Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-07 23:13
Mijn vraag
Ik wil als ik thuis kom de Macbook Pro die ik heb aan kunnen sluiten met de thunderbolt kabel aan het dock, en zonder de deksel te openen de Macbook Pro herstarten, een soort van PXE. Momenteel moet ik telkens eerst de macbook opstarten, thunderbolt kabel erin, software enabelen omdat deze overdag niet nodig is en uit moet staan, scherm dicht klappen en neerzetten in Macbook steun. Aan het dock is een toetsenbord, muis, harde schijf, scherm, geluid aangesloten. Allemaal bekabeld voor het geval dat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Insomnia X voor MacOs.

Echter heb ik er nog niet iets van gevonden en vraag ik jullie tweakers of jullie een oplossing/ervaring hebben met een (soortgelijk) probleem waar ik tegen aan loop.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-08 16:16
Je hebt niets gevonden omdat het gros van de mac gebruikers zijn MB niet "uit" zet, maar laat slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:42
De term die je zoekt heet WOL (Wake On Lan). Als je zoekt naar wol macbook pro, kom je genoeg tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Wakker worden bij netwerkactiviteit is zelfs een standaardinstelling bij energiebeheer. Die werkt niet als je hem als dwangmatige Windows-gebruikers steeds afsluit, echter :)

Maar WOL is idd the magic word. MAC-adres van de LAN poort opsnorren en een magic packet ernaartoe gooien :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Waarom "moet" hij dan uit staan? Dit klinkt namelijk als een standaard windows probleem wat op een mac helemaal niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:56
Ik zet m'n Mac's bijna nooit uit:

code:
1
2
iMac:~ $ uptime
11:49  up 11 days,  9:42, 3 users, load averages: 1.47 1.52 1.55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
supersnathan94 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:45:
Waarom "moet" hij dan uit staan? Dit klinkt namelijk als een standaard windows probleem wat op een mac helemaal niet gebeurt.
Volgens mij geeft ie aan dat de software overdag uit moet staan. Niet de macbook.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Korvaag schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:58:
[...]

Volgens mij geeft ie aan dat de software overdag uit moet staan. Niet de macbook.
Momenteel moet ik telkens eerst de macbook opstarten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
supersnathan94 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:45:
Dat kan moeten van de werkgever bijvoorbeeld. Ik mag officieel mijn macbook ook niet laten slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ja goed punt.. die had ik even gemist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Korvaag schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:12:
[...]

Dat kan moeten van de werkgever bijvoorbeeld. Ik mag officieel mijn macbook ook niet laten slapen.
Dan moet je even je werkgever hard slaan wegens dom zijn en plz edit je vorige reactie als je iets wilt toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
supersnathan94 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:14:
[...]

Dan moet je even je werkgever hard slaan wegens dom zijn en plz edit je vorige reactie als je iets wilt toevoegen.
Dat heeft niets te maken met dom, maar veiligheidsbeleid. Een laptop die in standby/sleep staat is detecteerbaar. Naast het punt dat je hem niet in de auto mag laten liggen (en al helemaal niet in standby dus) kan er van je verwacht worden dat je hem thuis ook uit in een kast neerlegt zodat ie niet snel vindbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Korvaag schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:20:
[...]

Dat heeft niets te maken met dom, maar veiligheidsbeleid. Een laptop die in standby/sleep staat is detecteerbaar. Naast het punt dat je hem niet in de auto mag laten liggen (en al helemaal niet in standby dus) kan er van je verwacht worden dat je hem thuis ook uit in een kast neerlegt zodat ie niet snel vindbaar is.
En dat is dus precies waarom dom. Een mac in Sleep is tegenwoordig namelijk suspend to disk en dus geheel uit (op niet detecteerbare Ram lek stroom na). Al of niet aan is voor de vindbaarheid niet echt relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
supersnathan94 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:12:
[...]

En dat is dus precies waarom dom. Een mac in Sleep is tegenwoordig namelijk suspend to disk en dus geheel uit (op niet detecteerbare Ram lek stroom na). Al of niet aan is voor de vindbaarheid niet echt relevant.
Zo simpel kan je het niet stellen. Het hangt namelijk van je instellingen af, maargoed het was een voorbeeld. Een andere reden waarom het bijvoorbeeld verboden kan zijn is de volgende (inmiddels gerepareerde) vulnerability:
http://news.softpedia.com...-few-seconds-511032.shtml

Stellen dat het 'dom' is veel te kort door de bocht. Er zijn valide redenen om als werkgever te eisen dat een laptop wordt afgesloten in afwezigheid van de eigenaar. Ik ga het topic hier trouwens niet verder mee vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-07 23:13
Klopt het WOL principe ken ik, ik vraag me alleen af of dit werkt omdat de lan kabel in de Dock zit en via Thunderbolt verbonden word via de MacBook en het dus de vraag is of het werkt zonder dat hij direct fysiek verbonden zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:42
Kartmaster93 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:52:
Klopt het WOL principe ken ik, ik vraag me alleen af of dit werkt omdat de lan kabel in de Dock zit en via Thunderbolt verbonden word via de MacBook en het dus de vraag is of het werkt zonder dat hij direct fysiek verbonden zit?
Doe eens gek, trek je stoute schoenen aan en probeer het.. :9
Pagina: 1