Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eerste keer zelf een game / 3d modelling machine bouwen

Pagina: 1
Acties:

• SRKoppelman
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-11 16:38
Hallo Allen,

Ik ben bezig met mijn oude i7 920 PC te vervangen. Deze heeft het altijd goed gedaan met hier en daar wat upgrades over zijn nu 8 jaar lange leven.

Ben nu al een half jaar bezig met het kijken naar een vervanging, het wordt tijd de knoop door te hakken!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC zal op mijn kantoortje komen te staan waar ik voornamelijk game en wat 3d modelleer en render.
Zal er voornamelijk de volgende applicaties op gebruiken:
  • Adobe CC Suite
  • Modo
  • Nuke
  • 3ds Max
  • SolidWorks
De applicaties worden bij mij thuis niet "professioneel" gebruikt voornamelijk voor eventueel thuiswerken en hobbyprojectjes.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget voor alleen de pc is rond de 2000 euro.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een WIFI module is een pre. Mijn huidige woning maakt het mij moeilijk om kabels te trekken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst bouw ik weer een PC die voor acht jaar mee kan, de componenten moeten dit dan ook een beetje reflecteren. In de toekomst wil ik waarschijnlijk een ultrawide aanschaffen, games moeten hierop ook maxed gedraaid kunnen worden.

Ga je overklokken?
Aanvankelijk alleen mijn CPU voor wat sneller render werk. In de toekomst eventueel andere onderelen ook als ze een bottleneck lijken te vormen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ieder hulp en of tips die jullie kunnen helpen om de build beter te maken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 375,95€ 375,95
1Asus ROG Strix Z270E Gaming€ 215,95€ 215,95
1EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 492,49€ 492,49
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 76,-€ 76,-
1Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass Edition Grijs€ 171,51€ 171,51
1Phanteks Enthoo Luxe Multicolor LED Strip 1 meter€ 14,11€ 14,11
1NZXT Kraken X62€ 159,95€ 159,95
1Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm€ 19,95€ 19,95
1Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2C3200C16€ 129,82€ 129,82
1EVGA SuperNOVA 750 G2€ 125,50€ 125,50
1OCZ Trion TR150 480GB€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.902,23

Zoals je kunt zien heb ik hier en daar wat meer geld uit gegeven voor "mooie" componenten. Als ik toch wat meer geld uit geef wil ik dat het er uit ziet als meer dan een zwarte doos. Ik zal hem dan ook op mijn bureau zetten.

Hieronder een korte onderbouwing van de component keuze:
  • CPU- i7 7700k de nieuwste intel chip de Z270 mobo's geven net iets meer opties dan de Z170 voorgangers.
  • MOBO- Z70 met genoeg M2 slots voor de toekomst en WIFI module. Goede prijs en past bij de andere componenten.
  • CPU Koeler- Erg mooi, stil en koel.
  • RAM- Voornamelijk mooi, kan eventueel worden vervangen voor LPX of G.Skill Ripjaws V F4
  • PSU- Gold en modulair en goede reviews, 750W slechts 9 euro duurder dan de 650W goed voor future proofing
  • Opslag- SSD prima kwaliteit en vult het kleuren schema aan, HDD bulk opslag zonder poespas
  • GPU- Gtx 1070 beste prestaties voor het geld, evga ftw passend bij het kleuren schema
  • Case- Voornamelijk mooi en goed aangeschreven.
Bij voorbaat dank voor het meedenken! Hopelijk kan ik met jullie hulp eindelijk de knoop doorhakken.

SRKoppelman

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tip: wil je in de (nette) startpost opnemen welke applicaties je gebruikt voor je 3D/render opdrachten en even op de site van die software uitzoeken of zij bepaalde/preferred GPU's zouden willen hebben voor hardware acceleration?

Dat scheelt mogelijk een enorme miskoop qua GPU :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SRKoppelman
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-11 16:38
Bedankt voor de tip! Het is aangepast met de door mij meest gebruikte applicaties. De applicaties worden bij mij thuis niet "professioneel" gebruikt voornamelijk voor eventueel thuiswerken en hobbyprojectjes.