Beste mede-tweakers,
Graag roep ik jullie inzicht en expertise in voor het volgende:
Momenteel zit ik opgescheept met een PC die niet de titel "Game PC" mag dragen, al zeg ik het zelf.
Oordeel zelf: (ik heb een poging gedaan om een inventaris lijstje te maken van de componenten van de PC, maar dit bleek niet te doen i.v.m onderdelen die niet (meer) te vinden waren).
Het gaat om een Acer Aspire M5201 (91.LCWFS.T9P) met de volgende specs:
Flinke upgrade vanaf hier, ik denk aan een nieuw moederbord, CPU, Voeding en RAM reepjes. Volgens mij is op dit moment mijn CPU de absolute bottleneck, het is een oud beestje en is gewoon aan vervanging toe.
Wat is je budget?
Als het kan, wil ik onder de 300 euro blijven. Liefst nog lager, maar ik wil wel een beetje performance behouden.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, wel wil ik graag in de toekomst, mocht er meer budget voor handen zijn, kunnen upgraden. Een goed upgrade-path zou dus wel fijn zijn.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals de titel zegt: Uiteindelijk wil ik een budget game systeem hebben.
Dit is wat ik op het oog heb:
Waar ik bij deze lijst op gelet heb:
Omdat ik natuurlijk niet over 1 nacht ijs ben gegaan, heb ik ook wat andere opties bekeken. Dit zou mijn plan B zijn: V&A aangeboden: AMD A10-7800 Met Mobo
Ook alweer wat verouderd, upgrade-path lijkt mij iets minder en ik zal sowieso eerder wederom moeten upgraden. Plus ik zit nog steeds met de oude voeding (uiteraard kan ik die nog altijd los erbij kopen).
Zijn er dingen die ik over het hoofd gezien heb? Ben ik vreemd aan het redeneren?
Ik dank alvast voor de reacties en de mogelijk hulp en inzichten.
Graag roep ik jullie inzicht en expertise in voor het volgende:
Momenteel zit ik opgescheept met een PC die niet de titel "Game PC" mag dragen, al zeg ik het zelf.
Oordeel zelf: (ik heb een poging gedaan om een inventaris lijstje te maken van de componenten van de PC, maar dit bleek niet te doen i.v.m onderdelen die niet (meer) te vinden waren).
Het gaat om een Acer Aspire M5201 (91.LCWFS.T9P) met de volgende specs:
- AMD Athlon X4 620, 2.6 Ghz
- Acer RS780HVF (mobo, 780G Chipset)
- 8 Gb RAM (een of ander Nanya Technology branded reepjes) (4x 2Gb)
- EVGA GeForce GTX 750 1GB Superclocked (deze heb ik recentelijk er in geprikt)
- Naamloze Voeding (400W) (Stock Acer spul)
Flinke upgrade vanaf hier, ik denk aan een nieuw moederbord, CPU, Voeding en RAM reepjes. Volgens mij is op dit moment mijn CPU de absolute bottleneck, het is een oud beestje en is gewoon aan vervanging toe.
Wat is je budget?
Als het kan, wil ik onder de 300 euro blijven. Liefst nog lager, maar ik wil wel een beetje performance behouden.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, wel wil ik graag in de toekomst, mocht er meer budget voor handen zijn, kunnen upgraden. Een goed upgrade-path zou dus wel fijn zijn.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals de titel zegt: Uiteindelijk wil ik een budget game systeem hebben.
Dit is wat ik op het oog heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-7100 Boxed | € 129,45 | € 129,45 |
| 1 | MSI B150M PRO-VDH | € 73,99 | € 73,99 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 51,70 | € 51,70 |
| 1 | Corsair CX450M | € 55,95 | € 55,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 311,09 | |
Waar ik bij deze lijst op gelet heb:
- Geheugen slots (Ik wilde graag 4 ipv 2. Bij de BBG van Januari had het Mobo er 2.
- 1151 Socket (voor eventueel in de toekomst makkelijk te kunnen upgraden)
- Voeding (Ik wil een betrouwbare voeding, daar de huidige moeilijk in te schatten is op betrouwbaarheid)
- RAM geheugen, om eerlijk te zijn ben ik voor goedkoop gegaan
Omdat ik natuurlijk niet over 1 nacht ijs ben gegaan, heb ik ook wat andere opties bekeken. Dit zou mijn plan B zijn: V&A aangeboden: AMD A10-7800 Met Mobo
Ook alweer wat verouderd, upgrade-path lijkt mij iets minder en ik zal sowieso eerder wederom moeten upgraden. Plus ik zit nog steeds met de oude voeding (uiteraard kan ik die nog altijd los erbij kopen).
Zijn er dingen die ik over het hoofd gezien heb? Ben ik vreemd aan het redeneren?
Ik dank alvast voor de reacties en de mogelijk hulp en inzichten.