Hallo! Ik wil deze maand een compleet nieuwe desktop laten samenstellen bij een webshop. Nu moet ik dus de componenten bepalen. Heel graag zou ik jullie om een mening en advies vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Maar de games waar ik van hou zijn met name simulators. Denk aan Microsoft FSX, eventueel later Xplane, Codemasters F1 2016 maar ook bv. Hearts of Iron IV. Ik ben niet echt van de GTA of BF, maar ik ben van plan om ca. 8 jaar met dit systeem te doen dus het moet wel "Future proof" zijn om dat soort games eventueel te kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
EUR 1.500,00 all-in (dus incl. besturingssysteem, assemblage, bezorging, etc.)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, helemaal opnieuw beginnen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb me vooral verdiept in FSX en lees dan dat de processor belangrijker wordt gevonden dan de videokaart, dit i.vm. de vele "berekeningen" die moeten worden gemaakt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen speciale voorkeuren. Sta voor elk merk open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem hoeft niet fluisterstil te zijn of er gelikt uit te zien. Het moet vooral goed presteren voor minimale kosten!
Ga je overklokken?
Misschien. Nooit eerder gedaan, maar lees hier en daar dat het niet complex is. Mijn plan is vooral om de mogelijkheid van het overklokken als reserve achter de hand te houden, indien dit in de toekomst zinvol blijkt te zijn.
Wat verwacht je van ons?
Aankoopadvies. Ik wil zoveel mogelijk "bang for the buck" en de juiste richting worden opgestuurd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Maar de games waar ik van hou zijn met name simulators. Denk aan Microsoft FSX, eventueel later Xplane, Codemasters F1 2016 maar ook bv. Hearts of Iron IV. Ik ben niet echt van de GTA of BF, maar ik ben van plan om ca. 8 jaar met dit systeem te doen dus het moet wel "Future proof" zijn om dat soort games eventueel te kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
EUR 1.500,00 all-in (dus incl. besturingssysteem, assemblage, bezorging, etc.)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, helemaal opnieuw beginnen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb me vooral verdiept in FSX en lees dan dat de processor belangrijker wordt gevonden dan de videokaart, dit i.vm. de vele "berekeningen" die moeten worden gemaakt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen speciale voorkeuren. Sta voor elk merk open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem hoeft niet fluisterstil te zijn of er gelikt uit te zien. Het moet vooral goed presteren voor minimale kosten!
Ga je overklokken?
Misschien. Nooit eerder gedaan, maar lees hier en daar dat het niet complex is. Mijn plan is vooral om de mogelijkheid van het overklokken als reserve achter de hand te houden, indien dit in de toekomst zinvol blijkt te zijn.
Wat verwacht je van ons?
Aankoopadvies. Ik wil zoveel mogelijk "bang for the buck" en de juiste richting worden opgestuurd.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7600K Boxed | € 266,50 | € 266,50 |
| 1 | Asus Prime Z270-A | € 166,- | € 166,- |
| 1 | EVGA GeForce GTX 1060 SC GAMING 6GB | € 308,95 | € 308,95 |
| 1 | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Sharkoon BW9000-V (Closed) Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Scythe Mugen 5 | € 44,99 | € 44,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | Asus DRW-24D5MT (bulk) Zwart | € 14,95 | € 14,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 136,76 | € 136,76 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.295,95 | |