Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

HDMI CEC werkt niet in kodi WEL in plex media player

Pagina: 1
Acties:

• sweebee
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 12:55
Ik heb een raspberry pi aangesloten op mijn Yamaha HTR-3068.

Plex media player geïnstalleerd op de raspberry en ik kan alles bedienen met mijn afstandsbediening van de Yamaha versterker.

Installeer ik kodi (openelec, xbian, libreelec, osmc) dan werkt CEC niet, ook niet met een CEC adapter (pulse-eight).

Als ik in de terminal kijk zie ik wel berichten van de versterker binnen komen, maar kodi doet er niets mee.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
TRAFFIC: [           14343] >> 51:44:03
DEBUG:   [           14343] >> Audio (5) -> Recorder 1 (1): user control pressed (44)
DEBUG:   [           14343] SetCurrentButton left (3) D:0ms cur:3
DEBUG:   [           14343] key pressed: left (3) current(ff) duration(0)
DEBUG:   [           14343] Changed key left (3) D:0ms cur:ff
DEBUG:   [           14344] key pressed: left (3, 0)
DEBUG:   [           14344] CheckKeypressTimeout T:328.127
DEBUG:   [           14344] Key left: idle (duration:0) (3) timeout:1992822181ms (rel:500,rep:0,prs:500,rel:0)
TRAFFIC: [           14491] >> 51:8b:03
DEBUG:   [           14491] >> Audio (5) -> Recorder 1 (1): vendor remote button up (8B)
DEBUG:   [           14491] key released: left (3) D:147ms

• kroegtijger
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-01 10:30
Op de Pi is een additionele CEC adapter niet nodig, en zou ik daarom er ook niet tussen plaatsen.

Als je in Kodi kijkt bij de settings zou je bij de systeem-instellingen>>Invoer de bij de randapperatuur de CEC-adapter moeten zien, en kan je daar ook weer configureren of deze actief is of niet, en welke settings er worden gebruikt.

Mocht dat allemaal goed staan, dan begint het snel op een fysiek defect te lijken.

Om te troubleshooten zou ik in eerste instantie eens testen wat er gebeurt als je de Pi aan de TV hangt ipv aan de receiver. Als dat wel werkt, dan weet je in ieder geval dat het geen fysiek mankement aan de Pi is.
Daarna kan je testen wat er gebeurt als je de CEC-adapter aan een laptop/desktop pc knoopt en dan aan je receiver koppelt. Als ook dat goed werkt kan je eens een andere HDMI-kabel proberen.

Oftewel, probeer oorzaken uit te sluiten en het stap voor stap te benaderen. Maak de setup eerst zo eenvoudig mogelijk en bouw langzaam op, tot het punt waarop het mis loopt.

It´s not a lie, if you believe it

• sweebee
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 12:55
Ik heb 'm op de tv aangesloten en dan werkt hij prima. (achter de yamaha receiver zit een beamer die geen ab over hdmi ondersteunt).

Toen weer op de receiver aan gesloten... en hij werkt. Heel vreemd.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True