nieuwe macbook met Parallels en Windows 8

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodde
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Beste allemaal,
Ik ben van plan een macbook pro retina 2,2GHz en 256Gb opslag aan te kopen.
Om mijn camera's te bekijken heb ik Windows 8 in purperen doos nodig en Parallels die ik dan moet aankopen al is W 8 niet meer te koop volgens Microsoft.
Ik lees dat ik W8 gratis kan downladen maar is dat een echte en is dat wel veilig, weet de lezer hier meer over.
Dit systeem draait al op mijn Imac met aangekochte software.
Als ik goed gelezen heb zijn het programma's voor één computer.
Alvast groeten en dank aan de antwoorders.
Lodde

Beste antwoord (via Lodde op 01-02-2017 13:55)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:17

nelizmastr

Goed wies kapot

Windows 8 is gratis te downloaden, maar die moet je wel activeren met een aangekochte sleutel.
Wat je kan proberen wat de Windows 8 virtuele machine betreft (dat is wat parallels maakt) is het kopiëren ervan naar een externe schijf, daarna kan je die weer kopiëren naar je macbook en daar weer opstarten. Geen idee of parallels daar moeilijk over gaat doen, maar het is het proberen waard. Desnoods kan je win10 kopen voor een paar tientjes en de boel daarin draaien. Minimaal is daar Parallels 11 voor nodig.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:17

nelizmastr

Goed wies kapot

Windows 8 is gratis te downloaden, maar die moet je wel activeren met een aangekochte sleutel.
Wat je kan proberen wat de Windows 8 virtuele machine betreft (dat is wat parallels maakt) is het kopiëren ervan naar een externe schijf, daarna kan je die weer kopiëren naar je macbook en daar weer opstarten. Geen idee of parallels daar moeilijk over gaat doen, maar het is het proberen waard. Desnoods kan je win10 kopen voor een paar tientjes en de boel daarin draaien. Minimaal is daar Parallels 11 voor nodig.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodde
Dat ben ik vergeten te vermelden, de camera's van Axis werken ALLEEN op W8 zelfs de versie 1 mag er niet bij en ik heb een aangekochte cd met de 32 en de 64 versie ervan Parallels heb ik via internet ook met sleutel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 14:41

weebl

YARR!

Een Windows-licentie is inderdaad voor slechts 1 computer. Dus als je de nieuwe MacBook naast je iMac wil gaan gebruiken zul je een nieuwe Windows 8 licentie moeten kopen. Hoewel dat nog wel eens lastig zou kunnen worden. Hier op bol.com een lijstje met resellers die misschien nog wel een retail versie op voorraad hebben:

https://www.bol.com/nl/s/...chtext=windows+8&origin=9

Weet je zeker dat het niet met Windows 10 werkt? Dat zou het een stuk makkelijker maken.
En ook voor Parallels heb je denk ik een nieuwe licentie nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zou trouwens lekker VMWare Fusion kopen, en Parallels links laten liggen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodde
bedankt al voor de Bol info, ik ben een heeeel groentje, ik heb de paarse kleur nodig, welke koop ik?
VMWare Fusion werkt dat op dezelfde manier als P
Pagina: 1