Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

Huawei heeft de P8 Lite 2017 aangekondigd. De telefoon deelt, behalve de naam, niets met het succesvolle toestel uit 2015. De midrange-smartphone heeft een 5,2"-lcd met een resolutie van 1920x1080 pixels.

De telefoon heeft een voor- en achterkant van glas en draait op Android 7.0 Nougat met Emui 5.0 eroverheen. De smartphone beschikt over een HiSilicon Kirin 955-soc, een octacore met vier Cortex A53-kernen op 2,1GHz en vier A53-kernen op 1,7GHz, bijgestaan door een Mali T830MP2-gpu. Huawei heeft er 3GB geheugen bijgeprikt. De opslag bedraagt 16GB en is uitbreidbaar via een sd-kaart.

De telefoon heeft een enkele camera aan de achterkant met een maximale resolutie van twaalf megapixel, terwijl de frontcamera een maximale resolutie van acht megapixel heeft. Verdere details over de camera zijn niet bekend. Aan de achterkant zit bovendien een vingerafdrukscanner.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.0
SkinEmotion UI
CPUHiSilicon Kirin 655
GPUARM Mali T830MP2
RAM3GB
ROM16 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, A-GPS, Glonass, Beidou, NFC, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB2.0 Type-C, 3.5mm
SensorenVingerafdrukscanner
Scherm5,2" FHD-scherm
Back Camera12MP Ledflitser
Front Camera8 MP
Accu3000mAh (Niet vervangbaar)
KleurGoud, Wit, Zwart
AfmetingenOnbekend
GewichtOnbekend
Prijs249 euro
Release DatumFebruari

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.012-01-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 12-01-2017 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22
Op het eerste gezicht ziet het eruit als een hele prima telefoon voor het geld. Ik ben benieuwd naar de reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mn vader is wel geïnteresseerd in dit toestel, was eerst aan het kijken naar een p9 lite maar denk dat dit een betere keuze is of niet? Hoe zit het met de emotion ui skin die huawei hier overheen gooit draait dat licht of is het een zware UI?Hij komt van een motorola moto g 2015 af en dat is bijna stock android vandaar.

Helaas nog geen reviews ofzo te vinden hoewel hij al wel te koop is hier in nl.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 12:55
Heb zelf de Nova met Android 7 en Huawei 5 en is niet zwaar. Alles draait soepel. Wil deze aanbevelen voor mijn vriendin. Helaas heeft deze geen USB C snel laden.. Maar goed je kunt ook niet alles hebben..

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Heb deze net een dag in gebruik.

Top toestel voor deze prijs hoor.
Beeldscherm erg mooi en kan ook goed helder !
Daarbij is EMUI 5 echt een hele verbetering dan zijn voorgangers.

Als er vragen zij hoor ik ze wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertje97
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-02 13:02
Zou je een lijstje kunnen maken van de specificaties die op de doos staan. De weinige sites die het hebben over specificaties verschillen onderling van elkaar en nu weet ik niet wat de echte zijn.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 20:18
mregeling schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 04:53:

Wat is de kwaliteit van de camera? Is het mogelijk wat voorbeeld foto's te posten? Ben benieuwd hoe de kwaliteit zich verhoudt t.o.v. de Honor 6X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Specificaties staan niet op de doos.
Zal vanmiddag wat foto's maken en plaatsen.
Ben nu op me werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeger90
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-08 10:08
Ik ben erg benieuwd hoe dit toestel zich verhoudt ten opzicht van de (duurdere) Nova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaws77
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-09 06:49
mregeling schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 04:53:

Welk toestel gebruikte je hiervoor? En wat zijn de plus en minpunten vergeleken met je vorige toestel?

Twijfel er zelf aan om deze aan te schaffen, maar ben een klein beetje huiverig om een toestel te kopen waar nog geen reviews van zijn. Welke apps gebruik je het meest op de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intizam
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-08 16:13
mregeling schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:20:
Specificaties staan niet op de doos.
Zal vanmiddag wat foto's maken en plaatsen.
Ben nu op me werk.
ik had gisteren de kans om even te spelen met een demo-model, onlangs dat het toestel voorzien is van EMUI 5.0 had deze niet de "App twin"' optie.
Kun je misschien aangeven of die van jou dat wel heeft?

(App twin maakt het mogelijk om twee keer in te loggen op Whatsapp en Facebook, de Mate 9 heeft dit in ieder geval wel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mregeling
Paar foto's hieronder.
Let niet op de screenprotector, die is voor een P8 Lite

App Twin kan ik ook niet vinden in de instellingen.

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/xltot1kld/IMG_0439.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/kiy29rudd/IMG_0440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/hdi1xb14x/IMG_0441.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/5po02rc01/IMG_0442.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/d6x7hz1j5/IMG_0443.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/c5wysukjl/IMG_0444.jpg

picupload

[ Voor 8% gewijzigd door mregeling op 26-01-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:15

IkWilbert

Het is mij!

Beetje een gele waas over het scherm of verbeeld ik me dat...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mregeling
IkWilbert schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:12:
Beetje een gele waas over het scherm of verbeeld ik me dat...
Nee, doet de camera.
Is super strak wit beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Wel jammer dat de MediaMarkt hem nog niet verkoopt nu, zal wel na de BTW actie gebeuren natuurlijk...

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik heb het toestel nu ook, ziet er erg mooi uit :). Komt wel met veel bloatware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 10:47
Weet iemand of deze telefoon ook 5ghz ondersteuning heeft? Kan op 2,4 thuis slecht internetten. Teveel interruptie

Edit: net gevonden dat die geen 5ghz heeft. Dus dit toestel gaat ook weer voorbij

[ Voor 27% gewijzigd door jaydenjarno op 26-01-2017 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13
jaydenjarno schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:06:
Edit: net gevonden dat die geen 5ghz heeft. Dus dit toestel gaat ook weer voorbij
Dat is goed om te weten. Dan klopt de informatie in mijn OP niet, zou je mij de bron even willen doorsturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 10:47
Heb geen directe bron. Heb een email gestuurd naar coolblue en die stuurde dat deze telefoon alleen 2,4 GHz ondersteund. Das dus de enige bron die ik heb en voor mij meestal erg betrouwbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 11:19
Weet iemand toevallig of dit model ook VoLTE (gaat) ondersteunen in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 23:57

Christiano007

Ich bin der champion

Deze ten opzichte van de Nova, veel verschil?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aardappeltaart
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-07 13:57
Ik heb de telefoon sinds vorige week woensdag. Een vriend had een P9 lite die eigenlijk precies hetzelfde is, maar persoonlijk vind ik de p8 2017 mooier. Ik heb de telefoon nu al de hele dag normaal gebruikt en zit nog op 37%. Verder werkt de vingerafdruk scanner veel sneller dan die van de Nexus 5X. De foto's zijn hartstikke goed, maar dat zijn ze al snel als je aan een S3 mini ve gewend bent, haha. Verder vind ik dat emui wel meevalt. Je hebt in 5.0 nu een optie voor een normale app drawer, en hij werkt praktisch hetzelfde als die van de Now Launcher en de Nexus software. Ook lagt emui ook helemaal niet. Als er meer vragen zijn kan ik die wel beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter is Gamer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 22:26
Mijn vriendin denkt er aan om de P8 lite 2017 aan te schaffen. Zij heeft als vereiste dat de telefoon een notificatie led heeft. Kunnen jullie die bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardappeltaart
Ja hij heeft er eentje, helemaal rechtsboven. Hij is niet te zien als hij uitstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ondersteunt deze P8 lite 2017 ook 4G+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
aardappeltaart schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:43:
Ik heb de telefoon sinds vorige week woensdag. Een vriend had een P9 lite die eigenlijk precies hetzelfde is, maar persoonlijk vind ik de p8 2017 mooier. Ik heb de telefoon nu al de hele dag normaal gebruikt en zit nog op 37%. Verder werkt de vingerafdruk scanner veel sneller dan die van de Nexus 5X. De foto's zijn hartstikke goed, maar dat zijn ze al snel als je aan een S3 mini ve gewend bent, haha. Verder vind ik dat emui wel meevalt. Je hebt in 5.0 nu een optie voor een normale app drawer, en hij werkt praktisch hetzelfde als die van de Now Launcher en de Nexus software. Ook lagt emui ook helemaal niet. Als er meer vragen zijn kan ik die wel beantwoorden.
Uit review sites lees ik dat men liever de P9 lite kiest dan de P8 lite 2017 ivm dat deze huidge P8 lite 2017 toch wat hapert? Kan dit aan Android 7 liggen? Want verder zijn de specs hetzelfde? Het zal voornamelijk dat de keuze worden in het uiterlijk van deze telefoons. P9 lite heeft metale rand aan de zijkant (voelt iets luxer aan? Goed ik heb zelf de Nova maar mijn vriendin twijfelt in de P8 lite 2017 of de P9 lite.

YouTube: Huawei P8 Lite 2017 review (Dutch)

YouTube: Huawei P8 Lite 2017 Quick Review | Don't buy it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 23:57

Christiano007

Ich bin der champion

Het scherm van de P8 Lite 2017 vond ik in de winkel al iets stroperig aanvoelen. Kon zijn omdat veel mensen aan zo'n scherm zitten. Nu zag ik een filmpje van een Duitse reviewer en die gaf ook aan dat er gewoon weinig coating op het scherm zit. Dat is wel een beetje een tegenvaller. Ook gaf hij aan dat de software gewoon nog niet optimaal is op de nieuwe versie en dat de P9 Lite een stuk beter is op dit moment.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hierbij de P8 Lite (2017) naast de P9 Lite: GSMArena

Zo te zien heeft de P8 Lite de Kirin 655. Dat staat wel in het specificatie-deel van de TS, maar in het tekstgedeelte erboven staat dat er een Kirin 955 in zit....

Qua netwerken/frequenties lijken ze hetzelfde te ondersteunen. Ik vind de P8 Lite mooier dus daar zou ik eerder voor gaan dan voor de P9. De software wordt in de loop van de tijd wel beter als er nu nog wat hickups in zitten verwacht ik.

Mijn vrouw heeft de oude P8 Lite en had daarvoor de P6, dus van EMUI schrik ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardappeltaart
Cruzer schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:04:
[...]

Uit review sites lees ik dat men liever de P9 lite kiest dan de P8 lite 2017 ivm dat deze huidge P8 lite 2017 toch wat hapert? Kan dit aan Android 7 liggen? Want verder zijn de specs hetzelfde? Het zal voornamelijk dat de keuze worden in het uiterlijk van deze telefoons. P9 lite heeft metale rand aan de zijkant (voelt iets luxer aan? Goed ik heb zelf de Nova maar mijn vriendin twijfelt in de P8 lite 2017 of de P9 lite.

YouTube: Huawei P8 Lite 2017 review (Dutch)

YouTube: Huawei P8 Lite 2017 Quick Review | Don't buy it!
Ik heb zelf niet gemerkt dat hij traag werkt. Ik vind het allemaal vloeiend, maar ik kan niks zeggen over de software. Ik heb te weinig ervaring met andere telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
aardappeltaart schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:31:
[...]

Ik heb zelf niet gemerkt dat hij traag werkt. Ik vind het allemaal vloeiend, maar ik kan niks zeggen over de software. Ik heb te weinig ervaring met andere telefoons.
We gaan morgen ff kijken bij de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardappeltaart
Cruzer schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:55:
[...]

We gaan morgen ff kijken bij de MM.
Dat is het beste ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Uiteindelijk heeft mijn vriendin de P9 lite gekocht, is 20 euro duurder en de look & feel vinden wij degelijker en meer premium tov de P8 lite 2017. Ik vind zelf de P8 lite 2017 plastic aanvoelen en de glazen achterkant is wel krasgevoeliger tov de P9 lite (geborstelde achterkant en metalen rand)

Maar qua software en snelheid zag ik geen verschil tussen deze. Alleen dat de P8 lite 2017 natuurlijk Android 7 heeft. Het is dus puur op uiterlijk gekozen. De P9 lite krijgt deze maand ook android 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardappeltaart
Okei. Veel plezier met je telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMol
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-11-2022
Ik heb de telefoon nu 2 dagen in gebruik. Grootste punt van aandacht: de glazen achterkant is zo glad; dat de telefoon spontaan van tafel glijdt! Als ik 'm op en papiertje voor me heb liggen swipe ik de telefoon aan de kant, in plaats van mijn foto's :P

Even wennen dus, opletten dat ik 'm niet op een iets schuine ondergrond leg en wachten tot er leuke hoesjes beschikbaar voor zijn.
Daarover gesproken; ik heb het idee dat deze telefoon onder verschillende namen/merken op verschillende markten wordt uitgebracht. Bijvoorbeeld: Honor 8 Lite lijkt verdacht veel op de P8 Lite '17.
Weet iemand of die hoesjes ook passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qapla101
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 18:57
Ik heb hem net gekocht. Voolopige aandachtpuntjes:

Je kan geen apps op de sd zetten. Van de 16gig houd je dus zo'n 5.4gig over.
De coating op de voorkant is idd ruw. Ik ga nog een screenprotector kopen, dus dat is geen probleem.
De glaslaag aan de achterkant is idd erg glad. Wederom dus screenprotector eroverheen.
De camera maakt prima foto's bij concerten. Gisteren naar Blof geweest en het resultaat was boven verwachting.
Ook het geluid van het opgenomen videogedeelte was prima te horen. Geen oversturing en prima beeld.
De vingerafdrukscanner werkt supersnel en erg nauwkeurig.

Tot zover de eerste 24 uur...

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triflip
  • Laatst online: 21-08 13:15
Ik heb hem nu 2 dagen. Ben erg te spreken over het toestel.
Wel jammer dat je geen apps op je SD kan zetten zoals hierboven al vaker aangegeven is. Touchscreen reageert ook een beetje stroperig maar vind het nog niet vervelend.

Performance over het algemeen vind ik gewoon prima, ik merk wel met multitasken duidelijk verschil met bijvoorbeeld de Samsung S7 van mijn vrouw. Maar voor een toestel in deze prijsklasse kan hij behoorlijk meekomen. De vingerprintreader reageert erg goed, stukken sneller dan die van de S7 naar mijn idee.

Nu nog wachten op de cover en tempered glass protector uit china. Hij voelt wel wat fragieler dan mijn oude Lumia 640XL maar ook die had een tempered glass protector erop voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-08 14:37
Heeft iemand deze telefoon al in gebruik met 2 simkaarten? Ik heb er net 2 van Ben ontvangen (i.c.m. een abo) en bij beide telefoons werkt de tweede simkaart niet. Ik zie hem niet, en zie ook geen beheer programmaatje in de settings.
Ik vraag me inmiddels af of de 2de sim wel gebruikt kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aardappeltaart
Ik kan het niet testen, maar in instellingen staat er wel een programma voor. Hij staat als tweede in de lijst, tussen vliegtuigmodus en wifi. Het heet duale kaartistellingen. Weet je zeker dat je de goede telefoon hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
aardappeltaart schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:43:
Ik kan het niet testen, maar in instellingen staat er wel een programma voor. Hij staat als tweede in de lijst, tussen vliegtuigmodus en wifi. Het heet duale kaartistellingen. Weet je zeker dat je de goede telefoon hebt?
Het gaat om deze telefoon:

https://www.ben.nl/telefo...te-2017?product_id=209116

Maar dat programmaatje ontbreekt dus bij mij helaas, het lijkt erop alsof Ben de dualsim functie eruit heeft gesloopt. Als ik er een geheugenkaartje in stop werkt het wel gewoon. Wel jammer omdat het voor mij nogal belangrijk was.
Ik ga wel bellen met Ben. Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
Ik heb inmiddels begrepen dat de Ben editie van deze telefoon wordt geleverd zonder dual sim functie. Fijn dat Ben dat erbij zet op de website :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbelgium
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-02-2023
heb ook deze phone een dikke maand in gebruik
best tevreden van , maar ...
het is inderdaad wel hééél vervelend dat je geen apps kan moven naar de SD card zoals hierboven al aangegeven
en standaard is er van de 16GB maar 7 GB vrij (momenteel minder dan 4.5)
heb op reddit al eens iemand gesproken , die dacht dat het wel terug kwam bij de volgende EMUI update naar 5.1 ... maar ja wanneer?
heeft iemand hier al wa van gehoord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertje97
cyberbelgium schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 07:17:
het is inderdaad wel hééél vervelend dat je geen apps kan moven naar de SD card zoals hierboven al aangegeven
Als je naar opties gaat voor ontwikkelaars, dan is er een optie om apps op de SD te schrijven. Zelf nog niet geprobeerd ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbelgium
opties gaat voor ontwikkelaars ? heb ik nog niet tegen gekomen in deze ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertje97
cyberbelgium schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 02:16:
opties gaat voor ontwikkelaars ? heb ik nog niet tegen gekomen in deze ...
Opties - > over de telefoon -> aantal keren op buildnummer klikken.
Dan krijg je onder geavanceerde instellingen, opties voor ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
Graag hulp gevraagd. Mijn dochter heeft een P8 lite en ze kreeg een update van Huawei, na installatie werken de 3 knoppen onderaan niet meer, zomaar van het ene op het andere moment.

We hebben het toestel al een fabrieks-reset gegeven maar ook dit helpt niet. Wel kreeg ze hierbij gelukkig de soft-knoppen terug dus ze kan de telefoon nog wel bedienen. Maar het liefst heeft ze gewoon de normale 3 knoppen werkend.

Wat nu te doen, kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbelgium
heb ik geprobeerd de optie bij ontwikkelaars om geforceerd apps op sd te zetten werkt niet je kan ze niet aanzetten ... denk dat Huawei ze er uitgesloopd heeft ...
Gertje97 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 14:17:
[...]

Opties - > over de telefoon -> aantal keren op buildnummer klikken.
Dan krijg je onder geavanceerde instellingen, opties voor ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
Vaag gedoe, Huawei mobile nl gevraagd of ik de stock-rom mag flashen met een flashtool, beide gewoon te downloaden op de site: http://www.huaweiflashfiles.com/ Lijkt me volkomen legaal alleen verlies ik daardoor mijn garantie.....wtf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Vandaag weer eens lopen kijken bij BCC hoe deze telefoon eruit ziet. Ziet er wel mooi strak uit moet ik zeggen. Even daar een foto binnen genomen en op het eerste gezichtviel dat ook nog mee. Wel vreemd dat ik in de review videos zoveel gele wazen zie, in de winkel is het beeld (althans voor mij) gewoon goed wit.

Is dit nou trouwens gewoon een een andere naam voor Honor 8 lite? Ik zag exact dezelfde specs voorbij komen. Honor 8 was mijn eerste keus qua telefoon als ik mocht kiezen (prachtig design met die reflectie) maar 400 vind ik teveel geld.

Ik lees op internet ook veel dat je beter voor de p9 lite kunt kiezen (zonder onderbouwing) ipv. Is dat zo? Ik zie zoveel toestellen die op elkaar lijken (bij Huawei/Honor dan vooral)

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triflip
ByteMe_ schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:58:
Is dit nou trouwens gewoon een een andere naam voor Honor 8 lite? Ik zag exact dezelfde specs voorbij komen. Honor 8 was mijn eerste keus qua telefoon als ik mocht kiezen (prachtig design met die reflectie) maar 400 vind ik teveel geld.

Ik lees op internet ook veel dat je beter voor de p9 lite kunt kiezen (zonder onderbouwing) ipv. Is dat zo? Ik zie zoveel toestellen die op elkaar lijken (bij Huawei/Honor dan vooral)
Hij is inderdaad identiek aan de Honor 8 lite, covers en screenpotectors passen ook allemaal perfect. Enige verschil is dat de Honor 8 lite in meer kleuren te verkrijgen is (alleen moeilijk te krijgen in NL).

Verder tussen de P8 lite en P9 lite zit ook heel weinig verschil, SOC in de P8 lite is ietsjes nieuwer (Kirin 655 vs 650 in de P9 lite). Bij de P9 lite is het wel oppassen dat je de juiste versie koopt, er is namelijk een 2GB en een 3GB model. De P8 lite heeft out of the box Android 7, de P9 lite heeft vorige maand een update gekregen dus ook op dat gebied zijn ze gelijk.

Het is voornamelijk een design keuze die je maakt als je het mij vraagt.

Kleine toevoeging:
P8 lite is dual sim (gaat wel ten koste van de microSD) dat heeft de P9 net weer niet.

[ Voor 4% gewijzigd door triflip op 17-05-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Ik denk dat qua schermovergang (zichtbaarheid bezels) zwart wel de beste is zeker? Ik heb de andere kleuren nog niet gezien verder, die lijken wel schaars te zijn? Goud leek mij ook wel wat...

Hoe is die accuduur verder? Ik las vanuit een test ongeveer 10,5 uur videoduur waaruit dat middelmatig werd genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triflip
ByteMe_ schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:15:
Hoe is die accuduur verder? Ik las vanuit een test ongeveer 10,5 uur videoduur waaruit dat middelmatig werd genoemd.
Ik heb zelf een zwarte, andere kleuren ook nog niet in het echt gezien.
Ik hoe het prima een dag uit op een volle accu, maar ik ben dan ook geen poweruser. Aan het einde van de dag heb ik meestal nog 40-50% over. Zelf ben ik er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Gisteren deze telefoon gekocht, (blijkbaar kon mijn Xperia xa niet echt tegen wat regen..).

Ben er erg tevreden mee zover, en als ik naar settings for developpers ga, kan ik inderdaad ook niet de Apps naar de SD kaart aanzetten, vinkje is er wel maar gaat meteen terug naar grijs als ik het probeer.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Bensimpel schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:52:
Gisteren deze telefoon gekocht, (blijkbaar kon mijn Xperia xa niet echt tegen wat regen..).

Ben er erg tevreden mee zover, en als ik naar settings for developpers ga, kan ik inderdaad ook niet de Apps naar de SD kaart aanzetten, vinkje is er wel maar gaat meteen terug naar grijs als ik het probeer.
Hoe vind je de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 17:20
Ik vroeg me af, de storage lijkt een beetje aan de krappe kant met 16GB. Hoeveel storage houd je nog over na eerste inschakeling van het toestel? Is er adoptable storage aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triflip
Raymond7 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:48:
Ik vroeg me af, de storage lijkt een beetje aan de krappe kant met 16GB. Hoeveel storage houd je nog over na eerste inschakeling van het toestel? Is er adoptable storage aanwezig?
adoptable storage is niet aanwezig (helaas), hoeveel GB ik exact vrij had toen ik hem de eerste keer opstarte durf ik niet met zekerheid te zeggen maar dat was volgens mij ergens rond de 7-8GB (waarvan ik nu nog 3GB vrij heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 17:20
triflip schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:29:
[...]

adoptable storage is niet aanwezig (helaas), hoeveel GB ik exact vrij had toen ik hem de eerste keer opstarte durf ik niet met zekerheid te zeggen maar dat was volgens mij ergens rond de 7-8GB (waarvan ik nu nog 3GB vrij heb)
Oei, dat is wel een beetje aan de lage kant. Jammer dat ze geen 32GB model aanbieden van de p8 lite 2017. Nu zal ik moeten overwegen om wellicht voor de p10 lite te gaan, aangezien die wel 32GB heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:53
Ik heb dit toestel vorige week gekocht, en vandaag in gebruik genomen (de levering duurde een poosje). Wat een heerlijk toestel! Veel sneller ook dan ik had verwacht op basis van de reviews en de EMUI skin. Hiervoor gebruikte ik een Wileyfox Swift, daarvoor een LG V10. Die laatste werd geplaagd door Bluetooth verbindingsproblemen, de GPS ontvangst van de Wileyfox bleek erg beroerd.

Dat laatste is bij deze P8 lite 2017 echt prima, zoals ook Notebookcheck heeft geconcludeerd. In deze review scoort hij ook goed op maximale helderheid, 559 nits terwijl Tweakers in de review tot 466 komt. Best een groot verschil. Vind het scherm er ook erg mooi uitzien.

Al met al erg tevreden dus. Dat het toestel geen snelladen en 5 GHz band ondersteund zijn voor mij geen dealbrekers. De hoeveelheid aan instellingsmogelijkheden van EMUI heeft me verrast. Heb er wel een andere launcher op gezet (Nova) aangezien er met de standaard launcher wel erg weinig apps op het startscherm passen.

Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen, erg populair lijkt het toestel niet op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 17:21
Voor vrouw en dochter een P8 Lite 2017 (wat een naam zeg) gekocht. Voor mezelf is de S5 neo uit 2015 nog goed genoeg. € 119 (bij telenet onder voorwaarden, maar zonder meerprijs) is ook een zeer goede prijs.

Belangrijkste probleem voor de toekomst is volgens mij de 16 GB intern geheugen. Heeft er iemand ervaring met de adoptable storage truuk?

https://forum.xda-develop...ge-using-sd-card-t3614396

Ook: ben ik in dat geval beter af met een 'A1' (made for apps) of een 'U3' (= UHS-II ) kaartje ?

==================

Om even op mijn eigen vragen in te gaan:

- musicfreak wees er op dat je wel apps op SD kan zetten, waarvoor dank.

- ondertussen 64Gb A1 Sd kaartje ingestoken en adoptable storage aangezet. Werkt perfect, eigenlijk nog geen vertragingen of zo opgemerkt. Is wel de telefoon van dochter, maar ze zegt toch niets te merken in de werking van de telefoon. Enige nadeel: geheugen wordt niet correct weergegeven, maar dat wisten we vooraf.

- A1 (= made for apps) kaartje gekozen boven U3, gezien telefoon geen UHS-II ondersteunt.

[ Voor 34% gewijzigd door Edwin_VH op 23-12-2017 11:46 . Reden: Aanvulling ]

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:53
Ik heb geen ervaring met die adoptable storage truuk, wel kan ik je aanraden om - nadat je een SD kaartje hebt geplaatst en voordat je allerlei apps hebt gedownload en geïnstalleerd - onder instellingen -> Geheugen en opslag -> instellingen voor opslag - Standaard locatie op SD kaart te zetten. Veel apps installeren zich vervolgens op de SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanSp
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-08 09:28
De truuk van adobtable storage, zodat de externe sdcard als één met het interne geheugen gaat werken, lukt hedendaags niet.

Op de Huawei UK pagina zag ik dit antwoord op een vraag van iemand. Velen klagen dat er weinig ruimte overblijft vanwege de EMUI schil.
Applications cannot be moved to the SD, for security reasons.
Default storage means the default storage for the camera to store all photos and videos taken, you cannot move across any apps you have downloaded to the memory card to free up space on the device.
:'(

M.a.w. je wordt gedwongen om een Customer ROM oplossing te zoeken, met kans dat bepaalde functionaliteit er niet meer is.
Toch wel rare keuze. |:(
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
Rooten & Custom ROM's: [Huawei P8 Lite (2017)] Rooten & Custom ROM's
Accessoires: [Huawei P8 Lite (2017)] Het grote Accessoires topic
Levertijden, shops en prijzen: [Huawei P8 Lite (2017)] Levertijd & Prijzen