Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via mijn telecomoperator kan ik een I-phone 5s kopen aan een zeer interessante prijs. De telefoon is gekoppeld aan een abonnement van twee jaar. Ik ben geneigd op de aanbieding in te gaan, ware het niet dat ik vrees dat Apple binnenkort met een software-update komt en dat de helft van de telefoon niet meer werkt.
Is mijn vrees terecht?

Beste antwoord (via Verwijderd op 25-01-2017 01:51)

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

2 jaar vooruit met een 5s zal wel tot gevolg kunnen hebben dat uiteindelijk niet meer de laatste softwareversie geïnstalleerd kan worden (momenteel is de 5 de eerste die niet meer mee zal gaan, maar de 5s is een 64-btis toestel, dus wellicht heb je mazzel).
Dat "de helft van de telefoon niet meer werkt" is hopelijk een overdrijving, zo'n vaart zal dat niet lopen. Als het toestel qua software nog ondersteund wordt, zullen alle functies blijven werken (elk type heeft z'n eigen software dus instellingen voor functies die niet op je toestel zitten zul je sowieso nooit zien).

Het is en blijft een gok, maar een 5s is nog wel een redelijk verkoopbaar toestel als je hem netjes houdt
Zou je bijv. kunnen overwegen om hem na jaar 1 te verkopen oid...

Edit: ik sluit me aan bij Maarten dat een SE een betere optie is, maar ja, die is ook zo een paar tientjes per maand duurder met abo..

[ Voor 8% gewijzigd door SuBBaSS op 13-01-2017 13:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:02
IOS 10 is nog niet extreem lang uit en met IOS 9 kun je ook zo ongeveer alles nog. Daar zul je dus niet zo snel problemen mee hebben.

Toch moet het wel een hele goede prijs zijn wil het interessant zijn. Bij een 2 jarig abbo zou ik geen 5S meer nemen. Dan zou ik toch eerder voor een SE gaan. Die zijn een stuk sneller en kunnen nog een flinke tijd mee.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

2 jaar vooruit met een 5s zal wel tot gevolg kunnen hebben dat uiteindelijk niet meer de laatste softwareversie geïnstalleerd kan worden (momenteel is de 5 de eerste die niet meer mee zal gaan, maar de 5s is een 64-btis toestel, dus wellicht heb je mazzel).
Dat "de helft van de telefoon niet meer werkt" is hopelijk een overdrijving, zo'n vaart zal dat niet lopen. Als het toestel qua software nog ondersteund wordt, zullen alle functies blijven werken (elk type heeft z'n eigen software dus instellingen voor functies die niet op je toestel zitten zul je sowieso nooit zien).

Het is en blijft een gok, maar een 5s is nog wel een redelijk verkoopbaar toestel als je hem netjes houdt
Zou je bijv. kunnen overwegen om hem na jaar 1 te verkopen oid...

Edit: ik sluit me aan bij Maarten dat een SE een betere optie is, maar ja, die is ook zo een paar tientjes per maand duurder met abo..

[ Voor 8% gewijzigd door SuBBaSS op 13-01-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:48
Een 5s voelt op laatste update van iOS al wat sloom aan. Hoe traag is die bij nieuwe updates over 6, 12, 18 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:29
Heb al een poosje (meer dan 2 jaar) een 5s en deze is echt niet slomer geworden door de iOS updates, heb nu 10.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:50:
ware het niet dat ik vrees dat Apple binnenkort met een software-update komt en dat de helft van de telefoon niet meer werkt.
Is mijn vrees terecht?
Nee, je vrees is niet terecht. Het ergste wat kan gebeuren bij een update van iOS is dat je iPhone (dus niet I-Phone) geen update meer krijgt van het besturingssysteem. Je telefoon blijft daardoor nog wel werken, anders zouden er nu ook geen computers meer op Windows XP werken, bijvoorbeeld.

De vraag is alleen of je wel vast zou moeten zitten aan een abonnement van 2 jaar, en dus moet betalen voor die telefoon in die 2 jaar, terwijl het toestel al met 2 nieuwere versies is ingehaald. Ik begrijp dat abonnementen met nieuwere toestellen vast duurder zullen zijn. Volgens mij is deze deal niet zo zeer goed voor jou maar voor de telefoonboer, die kan mooi nog 2 jaar geld innen voor een verouderd model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sypie schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:06:
[...]
De vraag is alleen of je wel vast zou moeten zitten aan een abonnement van 2 jaar, en dus moet betalen voor die telefoon in die 2 jaar, terwijl het toestel al met 2 nieuwere versies is ingehaald. Ik begrijp dat abonnementen met nieuwere toestellen vast duurder zullen zijn. Volgens mij is deze deal niet zo zeer goed voor jou maar voor de telefoonboer, die kan mooi nog 2 jaar geld innen voor een verouderd model.
Bij het abonnement wat ik verkies (en ik ga idd geen duurder abonnement nemen voor een betere telefoon :)) kan ik onder meer kiezen voor een I-phone voor 39 euro. Dat is een korting van 290euro (volgens de gegevens van het bedrijf). ,Mijn abonnement is dan wel 10 euro duurder dan zonder smartphone. Per saldo ben ik dus 50 euro goedkoper uit.

Vrijwel iedereen zegt dat het allemaal wel zal meevallen.Ik kies dus voor de I-phone 5s en niet de Samsung Galaxy A5 (hoewel die een pak recenter is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
24*10=240 + de €39 = zo'n €280. Dat is dus maar een korting van €10 op de prijs.

Een losse iPhone 5S kost zo'n €329. Dat scheelt je dus €40 in de prijs van je abonnement (dat het duurder is). Als je vervolgens kijkt naar de kosten van een SIM-only dan kun je denk ik beter een losse telefoon kopen dan een abonnement met telefoon er bij doen.

Prijs van een losse iPhone is gebaseerd op wat ik las op de site van Ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Een 5s kan icm. een 2jarig abo toch wel (heel wat) goedkoper dan bijna 4 tientjes? (Da's bijna zonde, vooral aangezien eigenlijk overal alleen de 16 GB versie geleverd wordt. Daar zou ik sowieso niet voor kiezen...)
Heb je zulke specifieke eisen aan bijv. de bundel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12
5s werkt echt prima op iOS10. Volgens mij zijn we het tijdperk van trage interfaces en telefoons wel voorbij na iOS updates. Ik merkte t.o.v. iOS 7 bijna geen verschil. Het is nog steeds een veel mooier toestel dan de 6 en 7. Ook de grootte vind ik persoonlijk veel fijner, maarja de accu werd slecht dus dan moet je over. Ik zou het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:58
Het klinkt vrij hoog 39 euro voor een 5s. Wat is de bundel? Voor dat geld kan je al een 6 of 6s krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een 5s gaat zeker 2 jaar vol mee en kost nu €288,- voor de 16gb. voor de prijs van je ab verwacht ik er wel een SE bij. België is wel duur met abonnementen zeg

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-09 12:07
Volgens mij bedoelt de topicstarter dat hij 39 euro moet bijbetalen voor de iPhone 5s, maar dat zijn abonnement wel 10 euro duurder wordt door de telefoon. Het echte maandbedrag zie ik nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bram22 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:39:
Volgens mij bedoelt de topicstarter dat hij 39 euro moet bijbetalen voor de iPhone 5s, maar dat zijn abonnement wel 10 euro duurder wordt door de telefoon. Het echte maandbedrag zie ik nergens.
zonder smartphone 29,- en met 39,-

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bram22 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:39:
Precies. Het abonnement is 25 euro. Zonder smartphone zou dus 15 euro zijn. Overigens krijg ik ook een waardebon van 50 euro voor acsesoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor heb je nodig? Lader en oordopjes zitten erbij, kafje kost een tientje.

Een 5S zal nog wel minstens 2 jaar updates krijgen. Maar net als alle anderen hier zou ook ik aanraden een SE te nemen... Kost je omgerekend €100 meer maar: veel sneller, veel betere accuduur, en zal nog langer ondersteund blijven.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Bij Hollandse nieuwe heb je een abbo + 5s 16gb voor 20€ per maand (10€ toestel + 10€ Abbo) .

Abbo is voor 2 jaar . Ben je 240€ voor je toestel kwijt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

frankym schreef op zondag 22 januari 2017 @ 07:33:
Bij Hollandse nieuwe heb je een abbo + 5s 16gb voor 20€ per maand (10€ toestel + 10€ Abbo) .

Abbo is voor 2 jaar . Ben je 240€ voor je toestel kwijt .
TS komt uit België

Pagina: 1