Wettelijke opzegtermijn versus contract

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Een vraagje voor de ervaren huurders/rechtsgeleerden onder ons ;)

Ik huur een kamer, en betaal daarvoor per maand. In mijn contract staat de opzegtermijn vermeld als zijnde 1 maand. Nu heb ik kenbaar gemaakt dat ik er graag zo spoedig mogelijk uit wil, maar de instantie die de kamer beheert wil mij houden aan de opzegtermijn vanaf de betaalperiode. Dit zou betekenen dat ik op zijn vroegst per 28 februari de huur kan beeindigen. In mijn contract staat echter nergens vermeld dat de maand opzegtermijn ook pas vanaf de betaalperiode word gehanteerd. Verhuurder geeft aan dat dit wettelijk bepaald is. Voor zover ik heb kunnen vinden klopt dit ook, maar ik vraag me af wat in deze situatie leidend is. De wet lijkt namelijk ook te zeggen dat wanneer hier onduidelijkheid over bestaat, dit niet ten nadele mag zijn van de huurder. Is er iemand met verstand van zaken die mij kan zeggen of ik pech heb gehad, of toch de huur met vier weken na melding kan beeindigen omdat dit eenvoudigweg niet specifieker in mijn contract is opgenomen?

[ Voor 3% gewijzigd door Singular1ty op 12-01-2017 16:47 ]

Beste antwoord (via Singular1ty op 12-01-2017 16:51)

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:54

slaay

Natuurbeleven.com

https://www.rijksoverheid...rhuurder-de-huur-opzeggen
Het was wat anders geweest, als in je contract zou staan iets in de strekking van 1 maand na datum opzegging.

Dich bis echt unne foëzen haas

Alle reacties

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:50
De wet zegt (zeg je zelf) 'per betaalperiode'. Waar zit volgens jou de onduidelijkheid?

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
anboni schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:48:
De wet zegt (zeg je zelf) 'per betaalperiode'. Waar zit volgens jou de onduidelijkheid?
Het feit dat in mijn contract enkel over een opzegtermijn van 1 maand word gesproken, en niet over per wanneer die ingaat.

Acties:
  • Beste antwoord

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:54

slaay

Natuurbeleven.com

https://www.rijksoverheid...rhuurder-de-huur-opzeggen
Het was wat anders geweest, als in je contract zou staan iets in de strekking van 1 maand na datum opzegging.

Dich bis echt unne foëzen haas

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:50
Singular1ty schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:50:
[...]

Het feit dat in mijn contract enkel over een opzegtermijn van 1 maand word gesproken, en niet over per wanneer die ingaat.
Dan wordt gewoon kalendermaand bedoeld (dus dan heb je potentieel nog mazzel als het gerekend wordt vanaf moment van huur betalen).

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Prima. Dan had ik er inderdaad zelf eerder bij moeten zijn.
anboni schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:52:
[...]

Dan wordt gewoon kalendermaand bedoeld (dus dan heb je potentieel nog mazzel als het gerekend wordt vanaf moment van huur betalen).
Betalen is 1e van de maand dus helaas is dit 'm dan.
Pagina: 1