Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tele2 gaat mobiel internet van klanten zonder 4g-telefoon bl

Pagina: 1
Acties:

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:14
nieuws: Tele2 gaat mobiel internet van klanten zonder 4g-telefoon blokkeren

Die kop klopt niet, in het artikel wordt al snel duidelijk dat ook uitgaande telefonie en sms geblokkeerd wordt. Dat lijkt me wel een graadje erger dan alleen mobiel internet.
Waarom überhaupt specificeren? Ik zou gewoon zeggen: Tele2 gaat nieuwe klanten zonder 4G telefoon blokkeren. Dat maakt gelijk duidelijk dat bestaande klanten niet direct in paniek hoeven te raken (zolang ze niet verlengen).

Gamertag: FinrazielNL

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Zonder 4g-verbinding komt een klant op het 2g- of 3g-netwerk van T-Mobile en dat kost Tele2 meer dan als klanten gebruik maken van het 4g-netwerk van Tele2.
Ik vind dit een betere:
Zonder 4g-verbinding komt een klant op het 2g- of 3g-netwerk van T-Mobile en dat kost Tele2 meer dan wanneer klanten gebruik maken van het 4g-netwerk van Tele2.

LinkedIn WoT Cash Converter

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Waarom überhaupt specificeren? Ik zou gewoon zeggen: Tele2 gaat nieuwe klanten zonder 4G telefoon blokkeren. Dat maakt gelijk duidelijk dat bestaande klanten niet direct in paniek hoeven te raken (zolang ze niet verlengen).
Maar je blijft bereikbaar per telefoon en sms, dus dat is het ook niet. En het gaat ook om bestaande klanten die verlengen. Het is dus niet zo makkelijk dat in een kop te vangen. Ik ga er even op broeden :)

@PcDealer: je hebt gelijk, ik heb het aangepast :)

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 10:43
Persoonlijk vind ik het stuk van nu.nl vele malen beter geschreven dan hier op Tweakers. Iets te suggestief. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

http://www.nu.nl/mobiel/4...-3g-toestel-meer-toe.html

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:02
Ik vind het artikel ook misleidend niet helder. Als je nu puur naar de titel kijkt, dan lijkt het dat er van alles gaat veranderen voor bestaande klanten.

"Nieuwe abonnementen van Tele2 mogen geen gebruik meer maken van 3G netwerk." lijkt mij een stuk beter.

Als je nu op tele2 kijkt wordt je aardig goed geinformeerd dat je telefoon echt 4G moet ondersteunen. Ik neem aan dat hetzelfde zal gebeuren bij actieve verlening van het abonnement (dus niet stilzwijgende verlenging).
Tele2 ziet de blokkade niet als uitzondering om kosteloos een abonnement op te zeggen en klanten moeten de resterende tijd van het abonnement betalen. De blokkade is vanaf 1 februari actief. Vanwege 'concurrentie-ovewegingen' wil Tele2 niet zeggen hoeveel van de huidige klanten geen 4g hebben op hun telefoon.
Welke resterende tijd? Het heeft geen effect op de huidige set klanten dus lijkt me niet relevant. Wel met de aanname dat stilzwijgende verlengingen buiten de groep vallen.

Ik vind dat het nu wel vrij negatief gebracht wordt :)

[ Voor 38% gewijzigd door laurens0619 op 13-01-2017 11:32 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Persoonlijk vind ik het stuk van nu.nl vele malen beter geschreven dan hier op Tweakers. Iets te suggestief. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Nu.nl gooit het op 3g, maar het zal in veel gevallen om 2g gaan; mensen met telefoons die ze voor een paar tientjes bij de buurtsuper hebben gekocht. Nu.nl zit er dus naast met de kop en de tekst :)
Ik vind het artikel ook misleidend. Als je nu puur naar de titel kijkt, dan lijkt het dat er van alles gaat veranderen voor bestaande klanten..
Ik laat even je gebruik van het woord 'misleidend' gaan, maar weet dat de haren daarvan recht overeind gaan staan. Misleidend is een woord dat opzet suggereert.

Buiten dat heb je het alleen over de kop. Zoals gezegd: ik zou daarop gaan broeden en heb dat gedaan. En ik heb hem ook gewijzigd: nu is duidelijk in de kop dat het gaat om nieuwe klanten en verlengers. Dat vind ik belangrijker dan wat er precies gewijzigd is, want dat is teveel om er ook bij te zetten :)
Welke resterende tijd?
Stel je voor: je sluit op 1 februari een 2-jarig abo af met een 2g-telefoon. Je komt er tijdens de eerste keer bellen in maart achter dat je geblokkeerd bent. Dan mag je van je abo af, maar je moet de volle 23 resterende maanden betalen. Ik wilde daarmee duidelijk maken dat Tele2 de blokkade niet als geldige reden ziet voor kosteloze annulering :)

• laurens0619
arnoudwokke schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:26:

Ik laat even je gebruik van het woord 'misleidend' gaan, maar weet dat de haren daarvan recht overeind gaan staan. Misleidend is een woord dat opzet suggereert.

Buiten dat heb je het alleen over de kop. Zoals gezegd: ik zou daarop gaan broeden en heb dat gedaan. En ik heb hem ook gewijzigd: nu is duidelijk in de kop dat het gaat om nieuwe klanten en verlengers. Dat vind ik belangrijker dan wat er precies gewijzigd is, want dat is teveel om er ook bij te zetten :)

[...]

Stel je voor: je sluit op 1 februari een 2-jarig abo af met een 2g-telefoon. Je komt er tijdens de eerste keer bellen in maart achter dat je geblokkeerd bent. Dan mag je van je abo af, maar je moet de volle 23 resterende maanden betalen. Ik wilde daarmee duidelijk maken dat Tele2 de blokkade niet als geldige reden ziet voor kosteloze annulering :)
Je hebt een punt, misleidend was niet het juiste woord. In de huidige online wereld van "click-bait" verleid ik mijzelf om soms te twijfelen of tweakers hieraan meedoet. Onterecht vanuit mij.
Nieuwe titel is een stuk beter :)

Ik begrijp je scenario maar als het gaat over dat het niet mogelijk is om je abo voortijd te annuleren, dan denk ik aan huidige abo's. Ik begrijp dat je op de nieuwe abo's doelt maar ben bang dat sommige mensen dit lezen alsof het over huidige abo's gaat.

Key is denk ik dat mensen zeer goed geinformeerd moeten worden over de beperkingen van het abonnement. Op basis van wat ik nu zie op tele2, gebeurt dat wel. Ik ben het wel met je eens (en ik denk dat je daar op doelde) dat er een escape moet zijn voor mensen die slecht lezen en per ongeluk een abonnement aanschaffen wat ze toch niet kunnen gebruiken. Kan dat niet onder de koop op afstand binnen 2 weken?

[ Voor 9% gewijzigd door laurens0619 op 13-01-2017 11:45 ]

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Key is denk ik dat mensen zeer goed geinformeerd moeten worden over de beperkingen van het abonnement. Op basis van wat ik nu zie op tele2, gebeurt dat wel. Ik ben het wel met je eens (en ik denk dat je daar op doelde) dat er een escape moet zijn voor mensen die slecht lezen en per ongeluk een abonnement aanschaffen wat ze toch niet kunnen gebruiken. Kan dat niet onder de koop op afstand binnen 2 weken?
Dat denk ik ook. Het zal in de praktijk zelden voorkomen. Het is denk ik wel een eerste stap richting een echt 4g-only-netwerk. Op een gegeven moment loopt het contract van Tele2 met T-Mobile af, en ze willen daar denk ik zich alvast een beetje op voorbereiden :)

• laurens0619
arnoudwokke schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:49:
[...]

Dat denk ik ook. Het zal in de praktijk zelden voorkomen. Het is denk ik wel een eerste stap richting een echt 4g-only-netwerk. Op een gegeven moment loopt het contract van Tele2 met T-Mobile af, en ze willen daar denk ik zich alvast een beetje op voorbereiden :)
Nu ik erover nadenk, vroegah" had je ook een dual band (900/1800) nodig, anders werkte je telefoon niet op het "dutchtone" netwerk. Situatie was toen natuurlijk anders omdat sim-only toen nog niet bestond en mensen bijna altijd een sim kaart met hun toestel tegelijk kochten dus dit niet snel mis ging.

Pagina: 1