Toon posts:

kaart waard zijn geld :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had 2 vraagjes over de Gainward CardExpert GeForce2 MX Jumbo 64MB die aangeboden staat in pricewatch voor f 295,-

Ten eerste is deze kaart zijn geld waard als opvolger voor een 32mb ati van een ati van 2 jaar geleden. Het is niet mijn pc en de gene over wie het gaat heeft trouwens 2X AGP.

Ten tweede op de gainward website vond ik uitsluitend een jumbo 64mb kaart die goldensample is, is deze kaart dat ook ondanks het er niet bij vermeld staat.

Thanks in advance

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Het gaat om een MX400, de snelste MX die er is. Dat Golden Sample zegt niet zoveel hoor, maar aangezien alleen een GS op de site staat mag je ervan uitgaan dat die uit Pricewatch er ook 1 is lijkt mij.

Over die ATi, das zeker zo'n Rage128(Pro) .. die zijn niet erg snel (meer). Een MX400 zou daar een goede upgrade voor zijn. 295,- is natuurlijk niet duur .. ik denk wel dat het z'n geld waard is. Let alleen wel op de zwakke punten van de MX zoals slecht 2D beeld in hogere resoluties plus SDRAM dus langzaam in 32-bit kleur (games, en dan ook alleen in hogere resoluties).

PC Specs

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

die golden sample is 1000x niks heb ik nu al vaker gehoord

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Bomberman
Waarom 1000x niets? Golden Sample wil gewoon zeggen dat Gainward een bepaalde overclock garandeert .. das nooit mis.

PC Specs

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Lees de reviews en ontdek, waarom een 1000x niks naar voren komt.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Ik zou hem een ATI Radeon 32mb DDR aanraden of een KyroII 64mb ...snelle goede kaarten met scherpe 2d (daar is hij nu aan gewend, ga hem aub geen geforce geven dan schrikt die arme man zich wezenloos als ie zn desktop ziet op 1280 ;-)

Ook hebben de eerder genoemde kaartjes DVD hardware playback en dat ziet er een stuk beter uit dan de software playback van geforce/matrox etc.

(motion compensation - wereld van verschil, eerst zien dan oordelen!)

• Bomberman
GeForce2(MX) heeft ook motion compensation.

En Wekkel, hou toch op man .. dat toontje telkens weer in die replies van je (eerst in het Radeon topic, een Voodoo5 topic en nu hier weer). Ga newbies pesten ofzo. Ik lees genoeg reviews. Iemand vraagt 'is deze MX zijn geld waard' en meteen wordt er weer geroepen 'neem een Radeon, neem een Kyro II'. Dat wordt toch niet gevraagd. En elke thread loopt weer uit op hetzelde .. en ja ik ben geirriteerd (zit nu ziek thuis, misschien heeft dat er ook iets mee te maken :P ).

PC Specs

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:52
offtopic:
Wekkel de download koning met een abbo bij planet?? Hehehe is het nog dial-in of al wel 512kbit/s ADSL ;)

Ook is het wel handig om je mening te onderbouwen

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op maandag 02 juli 2001 16:50 schreef Bomberman het volgende:
GeForce2(MX) heeft ook motion compensation.

En Wekkel, hou toch op man .. dat toontje telkens weer in die replies van je (eerst in het Radeon topic, een Voodoo5 topic en nu hier weer). Ga newbies pesten ofzo. Ik lees genoeg reviews. Iemand vraagt 'is deze MX zijn geld waard' en meteen wordt er weer geroepen 'neem een Radeon, neem een Kyro II'. Dat wordt toch niet gevraagd. En elke thread loopt weer uit op hetzelde .. en ja ik ben geirriteerd (zit nu ziek thuis, misschien heeft dat er ook iets mee te maken :P ).
Ik raad geen Radeon of Kyro II aan, noch raad ik een MX af.... Het gaat hier expliciet over de Golden Sample, de reviews zijn daar niet onverdeeld positief over. Hij brengt te weinig voor zijn centjes en vergeleken met andere MX/GTS alternatieven.

Beetje lezen wat ik schrijf (en dus ook NIET schrijf) kan geen kwaad.

Overigens verwijs is naar de reviews van deze kaart. Hoezo dus geen onderbouwing....

Voor de luie mensen onder ons: http://www6.tomshardware.com/graphic/01q2/010625/gainward_mx-05.html#conclusion

Ondanks dat Tom (terecht) een goede pluim geeft aan deze kaart, wordt ook duidelijk dat het doel van deze kaart, namelijk de GTS prestaties halen, niet bereikt wordt...

Voordeel van een Golden Sample is dat ie wat langzamer is dan een GTS, maar wel Twinview heeft.

Zo, en niet eens een Radeon aangeraden. Zo goed, Bomberman?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zekers, keihard dial-up.

Ik heb zo mijn adresjes, he he (http://www.aalsmeerweg.com)

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 11:52

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 02 juli 2001 16:32 schreef majic het volgende:
Ik zou hem een ATI Radeon 32mb DDR aanraden of een KyroII 64mb ...snelle goede kaarten met scherpe 2d (daar is hij nu aan gewend, ga hem aub geen geforce geven dan schrikt die arme man zich wezenloos als ie zn desktop ziet op 1280 ;-)

Ook hebben de eerder genoemde kaartjes DVD hardware playback en dat ziet er een stuk beter uit dan de software playback van geforce/matrox etc.

(motion compensation - wereld van verschil, eerst zien dan oordelen!)
LOLOL .. kom, kom lekker hiero naar mijn Hercules GF2 kijken.. G400 had geen mooier beeld.. trilde zelfs meer. Of is Hercules dan echt zo goed? Mijn GF1 DDR was idd 3 x nix.. (Creative).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Bomberman
Excuses Wekkel, hoewel ik jou replies ook niet altijd even aardig vindt.

PC Specs

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Klopt, daarom neem ik je (op zich terechte) bait als een heer.

Hulde, en laat het niet na 't nog eens te doen :)

Het moet hier namelijk geen oude vrijsterclub worden.,...

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
een ASUS kaartje is ook niet slecht ervan..., maar die Gainward is wel wat waard maar niet veel..
Pagina: 1