Snes + Copybox

Pagina: 1
Acties:
  • 1.872 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20006

Topicstarter
Jaja, een maatje van mij ergerde zich eraan dat er geen spellen meer in de videotheek zijn die hij kan huren om op ze super nesje te spelen.

Nu had ik via via gehoord dat iemand ze hele snes + copybox mik mak wegdeed voor weinig, dus heb ik alles ff alvast ingekocht zodat later me maatje die copybox kan overkopen voor 75,-

Alleen me vraag is, hoe werk zo'n ding eigenlijk want hoe dump je nou zo'n cardridge op diskette, en die kerel gaf me een cd met een paar roms (van zijn orginele cardridges) en die moet ik op diskette dan zetten voor die copybox, maar hoe werk dat, tis me nog niet gelukt...

Iemand ervaring mee?

Kweet tis al antiek, maar lijk me gewoon ff leuk, Zelda Rules
Blackthorn Rules
Mario Kart Rulez
ISS Deluxe Is gewoon da bomb

I just love classix, wie ow wie kan mij informeren...

Alvast bedank
Met vriendelijke groet
Dj-krok :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Huisgenoot van me heeft een keer in een gekke bui een snes + copybox, een megadrive + copybox en een nintendo64 + copybox gekocht.

Het werkt als volgt: een snes-copybox is een diskdrive met aan de onderkant dezelfde uitgang als een nintento cardridge. Die stop je in de snes, waardoor er dus een diskdrive bovenop je snes staat. Als je de snes aanzet dan start hij uit de ROM van de copybox een load-menu waarin je de spellen die op de flop staan kunt laden. Na het laden zit het spel helemaal in het geheugen en start het spel op alsof het een gewone cardridge is.

De floppen zijn gewoon normale 3,5" floppen waar je het spel op zet. Het enige dat ik niet helemaal meer weet is hoe je een groot spel over meerdere floppen kunt verdelen. Volgens mij staan daarvoor wel progjes op internet.

Ik weet zo trouwens niet precies in hoeverre dit een "illegaal" topic is. Maar goed, info lijkt me wel mogen.....

[edit: oh, ik zie dat je het ding al gekocht hebt dus dan weet je waarschijnlijk wel hoe het werkt. De spellen moet je gewoon op de flop copieren. Dat kun je gewoon in windows doen. De copybox heeft er geen speciaal filesystem voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hmm....waar zou ik *hypothetically speaking of course* naar zo'n snes met zo'n copybox op zoek kunen gaan.....oldschool gaming rules.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thnx, en ilegaal is het niet echt, want ik heb die spellen orgineel gekocht alleen kvind een diskette wat handiger dan zo'n Cardridge..

Thnx voor de info, tis dus gewoon het smc bestandje knallen op een flop en spelen maar..

Beter hey, nu nog eentje halen voor me GBA en eentje voor de n64 hahaha..

Thnx..

Heeft iemand nog andre wilde Snes copybox verhalen, laat het me horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Walkman, ik heb gewoon geluk gehad dat ik iemand tegen kwam die zo'n ding had, (en het nog deed) dus ik was er niet *hypothetically speaking of course* echt naar op zoek, hehe.

Maar kvondt het vroeger zo cool, dus heb ik hem maar overgekocht, voor 100,- inc copybox plus verzendkosten enzo... :9~

Dat heb ik er best voor over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 21:01

ddZ

LOL :P mijn broer heeft vroeger ook zo'n ding gehad voor z'n megadrive. En wij maar spellen huren bij videoland >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6441

Das lekker goedkoop, toen wij hem in helemaal in het begin kochten was dat ding 750 piek of zo (alleen copy-box dus) maar hij doet het nog steeds en Bomberman 2 blijft rulen met 4 man >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
eheh, tja ik zat te twijfelen aan mezelf, maar ik dacht, al die 3d spellen wordt ik toch alleen maar misselijk van, op Pc na dan, maar 2d rocks gewoon nog hard, en die copybox leek me gewoon blaas, khoop dat tie geen kuren krijg, want kzou echt niet weten hoe ik zo'n ding moet laten reparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Als iemand een snes of een megadrive in de verkoop heeft (met copybox)......let me know....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heheh, heb je gelijk intresse nu we het erzo over hebben, hmmz, check ibazar of ricardo of uhh ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

De format van de diskettes was anders dan het huidige pc-formaat.

Ik heb een Pro fighter, met een copy-disk moest je eerst een floppy inladen en daarna copieren (floppy-floppy). Ook kon je de cartridge erin steken en deze op een floppy copieren. Met een kopieerkast kun je Mario-cart niet spelen zonder dat je een origineel spel met SFX-chip in de kopieerkast steekt.

Oh ja, bovenop mijn copybox zit zo'n convertor om japanse spellen mee te spelen, dan werd je kast sneller of zoiets, ik weet niet meer waarvoor :? :?

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 15:33 schreef udenjpg het volgende:
De format van de diskettes was anders dan het huidige pc-formaat.
Dus hoe kan je dan romz die ik op me pc heb staan op een flop kopieren die dan je snes wel kan inlezen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Laatst online: 23-05 00:07

BdR

TV is gooder then books

die dingen zijn nog steeds te krijgen hoor.. op Marktplaats, zoek op copybox (als je niets vind zoek dan op Magicdrive of docter64) vollop aanbod 8-)

is inderdaad erg cool.. kheb ook zo'n ding gehad voor SNES, eerst een ProFighterQ met 2Mb, maar daar deden de grotere/nieuwere spelen et niet dus.. toen een Super Wildcard DX gekocht met 4Mb.

Ook een multitap erbij natuurlijk, dat was het allercoolste, met zn vieren Bomberman!! hm.. kan inderdaad welles zo'n Z64 gaan kope(nooit gehad, wel een keer een PSX met modchip gekocht B-) ), want die N64 games, zijn nog best cool.. hoewel een DC met dreamSNES-cd is natuurlijk ook leuk.. dilemma dilemma :P

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Geen idee, volgens mij kon ik alleen double sided, low density lezen. Ik heb nog bakken vol met spellen, allemaal op disk dus ik kijk wel even. Heb je een Pro fighter of een Wild cart als box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou eigenlijk lig hij nog bij me maatje ik moet hem nog ophalen, kweet alleen dat hij er zwart uitziet, maar welk type het is, maar die bak met spelletje, hmmz, klink intressant, me maatje zij ook al dat tie nog een diskette bak vol had, maar of ze het nog allemaal deden wist tie niet, zaten vele import games tusse, ik ben benieuwd :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

volgens mij kan Windows (95 en 98) die 1.6MB floppies gewoon lezen.. maar ik gebruikte onder DOS altijd programmaatje 800.EXE, die kan ik niet meer vinden maar volgens mij is dit ongeveer hetzelfde..

btw hier heb je een volledig aanbod van SNES copyboxen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

En dan een Super Scoop erbij, zo'n bazooka op je snes. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Damn wat een old style site, hehe, hmmz, khoop dat het ook gaat lukken op een win2k bakje, maar we zien, wel.. 1.6mb diskettes??

Nou we shall see dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

en die SNES rom dumps kan je natuurlijk ook op je PC of iMac spele met SNES9X.. en je kan allerlei roms van internet downloaden en op flop pleure, als ie te groot is voor 1 flop dan moet je em splitse met uCon .. okay dat zijn alle tip sdie ik heb voor vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok bedankt allemaal, alleen ik vroeg aan die maat van me of die roms van inet werken op die copybox, maar dat was hem niet gelukt, nou jah we zien we, ieder geval thnx voor alle usefull info, You rules guys, Old School Gaming is da Bom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Het is toch wel een Wildcard en geen f*ck Pro Fighter he???

Heb trouwens nog een MegaDrive Copier staan 24 M geloof ik. Als je wil kopen hoor ik het wel.

PS: Wie weet hoe ik mijn Wildcard kan upgraden van 24 naar 32 M???

Alvast bedankt.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27593

Copy Box? CHRONO TRIGGER OP EEN TV-SCHERM? :9~ IK OOK! IK OOK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op maandag 02 juli 2001 15:39 schreef BdR het volgende:
kan inderdaad welles zo'n Z64 gaan kope(nooit gehad, wel een keer een PSX met modchip gekocht B-) ), want die N64 games, zijn nog best cool.. hoewel een DC met dreamSNES-cd is natuurlijk ook leuk.. dilemma dilemma :P
Ik heb zo'n Z64 copybox voor de N64, erg gaaf apparaat. Véél beter dan die Docter64 of CD64. Klein nadeel is dat er maar zo'n 6-12 games op een zipdisk passen, maar de voordelen van een zip(je kan erop saven, makkelijk patchen etc) wegen daar tegenop. LCD scherm wat erop zit staat ook wel 8-)

Afbeeldingslocatie: http://www.z64.co.uk/images/z64p9.jpg

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op maandag 02 juli 2001 15:33 schreef udenjpg het volgende:
Oh ja, bovenop mijn copybox zit zo'n convertor om japanse spellen mee te spelen, dan werd je kast sneller of zoiets, ik weet niet meer waarvoor :? :?
Op de gok is dat vanwege het PAL/NTSC resolutie verschil, waardoor de SNES minder hoeft te rekenen.

Is echter maar een gok :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ok, en wat is er mis met de emulators van tegenwoordig? :P Als je nog geen Snes/N64/etc. hebt en je hebt wel zin om spelletje X ff te spelen, dan download je naast de ROM ook de emulator en klaar is den tweaker :+ Ik speel zelfs nog Atari spellen met m'n emulator, alleen zijn de diskettes na verloop van tijd kapot gegaan en moet nu dus roms gebruiken :(

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
[b]
Heb trouwens nog een MegaDrive Copier staan 24 M geloof ik. Als je wil kopen hoor ik het wel.
Voor welk model is die??? En hoe werkt het precies? Kan je spellen van het net erop zetten??
En natuurlijk, hoeveel wil je er voor hebben? *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou nog niet weten of het een profighter of een wildcard is, hij staat nog bij een maat van me ik moet hem nog ophalen, alleen hij woon 200 km van me vandaan, maar kheb geduld, kweet wel dat tie best biggie is en Zwart!

Heeft iemand Pics van die Copybox_?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op dinsdag 03 juli 2001 10:22 schreef Walkman het volgende:

[..]

Voor welk model is die??? En hoe werkt het precies? Kan je spellen van het net erop zetten??
Deze is voor een Sega Megadrive(Genesis, Master System) en werkt hetzelfde als de andere copyboxen (lees boven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op maandag 02 juli 2001 19:26 schreef GolbeZeromus het volgende:
Het is toch wel een Wildcard en geen f*ck Pro Fighter he???
Net als vroeger, Pro fighter vs. Wildcard. *D
Wie gingen er hier vroeger (~91-95) altijd naar Nijmegen (Dukenburg) Met z'n Amiga en/of Copybox om lekker te copien. Dat waren pas tijden. Customized copiers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Net als vroeger, Pro fighter vs. Wildcard. *D
Wie gingen er hier vroeger (~91-95) altijd naar Nijmegen (Dukenburg) Met z'n Amiga en/of Copybox om lekker te copien. Dat waren pas tijden. Customized copiers etc.
[/quote]

Ik ging altijd naar Rdam, daar had een vent drie laden vol met SNES spellen op disk. Toen ik daar voor het eerst kwam en ik dat zag brak het zweet me uit. Zo mooi was dat,
ZOVEEL spellen, het was te mooi om waar te zijn.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Op dinsdag 03 juli 2001 10:22 schreef Walkman het volgende:

[..]

Ik heb hem hier voor me, er zit een voeding bij, het is een 24M en is een Magic Drive plus. Ik kan hem niet testen omdat ik al 6 jaar geen megadrive meer heb. (mijn broertje dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Heb aan een maatje gevraagd die nog een MegaDrive heeft of ik die ven kan lenen, zodat ik hem kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Deze is ook kwel.
Het is een 3th party snes met cdrom drive !!!.
Afbeeldingslocatie: http://www.lan-kwei.com/16c65f480.jpg

Kan je hier kopen voor $159,-
http://www.lan-kwei.com/id159.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dies Vettt, bomber, hebben ze die ook in nederland, damn zo'n ding moet ik hebbuh!!!!

Mega knetter...

Iemand die zon snes cd in NL verkoopt_???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

^
|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Hmm ik koop dan liever een échte SNES met copybox dan zo'n noname namaaksel hoor, ook al werkt ie 100% hetzelfde, het voelt toch anders :P

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29727

Wat vraag je voor die Magic Drive? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Anderhalve meier. Ook wel 150 gulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

to : Golbezeromus

neem ff contact met me op over die Magic Drive.
dan kunnen we iets regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14027

De PAL SNESsen gaan trager omdat we hier werken met 50Hz en in de VS e.d. met 60 Hz. Hierdoor is het hele handeltje 16.67% trager...

Ik gebruik gewoon zsnes samen met een tweetal snes controllerports aan mijn LPT hangen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Networx: hoe heb je SNES controllers aangesloten op je pc? ik heb zo'n verloop voor een playstation joypad, maar die zijn er dus ook voor SNES controllers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4166

Je kan de SNES games ook gewoon downloaden en met een software converter omzetten voor floppies op je copybox. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Software converter??? Ik heb ze gewoon renamed, it's that simple. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe bedoel je Software converter, of renamen, hoe gaat dat dan in ze werking???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Gewoon renamen in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Naar wat moet ik het renamen, stel ik heb een rom die heet blackthorn_usa.smc

Waarna moet ik het renamen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Als het goed is kan je Copybox elf tekens aan in totaal. Dus noem hem gewoon BlackThorne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok aha i.c. beter.. thnxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29240

nou we het toch over copyboxen hebben , weet iemand waar je er eentje voor de gba niet te duur kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4166

Op maandag 09 juli 2001 10:48 schreef GolbeZeromus het volgende:
Software converter??? Ik heb ze gewoon renamed, it's that simple. :)
Ok, maar als je een rom hebt van 3.5 Mb, hoe wil je die dan op een diskette zetten voor de box? Daar heb ik die converter voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en waar haal ik die software converter vandaan?? :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

SNEStool misschien???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

hier heb je een aantal rom converters.

idd zijn sommige roms groter dan 1 floppie, bijv 2MB of groter, met die uCon programmaatjes enzo kan je ze in stukjes hakken en die losse stukken kunnen door die copybox dingen gewoon gelezen worden (je wordt geprompt voor "next disk") die emulatoren kunnen ook met die in stukken gehakte roms omgaan trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijk voor backuptoolz eens op
www.lik-sang.com

daar hebben ze alle sorten backup-systemen, ook nog voor de snes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Laatst online: 22-05 10:39

Metzie

Nyaano !

Collega van me heb vandaag de GBA copybox binnen, heb em eventjes 50 roms toegespeeld, en krijg er binnenkort nog meer. Ding lijkt echt een grote jongens speeltje, wij hebben meet lol aan het laden van die roms dan ze zoontje met spelen. F129 voor een GBA spel is gewoon veels te veel, ik vond F89 al duur voor normale gameboy games :(

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Dus die copier is zwaar relaxed???

Ff een vraag, hoeveel MBit is tie nou??? Zal wel 128 zijn. Ken je dadelijk weer lachen als er 256 of 512Mbit spellen uitkomen. Plus dat die nieuwe games alemaal heus wel iets van een copy protection zullen krijgen. Iets met fast rom of zo, net zoals de SNES misschien. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:48
Is er iemand hier die een SNES copybox wil verkopen ?

renkie [at] xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 07:34

Raphaelo

boeiend!!

Renkie schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 00:15:
Is er iemand hier die een SNES copybox wil verkopen ?

renkie [at] xs4all.nl
Wie denk je dat net die hele thread heeft doorgelezen? :|

Moest je hier nou echt een 7 jaar oud topic voor kicken?

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:51

MsG

Forumzwerver

Ik heb er wel 1 te koop. Echter zonder adapter, maar ik weet er wel de waardes van. Het is een 24Mbit Pro Fighter.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-05 13:48

tazzman

a real boardmonkey

Is dat niet meer iets voor Vraag en Aanbod? Of gewoon ff op eBay zoeken ofzo? Een topic van 7 jaar oud kicken is niet zo'n ramp lijkt me - als het wat toevoegt :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tazzman omschrijft aardig wat ik hiervan vind :)
Verder, 7 jaar geleden hadden we nog geen V&A, dus dit is het ultieme moment op dit onderdeel van onze site te pluggen :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.