen alleen) En niet iedereen die het nummer van mijn vrouw heeft staat ook als contact in haar telefoon.

[ Voor 15% gewijzigd door HvdBent op 13-01-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:31

SuBBaSS

-has Ryzen

Heb je eventueel een mogelijkheid om het via een andere vodafone winkel te proberen?
Ik heb heel andere ervaringen met zo'n simkaartwissel! Ben zelf ook een prepaid gebruiker, had me er al op voorbereid om wat te lappen (stond ook zo op de vf site). Hier in het dorp de vodafone winkel ingelopen, uitgelegd dat ik een nanosim nodig had en direct (en gratis) werd een vervanger geregeld. Deze werd overigens ter plekke telefonisch geactiveerd, daar hoefde ik niets voor te doen.

Dat jij nu schijnbaar een verkeerde batch te pakken hebt is zuur, maar denk niet dat vodafone er zelf blij mee is. Vandaar mijn advies: probeer als het mogelijk is een andere vodafone store en geef vodafone de kans om het op te lossen.
Dit klinkt als een uitzonderlijke situatie waar geen partij wat bij wint. Alle reden om aan te nemen dat het opgelost zal worden.
Mooi dat er in ieder geval even een tijdelijke oplossing is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-05 13:03

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Ze kunnen veel met die simkaartjes, wisselen van provider (abonnement) met nummerbehoud is zeker mogelijk, voor prepaid zou evt ook wel een optie zijn.
https://www.kpn.com/prepaid/nummerbehoud.htm:
Overstappen prepaid
Heb je nu mobiel prepaid, dan stap je over wanneer je wilt. Wij verhuizen je nummer. Je beltegoed kan niet mee, dus zorg dat dit op is.
Moet volgens mij gewoon kunnen met nummerbehoud.

[ Voor 21% gewijzigd door zekerpixels op 13-01-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
Wat ik eigenlijk zou willen is een familieabbonnement, 5 toestellen, 5 nummers, een rekening. Ik heb nu 100 belminuten die ik noooit gebruik al bel ik zakelijk

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
Eindelijk een goede sim, we kunnen weer blij zijn....
Pagina: 1