Tijdens het opstarten van mijn PC krijg ik geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jefforay
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-02-2017
Hallo mensen van het goeie leven,

Enkele weken terug wilde ik mijn PC opstarten, ik kwam er achter dat ik geen beeld kreeg. Mijn PC heeft jaren zonder problemen gewerkt, dus ik vond dit best raar.

Op het moment dat ik de PC aandrukte, gingen de fans gewoon zonder problemen draaien (inclusief die van de CPU, GPU en twee losse fans in de kast). Daarnaast hoorde ik mijn hardeschijven zoemen. Alleen gaf mijn scherm aan dat er geen connectie was. Er was geen aanleiding dat mijn PC niet meer zou starten. Wel was die overgeclocked alleen heb ik de batterij op het moederbord eruitgehaald voor enkele minuten, dus is die gereset.

Nu heb ik in de tussentijd het moederbord, de processor en voeding vervangen en dit zijn nieuwe onderdelen. Maar helaas krijg ik nog steeds geen beeld. Ik heb een werkende videokaart van een vriend in mijn PC gedaan, maar daarmee kreeg ik ook geen beeld. Ik heb mijn videokaart in zijn PC gedaan waarna er gewoon beeld kwam. Hetzelfde verhaal voor de voeding, hardeschijf, monitor en dit werkte gewoon op zijn PC. Ook heb ik het geprobeerd met een losse RAM en zonder RAM. Maar dat was helaas ook al niet de oplossing.

Ik heb de PC (alles in de kast) ook buiten de kast aangesloten om te kijken of er misschien ergens stroom geleidde. Ik heb het moederbord op kledingstukken gelegd en nadrukkelijk gekeken dat er geen stroom kon lekken. Aangezien er een nieuwe voeding aangesloten is, zijn alle kabels van deze voeding uiteraard nieuw.

Wie weet wat het probleem is en hoe kan ik het oplossen?

Systeemspecificaties:
Voeding: Antec VPF550 - 550W
Moederbord: Asus P6T DELUXE v2 Intel® Socket 1366 Intel® X58 / ICH10R
Processor: Intel® Core™ i7-920 Processor (8M Cache, 2.66 GHz, 4.80 GT/s Intel® QPI)
Geheugen: Kingston HyperX 12GB Kit (3x4GB Modules) 1600MHz DDR3 DIMM Desktop Memory (KHX1600C9D3K3/12GX)
Grafische kaart: GTX 560 AMP! Edition 1gb 256bit ddr5

[ Voor 7% gewijzigd door jefforay op 01-02-2017 16:41 ]

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:26
Heb je al een andere voeding geprobeerd? Het zou best daaraan kunnen liggen gezien het merk ;)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:02

nelizmastr

Goed wies kapot

Zonder verder op je probleem in te gaan, pleur eerst eens die verschrikkelijke MSTECH brandgevaar rotzooi je huis uit en koop een fatsoenlijk merk. Wattje of 500 is zat.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

De voeding is kapot. Dat zijn MS-Tech voedingen namelijk al als je ze koopt of denk je voor een tientje of 5 een goede 950w voeding te kunnen kopen. Koop eens een goede voeding van 450-550w. Voeding advies en informatie topic - Deel 33

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2017 18:14 ]

• jefforay
Ik heb vandaag al de voeding vervangen, ik had de MS-Tech MS-N950-VAL Rev. B 950watt ATX PSU gehaald. (en nog steeds geen beeld).

Zoals ik al zei:
Nu heb ik in de tussentijd het moederbord, de processor en voeding vervangen en dit zijn nieuwe onderdelen.

[ Voor 47% gewijzigd door jefforay op 12-01-2017 18:24 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:56

Nemesizz

Untouchable

jefforay schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:22:
Ik heb vandaag al de voeding vervangen, ik had de MS-Tech MS-N950-VAL Rev. B 950watt ATX PSU gehaald. (en nog steeds geen beeld).
De ene prut voeding voor een andere prut voeding helpt niks. Die zogenaamde 950W knalt er al uit bij 400W belasting (als die dat al haalt) en grote kans dat die je andere hardware mee de dood in neemt.

Weet niet hoe MS-Tech hun wattage meet, misschien hoe hard die knalt als die ploft? want 950W vermogen levert ie zekers te weten niet.

Verwijderd

jefforay schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:22:

Zoals ik al zei:
[...]
Ook al zou de voeding niet de oorzaak zijn dan nog is het onverstandig een MS-Tech te gebruiken.
Heb je alle reacties wel goed gelezen en de informatie achter de link doorgenomen?

Waar je ook kans op hebt is dat je oude voeding nog leeft en dat deze de rest van het systeem heeft gesloopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2017 18:38 ]

Verwijderd

En als het systeem al een paar jaar draait met een MS-Tech voeding, is de kans zeer groot dat deze op de langere termijn de oorzaak is geweest van één of meerdere defecte componenten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2017 18:43 ]

• jefforay
Nemesizz schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:24:
[...]

De ene prut voeding voor een andere prut voeding helpt niks. Die zogenaamde 950W knalt er al uit bij 400W belasting (als die dat al haalt) en grote kans dat die je andere hardware mee de dood in neemt.

Weet niet hoe MS-Tech hun wattage meet, misschien hoe hard die knalt als die ploft? want 950W vermogen levert ie zekers te weten niet.
Oke, morgen stuur ik de voeding retour en dan ga ik gelijk een nieuwe halen.
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:40:
En als het systeem al een paar jaar draait met een MS-Tech voeding, is de kans zeer groot dat deze op de langere termijn de oorzaak is geweest van één of meerdere defecte componenten.
GPU, RAM, hardeschijf, monitor etc. zijn getest op een andere PC, deze onderdelen werken nog. Plus daarbij: moederbord en cpu zijn nieuw.

Verwijderd

Dat zijn onderdelen van voor 2010! Was een mooie gelegenheid geweest te upgraden naar iets recenters.

• jefforay
Nat-Water schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:02:
Heb je al een andere voeding geprobeerd? Het zou best daaraan kunnen liggen gezien het merk ;)
Morgen ga ik de 'Antec VPF550 - 550W' halen en gaat de andere retour. Thanks voor de tip!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Misschien té logisch maar zag het er toch niet tussen staan dus....
Heb je een andere videokabel en/of monitor al geprobeerd? :P

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-11 12:58
Ik heb gehad dat bij een Intel DX58SO er een hoop kaarten niet herkend werden, en dus geen beeld gaven. Nu heb ik (gelukkig) een oud EN7300 van Asus liggen waarmee volgens mij alles beeld geeft :p toen kon ik de bios een update geven. Daarna werden alle videokaarten weer herkend. Kan de oplossing zijn :).

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:29

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Hoe kan die 920 nieuw zijn? Nieuw is de 6*000 of 7*000 serie. Als voeding kan je een cm450x nemen, dat is een prima voeding.

[ Voor 24% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 13-01-2017 08:39 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:02

nelizmastr

Goed wies kapot

T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 07:05:
Hoe kan die 920 nieuw zijn. Nieuw is de 6*000 of 7*000 serie. Als voeding moet je een cm450x nemen, dat is een prima voeding geen Antec, zal vast een prima merk zijn, maar klinkt mij onbekend.
Antec is een prima merk. Niks mis mee.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 07:05:
Hoe kan die 920 nieuw zijn. Nieuw is de 6*000 of 7*000 serie. Als voeding moet je een cm450x nemen, dat is een prima voeding geen Antec, zal vast een prima merk zijn, maar klinkt mij onbekend.
Een review van de lichtere versie productreview: Antec VPF Series 450W review door -The_Mask-. Lees het eens door en vraag je af of je reactie terecht is.
Overigens: TS moet niets, het enige wat we kunnen doen is advies geven.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:29

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:32:
[...]

Een review van de lichtere versie productreview: Antec VPF Series 450W review door -The_Mask-. Lees het eens door en vraag je af of je reactie terecht is.
Overigens: TS moet niets, het enige wat we kunnen doen is advies geven.
Sorry, Antec klonk mij erg onbekend. Ik had het beter kunnen formuleren. Bericht is aangepast.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Pagina: 1