terratec ews64 xl en win2k probleem

Pagina: 1
Acties:

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:56

bonetone

2B Silver Sonic

Topicstarter
nog maar eens proberen:
iemand bekend met het volgende probleem:

Steeds weer gele uitroeptekens in device manager bij de "ews 64 digital control" en de "ews 64 synthesizer". Onder win98 werkt 'ie wel gewoon. Ik begrijp dat er een flashprogramma bestaat voor de chip maar weet iemand misschien hoe dat werkt?

oja, hij zit op een Abit KT7 Raid (ISA slot)

alvast bedankt,
fernand

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

RTFM en UTFS! Lullig he? ;)

kijk hier even ...
[topic=20780]

ik ben destijds een week bezig geweest om de juiste procedure te vinden, maar uiteindelijk toch gelukt. En kon het zaakje werkend krijgen in 10 minuten :)

Ik heb mijn Terratec EWS64 helaas al verkocht, maar mocht het je om de 1 of andere manier niet lukken met de verstrekte info, mail of icq dan effe, dan probeer ik je nog effe te helpen.

wat dat flashrom betreft ... daar is een programmaatje voor nodig dat bij de installatie zat van de drivers voor win9x. De term 'flasrom programmeren' klinkt in dit verband wel heel erg stoer, maar is eigenlijk niets anders dan aangegeven welke IRQ, IO en DMA er gebruikt moet worden. Er is dus geen sprake van een hack ofzo :)

Misschien kan je het programmaatje hier los vinden:http://www.ews64.com/download.html ook los vinden

• bonetone

bonetone

2B Silver Sonic

Topicstarter
bedankt voor de reactie maar ik heb al instellingen gewijzigd met het flasprogramma maar de kaart blijft niet werken.
Kun je precies aangeven welke instellingen ik moet veranderen (in het andere topic zeg je dat je alles op PnP moet zetten maar bij een aantal kan dat helemaal niet).
Alvast bedankt,
fernand

• Rhy

Rhy

kan niet? jawel hoor, dan doe je ergens iets fout ...
sorry :P

hey maar woon je? ik wil wel even langs komen om te laten zien hoe je het insteld. Anders ben je dagen lang bezig (weet ik uit ervaring)

maareh win2k is geen fijn OS voor muziekmaken hoor (niet met de Terratec in ieder geval) ... hou het maar gewoon bij win98se

Verwijderd

Heb zelf intussen ook m'n EWS64XL de deur uit geschopt, maar had het zelfde probleem.

De oplossing is inderddad via dat flashtooltje.
Win2K staat niet toe dat IRQ 9 gebruikt wordt, behalve voor ACPI dan.
Zorg dat deze niet gebruikt wordt!

Je hebt zo te lezen ook de TT support nog niet gebeld.
Die support jongens zijn goed, in tegenstelling tot de driver dev afdeling :r bel ze maar es, ze lopen je zo door de instellingen heen.
Noteer voor je zelf eerst de vrije IRQ's.

Suc6

• bonetone

bonetone

2B Silver Sonic

Topicstarter
ok, bedankt, ik zal ze eens bellen. En win2k wijst inderdaat IRQ 9 aan de kaart toe, ik probeer het te veranderen. En, erniemars, ik woon tussen Utrecht en Amsterdam, jij toch in het noorden? Lijkt me wat ver voor je, maar toch bedankt.

gr. fernand

• Rhy

Rhy

hmm ja das inderdaad wat lastig

maar luitjes ... gewoon rondsnuffelen op www.ews64.com daar staat alles tot in de details uitgelegd.
Als Terratec het zelf weet ... dan snap ik eigenlijk niet waarom ze geen driverfix uitbrengen ... vaag :(

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:20
kan iemand mij vertellen hoe dat "falsh" progie heet?

Prepaid Thanks

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Pagina: 1