Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWtRI
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-08-2023
Hallo iedereen,

Ik ben van plan om mijn gpu te upgraden om games in 4k te kunnen spelen. Hiervoor zou ik een Titan X Pascal kopen omdat 2x GTX 1080 duurder is en natuurlijk 1 betere kaart altijd de logische keuze is. Ik ben echter bang dat mijn processor een bottleneck zal zijn in 4k gaming. (Ik plan wel te upgraden naar Kaby Lake of Broadwell-E, ook nog niet zeker welke te kiezen) Mijn vraag is nu; ga ik een bottleneck creëren met mijn processor-videokaartcombo? (Ik heb nu een GTX 960, 12GB DDR3-1866Mhz RAM)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Dat ligt natuurlijk helemaal aan welke game je speelt.

Maar het verschil tussen de i5 4460 en een high end i7 (skylake) is ongeveer 30 FPS op de Witcher 3.
http://pclab.pl/art63116-49.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:13
Ik zou even wachten op Vega en de eventuele 1080ti counter van Nvidia.

Een titan X (p) is zijn geld echt niet waard voor gaming (vind ik in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWtRI
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-08-2023
Superkanjo schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:28:
Dat ligt natuurlijk helemaal aan welke game je speelt.

Maar het verschil tussen de i5 4460 en een high end i7 (skylake) is ongeveer 30 FPS op de Witcher 3.
http://pclab.pl/art63116-49.html
Ik speel vooral Battlefield, Assassins Creed, H1Z1 & Minecraft (Feed The Beast)
Maar heb 'm ook nodig voor CAD tekeningen te renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:50

nelizmastr

Goed wies kapot

In Battlefield ga je zeer zeker een bottleneck krijgen. Dat spel haat alles met 4 threads en minder.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik heb met mijn i5-4460 soms al een bottleneck in battlefield 1 in combinatie met n GTX 970

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:28
zowel 1x titan als 2x 1080gtx zal een bottleneck zijn met de cpu,bij die kaarten ben je gewoon een betere cpu nodig helaas.

Een enkele 1080gtx zal al lastig zijn om die op de max te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wachten tot amd vega en 1080ti en de titan is het niet waard met je cpu en over het algemeen niet voor alleen gaming mischien als je hem meteen had gehaald toen die uitkwam maar de afschrijving zal nu erg hoog zijn...

Battlefield 1 houd erg van cpu power en hoe meer cores hoe beter, zelfs 63xx/83xx doen het erg goed in bf1 waarbij de 8350+ de meeste i5's of lager verslaat gewoon doordat bf1 houd van 8 cores of meer ( moeten we alleen maar om juichen de eerste dual core's kwamen uit op 2005 van amd 2006 intel en soms nog steeds durven mensen games uit te brengen die alleen op 1-2 cores draaien >.< )

Voor een cpu upgrade kun je dan naar de 7xxx van intel gaan alleen ik raad dan wel minimaal een 4 core 8 threads aan.

(Ryzen) zen van amd komt ook binnenkort uit een 8 core 16 threads ik zou dat ook niet uitsluiten voor een cpu upgrade natuurlijk hangt veel af van price/performance maar gezien cpu's niet meer echt grote sprongen maken is het niet raar om wat higher end te gaan.

Genoeg 2600 K en 8350 die nog goed meekomen en de cpu wereld is eigenlijk alleen maar trager geworden. ( Ja amd maakt nu een erg grote snelheidsprong door nieuwe archi.

Dus ik zou aanraden als je 4k wilt gaan spelen om nog even geduld te hebben, nieuw platform met ddr4 en gezien je ook CAD doet minimaal 16 gig ddr4 zul je wel blij van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor high-end gamen heb je high-end onderdelen nodig. Dat geldt ook voor de cpu. Een i5-4460 is prima voor een mainstream gamepc, niet voor high-end.
Pagina: 1