Hallo daar!
Voor een tijdje had ik dit probleem met mij tweede pc (ik heb 2 pc's met dezelfde CPU / Moederbord omdat ik met 1 stream en een game. (streampc / gamepc). Bij het doen van dingen zoals is Interneten, downloaden, file browsing. Dingen die middelmatig cpu kosten, maar nog steeds laat de pc dingen doen, soms freezed me pc dan, dus heb ik besloten om mijn pc volledig opnieuw te installeren, want ik ben al dit probleem voor 1/2 jaar, maar in die 1/2 jaar was het niet super erg., maar na mijn reinstall heb ik het echt 15x meer gehad. Tijdens de installatie van de ps is het wel 30/40 x gefreezed. Hoe ziet mijn freeze er uit?, webpagina's stoppen met het laden, dingen zoals youtube videos stoppen, toepassingen bevriezen en ik kan mijn muis nog steeds gebruiken, maar na een tijdje ook mijn achtergrond bevriest en de taakbalk en ik duk op ctrl alt delete en na 1/2 min van de bevriezing stopt de freeze en het opent het ctrl-alt delete commando.
Ik heb dit probleem op mijn GamePC,
GamePC Specs:
Case: NZXT S340 Zwart
Moederbord: Gigabyte GA-970A-UD3P
Processor: AMD FX 8350 Eight-Core
Videokaart: MSI GTX 970 Gaming 4G
HDD: Seagate Barracuda ST1000DM003 1 TB
CPU Koeling: Cooler Master Hyper 412S
RAM 2x Kingston HyperX FURY - DDR3
SSD: Kingston SSDNow V300 120 GB
PSU: CoolerMaster GM Series G650M
In mijn stream pc heb ik bijna dezelfde specs.
StreamPC Specs:
Videokaart: EVGA GeForce GTX 750 Ti
CPU Koeling: NZXT Kraken x61
RAM: 2x Kingston HyperX FURY - DDR3 8GB
PSU: MS-Tech MS-N450 WAARDE
Capture Card: Elgato Game Capture Pro HD60
maar op mijn StreamPC zijn 0 problemen.
Bij het gebruik van OpenHardWare Monitor zie ik 2/3 verschillen in de computers.
Op de StreamPC de GigaByte ITE is de voltage 2,904 en op de GamePC (pc met freeze probleem) is het 3.120 volt.
In mijn StreamPC ik heb een 60GB ssd met een Write Amplification van 2300 en de data rond 4000/2000 GB.
maar op mijn GamePC is de Write-amplificatie is 1270 en de data is ongeveer 45/36 GB.
Dingen die ik heb geprobeerd
De SSD is een van de oudste onderdelen samen met mijn HDD.
Alle andere onderdelen zijn geupgrade of vervangen sinds de aankoop in 2012.
Dus ik zou het leuk vinden als iemand mij kon helpen, ik ben een ICTér mij zelf, en mijn eigen mening gaat naar de SSD / HDD, dat hier iets miss mee is.
Maar ik zou het tof vinden om andere fixees te horen.
Houd in het achterhoofd dat ik mijn stream PC (PC zonder vries) met dezelfde CPU / moederbord heb als de game pc, dus ik kan testen etc ...
Alvast dank voor je te helpen!
In het rode vierkant zie je een fout, dit was op het moment van een freeze:

Meer info over die error:

PS: Dit bericht heb ik getranslate naar nederlands omdat op een of ander manier dacht dat Tweakers engels is
Voor een tijdje had ik dit probleem met mij tweede pc (ik heb 2 pc's met dezelfde CPU / Moederbord omdat ik met 1 stream en een game. (streampc / gamepc). Bij het doen van dingen zoals is Interneten, downloaden, file browsing. Dingen die middelmatig cpu kosten, maar nog steeds laat de pc dingen doen, soms freezed me pc dan, dus heb ik besloten om mijn pc volledig opnieuw te installeren, want ik ben al dit probleem voor 1/2 jaar, maar in die 1/2 jaar was het niet super erg., maar na mijn reinstall heb ik het echt 15x meer gehad. Tijdens de installatie van de ps is het wel 30/40 x gefreezed. Hoe ziet mijn freeze er uit?, webpagina's stoppen met het laden, dingen zoals youtube videos stoppen, toepassingen bevriezen en ik kan mijn muis nog steeds gebruiken, maar na een tijdje ook mijn achtergrond bevriest en de taakbalk en ik duk op ctrl alt delete en na 1/2 min van de bevriezing stopt de freeze en het opent het ctrl-alt delete commando.
Ik heb dit probleem op mijn GamePC,
GamePC Specs:
Videokaart: MSI GTX 970 Gaming 4G
HDD: Seagate Barracuda ST1000DM003 1 TB
CPU Koeling: Cooler Master Hyper 412S
RAM 2x Kingston HyperX FURY - DDR3
PSU: CoolerMaster GM Series G650M
In mijn stream pc heb ik bijna dezelfde specs.
StreamPC Specs:
Videokaart: EVGA GeForce GTX 750 Ti
CPU Koeling: NZXT Kraken x61
RAM: 2x Kingston HyperX FURY - DDR3 8GB
PSU: MS-Tech MS-N450 WAARDE
Capture Card: Elgato Game Capture Pro HD60
maar op mijn StreamPC zijn 0 problemen.
Bij het gebruik van OpenHardWare Monitor zie ik 2/3 verschillen in de computers.
Op de StreamPC de GigaByte ITE is de voltage 2,904 en op de GamePC (pc met freeze probleem) is het 3.120 volt.
In mijn StreamPC ik heb een 60GB ssd met een Write Amplification van 2300 en de data rond 4000/2000 GB.
maar op mijn GamePC is de Write-amplificatie is 1270 en de data is ongeveer 45/36 GB.
Dingen die ik heb geprobeerd
- Vervangen van RAM
- Vervangen van Thermal Paste
- Het plaatsen van ram in andere Slots.
- Defragmenteren van de harde schijf
- Gebruik Windows hdd / ssd foutcontrole.
- Gebruik de Chkdsk
- Gebruik opera in plaats van chrome (Want ik moeilijk het was chroom waardoor het maar het was niet)
- Windows 10 een paar keer, opnieuw installeren met key en zonder. (Windows iso van Microsoft.)
- Disable the PCI Express - Link state power management.
- Bios upgrade.
- Gekeken naar alle BIOS-instellingen,
- alle huidige drivers voor netwerk etc installeren ..
- En in het verleden een hoop dingen.
De SSD is een van de oudste onderdelen samen met mijn HDD.
Alle andere onderdelen zijn geupgrade of vervangen sinds de aankoop in 2012.
Dus ik zou het leuk vinden als iemand mij kon helpen, ik ben een ICTér mij zelf, en mijn eigen mening gaat naar de SSD / HDD, dat hier iets miss mee is.
Maar ik zou het tof vinden om andere fixees te horen.
Houd in het achterhoofd dat ik mijn stream PC (PC zonder vries) met dezelfde CPU / moederbord heb als de game pc, dus ik kan testen etc ...
Alvast dank voor je te helpen!
In het rode vierkant zie je een fout, dit was op het moment van een freeze:

Meer info over die error:

PS: Dit bericht heb ik getranslate naar nederlands omdat op een of ander manier dacht dat Tweakers engels is