Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met internet i.c.m. unmanaged switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-11 17:25
Even kort als intro : Ik heb een Experia box v10 in de kelder staan waarvan een kabel loopt naar boven naar mijn kamer welke eindigt in een switch. Vanuit deze switch lopen 3 kabels naar mijn PC, mijn PS4 en mijn Smart TV.

Mijn vraag
Ten eerste : Sinds kort kan ik geen connectie met het internet meer maken na middernacht. Tot hoe laat dit duurt durf ik niet te zeggen, maar de volgende dag heb ik gewoon weer internet. Rechtstreeks kabel vanaf modem werkt wel gewoon.

Ten tweede : Op het moment dat ik mijn PS4 aan zet(op welk moment dan ook), werkt gelijk mijn internet niet meer op mijn PS4 en mijn PC(geen internettoegang geeft mijn PC aan). Als ik dan de kabel vanuit mijn router rechtstreeks op mijn PC aansluit dan heb ik gewoon weer internet. Na ong. een uurtje kan ik de kabel weer terug doen in mijn switch en werkt alles weer(totdat ik dus mijn ps4 weer aanzet).

Ik ga er vanuit dat mijn switch dit veroorzaakt, maar omdat deze unmanaged is kan ik er niks aan veranderen? Hopelijk weet iemand hoe ik dit op kan lossen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sitecom LN-118 switch

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Modem harde reset gegeven.

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

Alle reacties

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:26

donny007

Try the Nether!

Sitecom LN-118
Heb je toevallig nog een andere switch om mee te testen?

Een nieuwe switch is niet al te duur: categorie: Netwerk switches. Dan kun je meteen upgraden van 100 Mbit naar gigabit.

/dev/null

Verwijderd

Bespaar je de hoofdpijn en koop een nieuwe switch. Sitecom is niet bepaald je-van-het en voor twee a drie tientjes ben je weer up to date met een gigabit switch.

Wil je het eerst proefondervindelijk vaststellen kun je inderdaad een switch van iemand lenen om te kijken of dat het probleem oplost, maar ik acht de kans zeer groot dat de Sitecom er geen zin meer in heeft.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Gooi weg dat ding, ooit weleens netwerk problemen gehad bij mensen waar ik aan huis computer gezeur oploste. Zo nu en dan stopte het netwerk gewoon met functioneren, wel link maar geen activiteit.

Aangezien ik niet precies wist hoe het netwerk in elkaar zat kwam ik er pas achter na een uurtje zoeken. Er lag dus een LN-118 weg gepropt achter een paar leidingen in het washok.

Kijk gewoon naar een Netgear switch ofzo, niet de duur http://www.netgear.nl/bus.../GS108.aspx#tab-techspecs b.v.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:38
Ik zou deze eens lezen. Klinkt redelijk als je probleem:

De juiste switch?! Toverwoord: IGMP snooping

Ik zou dus meteen een managed switch nemen:
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3

Sitecom er zeker uithalen. Is niet een erg hoge kwaliteit switch.

• Adeadly
Oke heb van iemand een andere switch gekregen de
pricewatch: TP-Link TL-SG1005D-5-Port Gigabit Desktop Switch v6.0

Na deze aangesloten te hebben het ik nog altijd hetzelfde probleem. Dus dan moet het toch in mijn netwerk zitten?

Edit : Kon gisteren wel gewoon ps4 spelen op internet terwijl tv en PC geen internet hadden, net weer getest en hetzelfde verhaal.Lijkt wel alsof mijn ps4 alles claimt?

[ Voor 20% gewijzigd door Adeadly op 13-01-2017 17:12 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:04
Weet niet of het anders kan, maar staat je experiabox wel in nat modus (en dus niet in bridge modus)?

CISSP! Drop your encryption keys!

• Adeadly
laurens0619 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:19:
Weet niet of het anders kan, maar staat je experiabox wel in nat modus (en dus niet in bridge modus)?
Is geen mogelijkheid voor bridge modus op de v10, dus dat is het niet

• laurens0619
Adeadly schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:30:
[...]

Is geen mogelijkheid voor bridge modus op de v10, dus dat is het niet
helder, dan zou ik verder onderzoeken als het mis gaat
- heeft het apparaat nog wel een ip?
- kan het apparaat de router pingen?
- kan het apparaat naar buiten pingen?

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Rolfie schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:19:
Ik zou deze eens lezen. Klinkt redelijk als je probleem:

De juiste switch?! Toverwoord: IGMP snooping

Ik zou dus meteen een managed switch nemen:
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3

Sitecom er zeker uithalen. Is niet een erg hoge kwaliteit switch.
Als ik de informatie lees dan heeft TS geen TV Ontvanger op de switch zitten. De Experiabox doet zelf ook IGMP Snooping op zijn switch en de TV Streams komen dus niet eens aan op de switch.

Verder, dit probleem heb ik ook een poosje gehad met een PS4 die draadloos (WiFi) was aangesloten. Dit heb ik aangekaart bij de mensen die de firmware ontwikkelen maar het probleem deed zich ineens niet meer voor.

• Adeadly
TV loopt via Digitenne dus het gaat puur om het internet wat er niet op werkt. Via WiFi kan ik wel connectie maken op me tv dus dat werkt gewoon

• Adeadly
Oke na vanmorgen weer wat lopen klooien en de kabels in verschillende poorten gehad te hebben, herkende ineens het netwerk mijn pc, maar ik had nauwelijks connnectie(niks laadde). Nadat ik de kabel naar mijn tv(die al constant niks herkende) eruit haalde werkte het internet wel op mijn pc en ook nadat ik mijn PS4 had opgestart bleef het internet werken op mijn PC.

Kan het dus zijn dat er een probleem zit in de firmware van mijn TV(sony bravia) die dit probleem veroorzaakt? Ik heb nu mijn TV via WIFI geconnect, maar het liefst laat ik deze ook gewoon werken via kabel.

• laurens0619
Klinkt als een broadcast storm oid door wellicht de tv die tegelijk via wifi en utp is verbonden?

• Adeadly
laurens0619 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:55:
Klinkt als een broadcast storm oid door wellicht de tv die tegelijk via wifi en utp is verbonden?
Wifi was eerst uitgeschakeld dus dat kan het niet zijn.

Pagina: 1