Dedicated streaming pc

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views

Vraag

• lachiu
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-01 10:25
Beste

Ik zou graag een tweede computer kopen om te streamen met obs. Ik heb er al voor gezorgd dat het werkt met een andere pc, zonder capture card, dus dat is al nice... Het probleem is dat die pc heel oud is, het heeft een AMD Phenom X4 9550 en een gt 9300 GE die idle 80°C haalt.

Ik heb de mogelijkheid om een E5-2603 v4 te kopen voor 40 euro, ik dacht aan de msi x99 tomahawk dus dat kost 290 euro in totaal.

Sommige merken, zoals MSI, hebben een actie dat als je een MSI Z270 Gaming M5 of M7 koopt dat je gratis een 600p ssd (256gb) krijgt van Intel.

Ik kan voor bijna evenveel een i5-6500 kopen met een msi H110 grenade.

Ik heb hier ook nog een msi kaili 2 liggen zonder I/O shield.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, ik zou het liefste onder de 300 euro blijven voor de cpu en het mobo.

Alle reacties

• plakpot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-02 15:14
Zou je iets uitgebreidedere topicstart kunnen doen, waarschijnlijk onder desktop aankoopadvies.

Bij een topic start zie je ook vragen staan die je weggehaald hebt en dus niet beantwoord. Ik zie namelijk niet wat je nu wil.

Welke games wil je streamen op wat voor kwaliteit? Heb je al dingen als een voeding? Ga je de oude pc upgraden of ga je een tweede er naast zetten met alle bijbehorende randappartuur?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er zijn al zat topics geweest van mensen die graag OBS willen gaan gebruiken en een vergelijkbare/brakke topicstart wisten neer te zetten; die zijn onder andere hier te vinden.

OBS heeft zelf ook een system calculator; deze heb je niet doorlopen want je praat in de topicstart over verschillende onderdelen die onderling verschillende performance hebben en "dus" niet voldoen aan de OBS-calculator.

Kijk even rustig wat jij speelt, wat OBS vindt dat je nodig hebt en ga aan de hand daarvan je topicstart aanpassen zodat we iets beter kunnen adviseren of jouw budget/ideeen voldoende zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• lachiu
MAX3400 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:08:
Er zijn al zat topics geweest van mensen die graag OBS willen gaan gebruiken en een vergelijkbare/brakke topicstart wisten neer te zetten; die zijn onder andere hier te vinden.

OBS heeft zelf ook een system calculator; deze heb je niet doorlopen want je praat in de topicstart over verschillende onderdelen die onderling verschillende performance hebben en "dus" niet voldoen aan de OBS-calculator.

Kijk even rustig wat jij speelt, wat OBS vindt dat je nodig hebt en ga aan de hand daarvan je topicstart aanpassen zodat we iets beter kunnen adviseren of jouw budget/ideeen voldoende zijn.
Die calculator rekent er ook power bij om te gamen, ik ken de "requirements", maar met minder gaat het ook.
Wat ik speel maakt ook niet uit, dit bewijst dat je dus niet weet waarover het gaat. Zoals ik zei in mijn eerste zin "Ik zou graag een TWEEDE computer kopen". Een pc gamet, andere streamt. As simple as that

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

lachiu schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:20:
[...]

Die calculator rekent er ook power bij om te gamen, ik ken de "requirements", maar met minder gaat het ook.
Wat ik speel maakt ook niet uit, dit bewijst dat je dus niet weet waarover het gaat. Zoals ik zei in mijn eerste zin "Ik zou graag een TWEEDE computer kopen". Een pc gamet, andere streamt. As simple as that
Mogelijk dat de grammatica niet correct is maar ik lees uit jouw startpost dat jouw oude PC oud is en dat je inderdaad een tweede PC wil gaan kopen.

Daarnaast lees ik
AMD Phenom X4 9550 en een gt 9300 GE
dus het enige wat ik weet van jouw game-situatie is dat je een GT9300 gebruikt en verder absoluut niets.

Dus, als jij ons wil vertellen welke games je speelt, welke upload je hebt, welke resolutie je speelt etc., dan is het mogelijk dat we bijvoorbeeld adviseren om niet de upgrade met de gratis Intel SSD te kopen maar misschien een andere/snellere SSD te kopen.

Maar in essentie zie ik in de startpost voornamelijk:
deze CPU en dit moederbord?
We missen dus enige inzet/info wat je dus nog aan andere onderdelen hebt liggen, wat je in welke PC wil gaan zetten en misschien zelfs wel een eigen voorzetje waarom je liever de Kaili zou willen hergebruiken ipv bijvoorbeeld de Z270 aan te schaffen.

Anyhow, blijkbaar ben jij de OBS-expert en als mijn inzet/vraagstelling niet gewaardeerd wordt, mag je dat allicht aangeven maar is het dan wel nuttig om een topic te openen als jij expert bent en wij niet weten waar het precies over gaat?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• lachiu
MAX3400 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:29:
[...]

Mogelijk dat de grammatica niet correct is maar ik lees uit jouw startpost dat jouw oude PC oud is en dat je inderdaad een tweede PC wil gaan kopen.

Daarnaast lees ik

[...]

dus het enige wat ik weet van jouw game-situatie is dat je een GT9300 gebruikt en verder absoluut niets.

Dus, als jij ons wil vertellen welke games je speelt, welke upload je hebt, welke resolutie je speelt etc., dan is het mogelijk dat we bijvoorbeeld adviseren om niet de upgrade met de gratis Intel SSD te kopen maar misschien een andere/snellere SSD te kopen.

Maar in essentie zie ik in de startpost voornamelijk:

[...]

We missen dus enige inzet/info wat je dus nog aan andere onderdelen hebt liggen, wat je in welke PC wil gaan zetten en misschien zelfs wel een eigen voorzetje waarom je liever de Kaili zou willen hergebruiken ipv bijvoorbeeld de Z270 aan te schaffen.

Anyhow, blijkbaar ben jij de OBS-expert en als mijn inzet/vraagstelling niet gewaardeerd wordt, mag je dat allicht aangeven maar is het dan wel nuttig om een topic te openen als jij expert bent en wij niet weten waar het precies over gaat?
Blijkbaar begrijp je mij verkeerd, geen probleem.
Ik heb dit systeem:
i7-6700k
MSI Z170-A PRO
32Gb kingston hyperx fury
Asus strix 1060 O6G
Sharkoon wpm600

Welke games ik speel maakt niet uit want ik stream met mijn gaming rig naar een ip, andere pc kijkt naar dat filmpje op dat ip en streamt dat filmpje naar twitch.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:11

br00ky

Moderator Harde Waren
Goed, hier is op dit moment te veel onduidelijk. Open een nieuw topic op de plek waar het hoort, Desktop Aankoopadvies. Kies daarbij voor een discussietopic, geen vraagtopic. Vul al de vragen in. Geef dan ook duidelijk aan wat je nu in huis hebt staan. Ook verwachten we dan een volledige lijst aan producten die je nu op het oog hebt. Veel zaken gaan nu door elkaar waardoor het onduidelijk wordt wat nu precies je vraag is en wat je precies wil.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.