Wel of geen slimme meters

Pagina: 1
Acties:
  • 662 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:42

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Ik heb een vraag over slimme gas en elektra meters.

Binnenkort komt onze netbeheerder uit de regio slimme meters plaatsen.
Ik heb een brief gekregen met de vraag een afspraak te maken en een link als ik zo’n meter niet wil.

Mijn vraag is eigenlijk welke ethiek er hangt aan zon meter? Bepaalde zaken zijn handig, bijvoorbeeld het automatisch doorgeven van de meterstanden maar er hangen ook nadelen aan, zoals privacy, hackgevoeligheid (het is digitaal en uit leesbaar op afstand, dus kwaadwillende kunnen op afstand met jou gegevens knoeien, want ik ben van mening alles wat digitaal is te hacken)
Energie leveranciers kunnen door deze gegevens jou lastig vallen met mooie verkoop praatjes om voor de zoveelste keer over te stappen omdat ze gerichter jou kunnen proberen om te lullen. Gelukkig ben ik hier totaal niet gevoelig voor om zomaar om te switchen, maar irritant is het wel als je weer zon tellsell medewerker aan je lijn hebt hangen:P

Wat vinden jullie, ik kan nu nog kiezen

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Misschien heb je hier wat aan, Slimme energiemeter, weigeren??

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:42

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Ik ga dit eens rustig doorlezen als ik thuis ben. Thanks!

Vergeten te vermelden. Over een jaar of 2 wil ik zonnepanelen laten plaatsen, is dat een s;imme digitale meter verplicht?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:19
Dat topic heeft hetzelfde doel, nog een apart topic er voor in stand houden voegt dus niet zoveel toe naar mijn idee. Ik sluit dit topic ;)

Dit topic is gesloten.