Fan GTX780Ti blijft op 1500+ RPM maar gaat niet harder

Pagina: 1
Acties:

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-12-2025
Goedenavond,

IK heb zoals in de titel staat een EVGA 780Ti sc .
Ik zat vanavond een rondje gta5 te spelen en m'n spel begon te laggen. Dus ik heb mn ping gechecked en die was goed maar ik zag wel dat m'n GPU 99 graden is geweest. Normaal regelt MSI afterburner dit maar nu dus niet. Maar als ik met MSI afterburner zeg van zet m'n fan op 100 % dan doet hij dit ook niet. Tenminste ik hoor geen verschil en zie in bijvoorbeeld corsairlink ook geen rpm dat oploopt. Heb gekeken en m'n fan draait wel en afterburner past hem wel aan maar heb niet het idee dat er veel gebeurt zeg maar.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Hier de rest van m'n systeem

MSI z87 G45 Gaming
i5 4670K (stock)
16 gb Gskill 1600 Mhz
EVGA 780 TI SC (stock)
Coolermaster 1000W PSU
Windows 8.1

Alvast bedankt

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:47

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik zou eens beginnen om de driver helemaal te verwijderen en schoon te installeren.

Draai even DDU van Guru3D in veilige modus, herstart dan terug in normale modus en installeer de nieuwste driver. Kijk dan wat er gebeurt. Verandert er niets, dan kan je een brakke fan controller hebben. Ook kan het lonen msi afterburner te verwijderen. Er zijn meer programma's die de fan speed kunnen uitlezen. (Zoals hwmonitor)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• mike30
Zal de driver er eens vanaf gooien. Ik gebruik afterburner puur om een curve in te stellen voor de temp van m'n gpu. Niet puur om te monitoren.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:47

nelizmastr

Goed wies kapot

mike30 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:33:
Zal de driver er eens vanaf gooien. Ik gebruik afterburner puur om een curve in te stellen voor de temp van m'n gpu. Niet puur om te monitoren.
Al enig resultaat?

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• mike30
Ja sorry had avonddienst dus ben er vannacht even mee bezig geweest. Heb de drivers eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd. Zowel Nvidia als afterburner. Lijkt nu weer te werken. Denk een driver probleem idd want heb vannacht aantal uur gespeeld en blijft gewoon netjes rond de 65 graden. Heb de kaart ook even eruit gehaald en schoongemaakt en voorzien van nieuwe koelpasta. Ik heb in de tussentijd ook al een titan x gekocht van een kennis omdat ik dacht dat deze aan overlijden was. Dit mede omdat de prijs van de titan x te goed was om te laten schieten.
Dus ik denk dat hij wel de verkoop in gaat en ik gewoon de titan x ga gebruiken.
Maar bedankt voor de reactie !

[ Voor 5% gewijzigd door mike30 op 14-01-2017 20:20 ]