Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

router port forwarden voor ip cam.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben nieuw hier en heb van ict weinig kaas gegeten.
ik heb een probleem bij mijn bedrijf. ik heb ip cameras geinstaleerd maar er lopen 3 modems/routers in de kast.
de ene is van kpn.
de andere 2 heb ik geen idee van maar hierbij de foto
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/dyiucczyb5pgx.jpg
daarnaast heb ik een sitecom router waar ik mijn camera op aangesloten heb.
heb de ip van de cams ingesteld met dhcp en daarna dhcp uitgedaan en kwam ik op 192.168.0.101 daarnaast was de port http 80 en media port 34560
ik heb de http port op 80 laten staan en de media port naar 82
daarnaast heb ik in de sitecom router bij port forwarding de ip ingevoerd van de cam en de port van 80 tot 82 gezet.
en heb ook de in de router de camera een vast ip gegeven dus die staat vast.

maar via wifi kan ik de cams bekijken via de app xmeye. en via www.mijnip.nl heb ik mijn ip achterhaald en :82 achter gezet en kom via lan en wifi kom ik wel in de cams maar via 3g of via thuis netwerk niet.. ik snap niet wat ik fout doe heb het ook al andere manieren geprobeerd maar ik vraag me nu af omdat ik de router nu aangesloten heb via een andere router of die andere router mijn poort dicht houdt. en via de kpn router met de dsl aansluiting krijg ik geen internet dus via kpn lukt het me niet maar via de andere ook niet daarom leg ik het nu hier neer voordat ik alles verpruts en het systeem van het hotel plat gooi vraag ik aan de ict experts of ze mij kunnen helpen

a u.b. heeelp ;)

mvg

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:31:
ik ben nieuw hier en heb van ict weinig kaas gegeten.
ik heb een probleem bij mijn bedrijf.
Je hebt twee devices op de foto waar je geen idee van het wat het zijn; zo te zien een 8-poorts unmanaged switch en (waarschijnlijk) een Fortinet firewall.

Mogelijk dat het woordje "firewall" wel iets betekent voor je en dat je hier dus de oorzaak/gevolg van het niet connecten over WAN kan gaan troubleshooten.

Dat gezegd hebbende; je geeft ook aan dat je niet al te veel weet van ICT/networking dus ik zou eerst maar eens bedenken of je zelfstandig switches/firewalls wil gaan configureren; ik vond jouw opmerking van "even DHCP aan/uit" zetten al erg gevaarlijk in een live omgeving.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel voor je snelle reactie,

ja firewall zegt me inderdaad iets.
maar heb mijn sitecom router via de switch aangesloten.
en de dhcp aan en uitzetten heb ik in de ip camera gedaan om een vast ip te krijgen in de router staat dhcp nog aan heb ik alleen de ip camera met juiste mac adress vast ip gegeven.

• MAX3400

MAX3400

Met enige nuance; je verwacht toch niet dat wij op basis van de kabelboel op de foto's nu kunnen raden welk apparaat op welk apparaat is aangesloten en wat de configuratie per apparaat/VLAN/whatever is?

Puur de constatering dat intern alles werkt en extern niet, doet mij direct vermoeden dat er iets met de Forti gedaan moet worden; mogelijk dat dat ding middels VLAN's "ziet" of er verkeer van extern op de (dan wel) managed switch binnenkomt en eerst wordt gefilterd/ondervangen.

Maar dat is mijn simplistische schatting van de situatie; dat is in ieder geval mijn eerste troubleshooting als ik meerdere devices zie liggen: kabels volgen, netwerktekeningetje maken.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
IMHO is het risico van een IP-cam direct van buitenaf benaderbaar te maken veel te groot, dat moet je niet eens willen. Misschien kun je, als je verstand van zaken hebt, die Fortiwall gebruiken om het veilig op te zetten.
Doe je dat niet dan loop je grote kans dat die webcam binnen no-time onderdeel is van een botnet, of zelfs gebruikt wordt om hackers toegang tot het interne netwerk te geven.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
nee dat verwacht ik niet max, waar het mij omgaat is om te weten waar de problemen weg komen waarom ik niet buiten het netwerk de ip camera kan gebruiken.
maar ik zal vanavond nog even alles op schrijven zodat je een beeld hebt.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-11 17:46
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:02:
nee dat verwacht ik niet max, waar het mij omgaat is om te weten waar de problemen weg komen waarom ik niet buiten het netwerk de ip camera kan gebruiken.
maar ik zal vanavond nog even alles op schrijven zodat je een beeld hebt.
Haal die foto even door paint en blurr de acces key en MAC even weg

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Verwijderd

Topicstarter
heb de foto weg gehaald,

ben even gaan kijken de kpn modem is de hoofd modem daar zit 1 kabel in die naar de fortinet gaat.
maar als ik een kabel in de modem doe heb ik geen verbinding met het internet. en komt binnen via dsl
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/i3uilieyhlykw.jpg

• MAX3400

MAX3400

Kans dat het modem geen DHCP/DNS broadcast en "dus" heb je geen internet. Of de poort is geblokkeerd in de software om te voorkomen dat mensen iets zomaar inprikken :)

Ik zou dit, wederom, vooral niet zelf troubleshooten maar in ieder geval een expert inhuren en die persoon even voorzien van de passwords van het modem en de Forti. Dan weet je snel zat hoe alles geconfigureerd is (documenteren!!!!) en daarna verander je de passwords.

En dan ga je eens rustig een goede tekening maken, je startpost updaten en waarschijnlijk kunnen we dan met 4 zinnen een oplossing posten voor de camera's. Of je laat de eerder genoemde expert ook meteen ff de camera configureren (mits voorzien van een password) voor extern gebruik.

Mogelijk vallen de beelden wel onder privacy-wetgeving als je dit voor intern/extern raadplegen inzet; overleg je dit even met de jurist van het hotel?

Verwijderd

Topicstarter
haha dankjewel voor je advies.. heb erna gekeken volgens mij zijn de poorten inderdaad gesloten en laat hij alleen de fortnet erdoor. ik ga morgen maar even een expert ma laten kijken -,- had dit zelf willen oplossen doe normaal alles zelf in iedergeval bedankt voor jullie reactie. ik zal jullie op de hoogte houden hoe de expert het oplost.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In een bedrijfsomgeving een sitecom plaatsen waarschijnlijk camera's ook goedkoop welke verwachting heb je hiervan of wat wil je bereiken?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
de sitecom had ik nog liggen... vandaar

verder heb ik ze opgehangen voor de veiligheid en voor het personeel.

en als het goed is woensdag a.s. komt er een expert langs

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2017 09:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
even terug komen er is ernaar gekeken. maar het gaat om een oudere dsl aansluiting deze moet door kpn vervangen worden.. daarna zou de expert opnieuw voor mij kunnen kijken wat hij voor me kan doen.. nu is het wachten totdat kpn terug belt voor een afspraak..
Pagina: 1