ISDN en ADSL?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Over een maandje is er eindelijk een snellere verbinding dan ISDN in mijn woonplaats te verkrijgen!

Op zich cool maar 't probleempje is echter dat mijn pa net een paar maandjes geleden een ISDN centrale heeft aangeschaft.

Op deze ISDN centrale zitten 2 telefoons en 1 PC (van mijn pa).

Is het dan nu wel of niet mogelijk voor mij om een ADSL verbinding aan te schaffen en deze naar mijn PC op de zolder door te trekken?

Tnx.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 13:23 schreef MrJ het volgende:
Is het dan nu wel of niet mogelijk voor mij om een ADSL verbinding aan te schaffen en deze naar mijn PC op de zolder door te trekken?
Dat is mogelijk.
Je krijgt nog voor de NT1 een splitter en die verdeelt de inkomende lijn in twee delen, daarvan gaat er 1 kabeltje naar je ADSL modem, die kan in principe gewoon in je kamer boven staan :)
Je kunt ook het modem beneden laten staan en UTP naar boven doortrekken, maakt bar weinig uit volgens mij.

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Moet je ff op de site van xs4all kijken ( www.xs4all.nl/adsl )

Daar zijn ze een tijdje terug alweer begonnen met de beta van ISDN en ADSL

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 13:26 schreef keeper het volgende:
Daar zijn ze een tijdje terug alweer begonnen met de beta van ISDN en ADSL
Precies ;)

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Ok, tnx guys!

:)

Verwijderd

Jah ADSL en ISDN is gewoon mogelijk, dan krijg je de zwarte ethernetmodem van de kpn.
Loopt als een trein, en neem Planet! :)

• BosPiet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09-2006
Op maandag 02 juli 2001 19:12 schreef CNR_WWWest het volgende:
Jah ADSL en ISDN is gewoon mogelijk, dan krijg je de zwarte ethernetmodem van de kpn.
Loopt als een trein, en neem Planet! :)
Je werkt zeker voor planet :? ;)

Koop je eigen eiland!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Planet, xs4all, volgens mij maakt et nie veel uit, 't is toch allemaal van kpn

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

ADSL en ISDN draait bij mij nu bijna een week. Geen probs behalve dat ik de eerste modem kaduk heb gemaakt (flashen / (oppassen met de update van kpn op hun site.).

Werd omgeruild.
Alles prima en goed voor mijn muziekcollectie :)

Amstelveen /xs4all

Verwijderd

Ik heb ADSL en ISDN met Planet (ook Amstelveen :9 ) en het is inderdaad mogelijk als je een NT1 kastje hebt.
Vanaf het hoofd aansluitpunt, voor de NT1 gaat er een kabel naar de splitter, vanaf de splitter gaat 1 daarvan gaat naar de NT1 en 1 naar de modem. Als je online zit kan je nog met alletwee de lijnen bellen! Ik heb al 2,5 week geen disconnects gehad, het werk perfect! Alleen is het boekje van MXStream een beetje wazig....

Verwijderd

Ik heb hier in groningen ook adsl via een isdn centrale, de lijn wordt verdeeld, een stukje voor de isdn het andere stukje gaat naar je adsl-modem. Echt super dat ADSL!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Maar is ADSL via ISDN nou ook echt sneller dan 'normaal' ADSL, of is het alleen maar gemaakt om voor mensen die net ISDN hadden aangeschaft ook ADSL mogelijk te maken?

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 22:47 schreef keeper het volgende:
Maar is ADSL via ISDN nou ook echt sneller dan 'normaal' ADSL, of is het alleen maar gemaakt om voor mensen die net ISDN hadden aangeschaft ook ADSL mogelijk te maken?
Het is niet sneller dan "gewoon" ADSL, ik zit rond de 60~70K en pingtimes van 30~40ms.
Er zijn trouwens mensen die al jaren ISDN hebben, en er zijn mensen die gewoon ISDN nodig hebben/hadden (ik dus), en KPN heeft ADSL beschikbaar gemaakt voor ISDN omdat (denk ik) er veel animo voor is omdat veel kleine/middelgrote bedrijven ISDN hebben en toch relatief veel gebruik maken van internet. :)

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Hmmmmm, Ok.

Ik zit nu te twijfelen tussen een 'ADSL Comfort' en een 'ADSL Advanced' abbo.

(Comfort : 512/64 99,-
Advanced : 1024/256 175,-)

Zijn die drie geeltje extra per maand nu wel of niet die (theoretisch) veel zwaardere bandbreedte wel waard?

• MrJ

MrJ

Topicstarter
^
^
*BUMP*
^
^

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

ADSL basic via kpn fl 99,-
Downstream max 512 kbps=64kB, gem +/- 55 kB
Upstream max 64 kbps=8kB, gem +/- 7 kB

ADSL advanced via kpn fl 175,-
Downstream max 1024 kbps=128kB, gem +/- 105 kB
Upstream max 256 kbps=32kB, gem +/- 27 kB

ADSL via cistron fl 145,-?
Downstream max 8096 kbps=1024kB, gem +/- 700 kB
Upstream max 1024 kbps=128kB, gem +/- 100 kB

ADSL via belgacom (go/plus) Euro 40,-
Downstream max 1024 kbps=128kB, gem +/- 105 kB
Upstream max 128 kbps=16kB, gem +/- 15 kB

Gemiddelde van ADSL is constant, (bij goede provider), terwijl kabel veel sterker zal schommelen

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• PostbodeSiemen
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08-2024
ff een vraagje tussendoor van mij.
Ik ben nu ook bezig de ADSL bij mijn vriendin aan te leggen maar het wil niet lukken. Nu zag ik op http://www.weethet.nl/english/adsl_mxstream_isdn_setup.htm iets staan over en ISRA boxje, die zit er bij mij alleen niet bij. Hoort dat wel in het pakket te zitten of zou ik die zelf moeten hebben :?

Afbeeldingslocatie: http://www.weethet.nl/images/adsl/mxstream/isdn/socket.jpg

dit zou het ISRA boxje moeten zijn :?

Verwijderd

ISRA Infrastructuur Randapparatuur.
Dit is het scheidingspunt van de aansluiting.
Kan zijn de meterkast, rechtreeks op 1e aansluiting in kamer. Het isra doosje zit niet in het pakket !!!!

• kazz1980
  • Laatst online: 25-07 08:41

kazz1980

Goh... Ik hier?

Ik bel voor Versatel DSL en kan vertellen dat ADSL via ISDN alleen mogelijk is omdat veel mensen en bedrijven alleen maar ISDN hebben en geen analoge lijn. De werking is echter precies hetzelfde. DSL maakt gebruik van de koperlijn net als telefonie (of dit nu ISDN is of iets anders/ Dit heeft te maken met dde codering/frequentie van de signalen). DSL gebruikt een andere frequentie dan telefoonverkeer waardoor bellen en internetten op één lijn mogelijk is. In veel gebieden kan dit zelfs gelijktijdig op dezelfde lijn zonder storing! Dit heet Line-sharing. Dit is echter nog niet overal beschikbaar!

En wat snelheid betreft:
64 upstream is wel vrij langzaam (net zoiets als ISDN). Maar als je niet intensief mailt of een FTP-server draait maakt dat niks uit!
Mail sturen gaat meestal om kleine hoeveelheden data, dus daar heb je geen grote snelheid voor nodig!
Kijk dus vooral naar de upstream snelheid!
1024 is een behoorlijk grote snelheid. Vooral nuttig als je veel download (MP3 en DIVX). Voor gewoon internetten is 512 voldoende!

[off topic] Ik heb zelf snelheden oplopend tot 600 kbytes/seconde !! gna gna. dat red je zelfs met Enterprise DSL (1500 piek in de maand) niet!! [/off topic]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 16:01 schreef Kelly het volgende:
ff een vraagje tussendoor van mij.
Ik ben nu ook bezig de ADSL bij mijn vriendin aan te leggen maar het wil niet lukken. Nu zag ik op http://www.weethet.nl/english/adsl_mxstream_isdn_setup.htm iets staan over en ISRA boxje, die zit er bij mij alleen niet bij. Hoort dat wel in het pakket te zitten of zou ik die zelf moeten hebben :?

[afbeelding]

dit zou het ISRA boxje moeten zijn :?
Die zat bij mij in het pakket! :7 Dus zou jij die ook moeten krijgen...

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 17:12 schreef kazz1980 het volgende:
bladiebla
Huh, ja leuk verhaaltje maar beetje onzinnig :)
Dit heet Line-sharing. Dit is echter nog niet overal beschikbaar!
Met alternatieve providers als Versatel idd niet, bij mxstream altijd wel.
En wat snelheid betreft:
-verhaaltje-
Bedankt voor dit korte intermezzo :+
Pagina: 1