[Advies]Welke beamer moet ik hebben?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik zoek een?
Beamer voor te gamen in de huiskamer

Wat is je budget?
~ 800euro (excl scherm)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gamen op PC, Xbox One, PS4, Wii U, Mini NES, Retropie en dalijk de Nintendo Switch. TV kijken doe ik zelden. Af en toe een film maar hier hoeft voor de beamer geen rekening mee te houden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf meer verstand van TV's. Beamers zijn nieuw voor mij. Ik heb begrepen dat de Lumen hoog moeten zijn, anders zie je overdag niets of je moet al de hele woonkamer verduisteren. Een hoger contrast voor de betere zwart waardes. Ik heb momenteel een TV en een AV receiver. De consoles zitten op de AV receiver aangesloten. De PC op de TV.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke beamer is goed voor gaming? Ik ben geen pro gamer maar ik game wel veel. Een uur of 15 a 20 per week. De meeste beamers hebben 2 HDMI aansluitingen. Ik wil graag het projectiescherm voor mijn TV laten zakken. TV wil ik kunnen blijven kijken ivm CI+ module dus dan is het projectiescherm omhoog en staat de beamer uit. Zodra ik ga gamen laat ik het scherm zakken en gaat de beamer aan. Is dit aan of af te raden ivm omkrullende randen van het scherm. Wellicht dat deze minder krullen op het moment dat het scherm vlak tegen de muur aanhant (aanname). Verder wil ik al het geluid laten lopen over de AV receiver. Dus van alle consoles, de pc en de TV. Nu weet ik niet hoe ik dit allemaal kan fixen zodat ik beeld via de beamer krijg maar geluid via de AV receiver van alle apparaten.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_stiech
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 16:45
welke receiver heb je en heeft deze 1 of 2 hdmi outs?
indien 2, dan gewoon de hdmi richting de beamer op hmdi out 2 pluggen.
heeft je receiver er maar 1 dan zul je met een hdmi splitter moeten gaan werken welke het signaal naar je tv en naar de beamer stuurt, de tv laat je dan uiteraard gewoon uitstaan (zo doe ik het ook iig)

qua beamer kun je kiezen voor en dlp of lcd beamer.
geloof dat de dlp beamers meestal wel een wat lagere input lag hebben wat bij gamen dus zeker een voordeel is.
nadeel is dat sommige dlp's (de wat oudere vooral) een wat langzamer kleurenwiel gebruikt waardoor je kans hebt op het zogenaamde regenboog effect (vooral merkbaar bij het snel bewegen van je hoofd) waarvan je wat hoofdpijn/vermoeidheid kan krijgen.

scherm maakt niet uit al hangt t wat van de muur af.
aan te raden is een tab tensioned scherm, deze blijven strak hangen en mocht ie wat gaan golven, dan kun je m weer wat strakker draaien.

edit: komt de beamer op tafel te staan, of aan het plafond te hangen. en staat/hangt deze dan in het midden van het scherm?
zoniet kom je uit bij beamers met lens shift zodat je het beeld wat naar links/recht/boven/onder kunt positioneren.

[ Voor 11% gewijzigd door da_stiech op 13-01-2017 15:15 ]

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:11

deepvreezo

Redacteur
Bij de buren hadden ze een paar dagen geleden nog een test waarin vijf betaalbare beamers worden vergeleken. Daarin kwam de BenQ W1110 als beste uit de bus, maar de nieuwere BenQ W1110S staat voor minder in de Pricewatch. De W1110S biedt een betere kleurweergave, maar is verder identiek aan het oudere model; volgens AVForums is de inputlag bovendien niet al te hoog (voor gamen altijd iets om rekening mee te houden). Beide modellen hebben (verticale) lens-shift, zoals hierboven al opgemerkt handig als je het apparaat niet recht voor het scherm kunt zetten.