Ik heb het problem dat ik na mijn virtuele Windows 10 (1607) geen RDP sessie kan maken over een WAN.
Via het LAN werkt het goed.
Situatie is als volgt, ik heb een virtuele Windows 10 als workstation gehad. Hiermee kon ik probleemloos verbinden over het WAN. Door problemen met deze VM heb ik besloten om de W10 (1607) te installeren en hiermee lukt het niet meer.
- W2008R2 AD
- W10 (1607) toegevoegd aan domein
- Domain User(s) toestemming gegeven om in te loggen op de W10, via Administrative Tools - Users and Computers
- W10 : Local Users and Groups --> Remote Desktop Users, Domain User(s) toegevoegd.
- RDP port aangepast op de W10 via register.
- W10 Allow Remote connecties aangezet.
- Sophos gateway portforwarding naar W10.
De bovenstaande instellingen zijn van toepassing op de oude en nieuwe W10.
Via het LAN inloggen geen probleem.
Nu ga ik over het WAN en gebeurt het volgende.
Start RDP --> IP:portnummer --> Wachtwoord venster (dus er is verbinding) --> WW invoeren --> nu verschijnt de RDP sessie maar het scherm blijft zwart. CTRL+ALT+END werkt niet(google) na enkele seconden wordt de verbinding verbroken.
Wanneer ik via mijn GSM met RD Client inlog krijg ik ook een zwart scherm maar dan met een muispijl.
Na enkele seconden wordt de vebinding verbroken.
Nu heb ik ook geprobeerd om via de domain administrator in te loggen met mijn GSM, dit lukte 1 maal.
Hierna treed het probleem wederom op.
Iemand enig idee?
Via het LAN werkt het goed.
Situatie is als volgt, ik heb een virtuele Windows 10 als workstation gehad. Hiermee kon ik probleemloos verbinden over het WAN. Door problemen met deze VM heb ik besloten om de W10 (1607) te installeren en hiermee lukt het niet meer.
- W2008R2 AD
- W10 (1607) toegevoegd aan domein
- Domain User(s) toestemming gegeven om in te loggen op de W10, via Administrative Tools - Users and Computers
- W10 : Local Users and Groups --> Remote Desktop Users, Domain User(s) toegevoegd.
- RDP port aangepast op de W10 via register.
- W10 Allow Remote connecties aangezet.
- Sophos gateway portforwarding naar W10.
De bovenstaande instellingen zijn van toepassing op de oude en nieuwe W10.
Via het LAN inloggen geen probleem.
Nu ga ik over het WAN en gebeurt het volgende.
Start RDP --> IP:portnummer --> Wachtwoord venster (dus er is verbinding) --> WW invoeren --> nu verschijnt de RDP sessie maar het scherm blijft zwart. CTRL+ALT+END werkt niet(google) na enkele seconden wordt de verbinding verbroken.
Wanneer ik via mijn GSM met RD Client inlog krijg ik ook een zwart scherm maar dan met een muispijl.
Na enkele seconden wordt de vebinding verbroken.
Nu heb ik ook geprobeerd om via de domain administrator in te loggen met mijn GSM, dit lukte 1 maal.
Hierna treed het probleem wederom op.
Iemand enig idee?