Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik wilde zojuist een backup maken van mijn telefoon, maar na het instaleren van Kies gaf het programma aan dat ik Switch moet gebruiken, maar als ik dat op mijn telefoon wil zetten staat er dat de app niet compatible is met mijn apparaat.

Ik heb een Xcover 3 van Samsung welke draaid op android 5.1.1. met een Andrioid security patch level van 2016-04-01

Als ik op update druk geeft hij aan dat de laatste updates geinstalleerd zijn.

Wat zou ik nog meer kunnen doen om dit te kunnen laten werken? Of valt dit toestel buiten deze 2 software pakketten? En moet ik op zoek naar een alternatief?

De telefoon is niet gehacked oid.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zomaar iemand schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 00:54:
Ik wilde zojuist een backup maken van mijn telefoon, maar na het instaleren van Kies gaf het programma aan dat ik Switch moet gebruiken, maar als ik dat op mijn telefoon wil zetten staat er dat de app niet compatible is met mijn apparaat.
Als ik me niet vergis is Switch alleen bedoeld om data van toestel x naar toestel y te zetten. Wat voor foutmelding krijg je in Kies en welke stappen probeer je uit te voeren?

Verder is het op tweakers wel de bedoeling om eerst wat eigen inzet te tonen voordat je een topic opent. Wat heb je dus gedaan en welke stappen heb je uitgevoerd om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Het programma Kies geeft aan dat het toestel niet ondersteund wordt en dat gebruik moet maken van Switch.
Maar oko Swith wordt niet ondersteund.
Ik heb inmiddels een paar andere programma's gebruikt, maar tot nu toe geen van de programma's kon een complete back up maken.
Ik zit er nu aan te denken om de telefoonnummers maar gewoon opde simkaart te zetten, zodat die in ieder geval bewaard blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zomaar iemand schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 00:33:
Ik zit er nu aan te denken om de telefoonnummers maar gewoon opde simkaart te zetten, zodat die in ieder geval bewaard blijven.
Je kan de telefoonnummers beter een de cloud opslaan. Google Contacts of Microsoft Contacten, je weet dan in ieder geval zeker dat alles bewaard blijft. Want raak je het toestel kwijt of wordt het gejat heb je er nog niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Alleen is een cloud niet heel veilig, hoewel dat voor telefoonnummers niet veel uitmaakt, want die zijn toch al redelijk vrij bekend.
Ik denk dat dat voor nu inderdaad dan de beste methode is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
grote kans dat ze onbewust al gewoon in je google account hangen, dat gaat namelijk redelijk vanzelf als bij een android toestel een google account toevoegd voor de play store

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:35
rens-br schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:27:
[...]

Als ik me niet vergis is Switch alleen bedoeld om data van toestel x naar toestel y te zetten. Wat voor foutmelding krijg je in Kies en welke stappen probeer je uit te voeren?
Nee hoor, er zit ook een backup knop in.
Hier documentatie, die noemt Android 4.3 of hoger dus dat zou toch moeten werken eigenlijk: https://publish.samsungsi...2-4e55-b379-9b1065dc088b/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Prulleman schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:03:
grote kans dat ze onbewust al gewoon in je google account hangen, dat gaat namelijk redelijk vanzelf als bij een android toestel een google account toevoegd voor de play store
Dank je wel, ga ik eens uitzoeken, ik heb mijn google account nog nooit gebruikt, alleen voor het maken van een account in de playstore.
jip_86 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:09:
[...]

Nee hoor, er zit ook een backup knop in.
Hier documentatie, die noemt Android 4.3 of hoger dus dat zou toch moeten werken eigenlijk: https://publish.samsungsi...2-4e55-b379-9b1065dc088b/
Hmm dat verklaard een hoop, via deze handleiding zou ik switch op mijn pc moeten zetten en niet op mijn telefoon, zoals wordt uitgelegd in Kies.
OP de website van smart switch staat echter ook alleen een uitleg van telefoon naar telefoon

[ Voor 40% gewijzigd door Zomaar iemand op 18-01-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Zomaar iemand op 18-01-2017 15:50 . Reden: Dubbele post. ]

Pagina: 1