[Onedrive] Business & Personal loopt in de war

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 13:46
Voor mijn bedrijf gebruiken we Office 2016 en wanneer ik via portal.office.com Onedrive installeer, en ik inlog, heeft hij vaak problemen met Onedrive Business & Onedrive Personal. Met name dat ik ingelogd ben met xxx@mijnbedrijf.be maar wanneer ik dan effectief aan het verkennen ben in mijn Onedrive (via Windows Verkenner) geeft hij vaak een melding 'om in te loggen op onedrive'.
Terwijl ik al ingelogd ben. Volgens mij heeft het te maken met Business & Personal. Die Onedrive dat je installeert heeft volgens mij 2 delen, maar ik kan nergens instellen dat ik enkel de Business kant nodig heb.

Heb dit nu 2 keer meegemaakt bij Windows 7.

Ik heb al eens Onedrive ervan gesmeten met Revo uninstaller en goed in de registry rondgeneusd maar dit bood geen oplossing.
Enige oplossing is effectief inloggen met een andere account wanneer die melding komt, probleem is dat de (oudere) mensen waar ik voor werk daar totaal geen verstand van hebben/geen andere Microsoft account hebben.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zitten de inlogscredentials niet opgeslagen in jouw Windows profiel?

Nou weet ik niet of jij admin bent maar je zou eens kunnen kijken in "Control Panel\All Control Panel Items\Credential Manager" of anders, via een administrative command prompt:
code:
1
rundll32.exe keymgr.dll,KRShowKeyMgr

En als je je passwords voor Office allemaal wel weet, lijkt me het niet heel lastig om gerelateerde accounts uit de Credential Manager te mikken en eens opnieuw je OneDrive(s) te configureren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 18:00

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Dit heeft bij mij geholpen:

To remove the OneDrive-personal icon on File Explorer, you can try the steps below: Note: It only works when you already have OneDrive-personal icon appear on File Explorer.
  1. Press windows key+R to open Run dialog box.
  2. Type regedit.exe then press enter to open registry editor.
  3. Go to the following location: hkey_current_user\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\desktop\namespace
  4. Find the subkey for OneDrive personal. Usually, it is {018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6}. But it is OK if different.
  5. Go to the following location: hkey_classes_root\clsid
  6. Find the key that matches OneDrive personal which you find in step 4.
  7. In the subkey system.ispinnedtonamespacetree change the value date from 1 to 0.
  8. Save the change.
Sindsdien heb ik geen popup van OneDrive Personal meer gezien.