Bluetooth muis hapert wanneer WiFi adapter is ingeschakeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wanneer de WiFi adapter op mijn Lenovo ThinkPad T560 laptop is ingeschakeld, hapert een bluetooth muis (enorm). Hier (https://visser.io/2016/04...ooth-mouse-on-windows-10/) vond ik een tip om Bluetooth Collaboration van de WiFi adapter uit te schakelen. Dat leek het probleem op te lossen, totdat de WiFi adapter opnieuw opgestart is en de hapering weer terug was.
Het verwijderen van Realtek Audio software helpt helaas ook niet.

Google vertelt me dat er veel mensen zijn die dit probleem ervaren, de meest uiteenlopende oplossingen worden aangedragen en uitgeprobeerd. Maar echte oplossingen ben ik nog niet tegengekomen.

Wanneer ik het touchpad van de laptop gebruik, is de hapering niet aanwezig.
Opvallend genoeg heb ik dit probleem niet wanneer ik met een ander wifi netwerk verbonden ben.

Iemand ditzelfde ervaren en wel met succes een oplossing gevonden?

[ Voor 4% gewijzigd door JBS op 13-01-2017 12:39 ]

Beste antwoord (via JBS op 27-01-2017 15:09)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb dit probleem eerder meegemaakt, dat als de WiFi controller belast werd de muis (BT) begon te haperen. Wij hadden er destijds geen oplossing voor, zelfs niet na het updaten van de BIOS/drivers. Daarna werd er geadviseerd om of bekabeld te werken of het kanaal aan te passen naar 5GHz.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Iemand die dit ook ervaart of ervaren heeft?
Mateloos irritant :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
JBS schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:38:
Opvallend genoeg heb ik dit probleem niet wanneer ik met een ander wifi netwerk verbonden ben.
Kanaal van je eigen wifi wijzigen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb dit probleem eerder meegemaakt, dat als de WiFi controller belast werd de muis (BT) begon te haperen. Wij hadden er destijds geen oplossing voor, zelfs niet na het updaten van de BIOS/drivers. Daarna werd er geadviseerd om of bekabeld te werken of het kanaal aan te passen naar 5GHz.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Switchen naar 5Ghz lost het probleem inderdaad op. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Nee, fout USB 3.0 stoort met Bluetooth.
Heel kort door de bocht de meeste telefoons hebben dus ook geen USB 3 vanwege dit probleem.

Hier wordt ook wat vermeld voor telefoons die het wel hebben.

Gelieve alles reacties te lezen.
https://www.quora.com/Why...-in-its-new-phones-Note-4

Ik citeer:
"SuperSpeed creates a interference to the 900MHz antenna band while transferring, causing the device to potentially lose network signal or being unable to receive incoming calls. To limit the impact, the antenna placement needs to take the placement of the USB controller and SuperSpeed wiring into account*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 22:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

WIFI (2,4 ghz) en Bluetooth werken op dezelfde frequentieband. Het een zal dus het ander storen als het intensief gebruikt wordt.
Daarom werkt muziek streamen vanaf het netwerk (wifi) naar een bluetooth ontvanger ook slecht.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1