Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi-Vince
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Mijn vraag

Hallo,

Ik heb zojuist mijn S7 na een schermreparatie teruggekregen.. handen vol met de kinderen even mijn sd kaartje terug willen plaatsen. Ik kom tot de ontdekking dat ik in het microfoon gaatje ernaast zit te porren.
Zover geen afwijkingen kunnen ontdekken maar aangezien ik nog wel eens even snel onder water een kiekje neem van de kids met zwemles vraag ik me nu af of ik geen gaatje in een waterdichte laag geprikt heb...

Kan hier weinig over vinden helaas :-(

Kan iemand me hier positief of negatief zekerheid over geven?

Superbedankt alvast!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung S7 Edge/Android

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Microfoon

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:56
De kans is aannemelijk dat je helaas door een waterdicht membraan hebt heengeprikt (of deze iig hebt beschadigd) :(

Voor 100% duidelijkheid misschien navragen bij een Samsung reparatie expert (of kijk anders even op iFixit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zoek anders een guide van iFixit oid op, en kijk hoe het van binnen uitziet. Als je dan ziet dat het nog steeds afgesloten is van de rest van de telefoon zou het erop kunnen gokken. Sowieso, water gaat met weinig druk niet zo'n klein gaatje in voor zover ik weet, dat gebeurd alleen als er aanzienlijke 'druk' achter het water zit. Dus direct onder een kraan houden of een paar meter diep.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
Ik betwijfel of er uberhaupt een waterdichte membraam aanwezig is... vzviw zijn de meeste telefoons "waterdicht" gemaakt door gebruik van een bepaalde coating op onderdelen die zonder die coating niet tegen water kunnen.
Daarom adverteerde samsung eerst met waterdicht en later voor dezelfde S7 met waterbestendig. Diezelfde coating zou na verloop van tijd ook minder betrouwbaar worden, waardoor het "waterdichte" niet meer te garanderen is na een bepaalde tijd.

Ik kan het compleet mis hebben maar dit is me bij gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Geen paniek. Het gangetje naar de microfoon heeft een Goretex mesh welke vlak (en niet staand) is aangebracht bij de microfoon.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi-Vince
I vrees dat de enige manier om het zeker te weten de telefoon onder water houden is...maar als het misgaat is ie dus niet verzekerd...

Ik kwam op IFIX it meerdere mensen tegen die blijkbaar niet op zaten te letten met het openen van de SD sleuf.. Het uiteindelijke antwoord is het volgende..

"If you punctured the mic hole, then this does affect the water resistance of the phone. The speaker mesh is like a net across the speaker hole. Since speakers need air to work properly, air can pass through this mesh, but it is fine enough to the point that water cannot pass through as long as it is not over a certain pressure. This is due to the elasticity of water. For example, a jet of water would be high pressure so that would go through the mesh. The same concept applies if you take the phone beyond a certain depth. If you punctured the mesh, then it no longer has the ability to keep water out."

Als iemand mij kan overtuigen dat dit niet zo is..graag.. de foto's op Ifixit laten net dit gedeelte niet zo best zien helaas. Maar dank voor alle replies sofar! Ik heb ook maar een mailtje gedaan naar de telefoon reparateur..

[ Voor 3% gewijzigd door Obi-Vince op 12-01-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi-Vince
Dynafix (jawel) geeft aan dat ze nieks kunnen zeggen totdat ze het apparaat onderzocht hebben (45,-)..
Ik plak m wel af als het nodig is :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evd
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-09 17:28

evd

Je hebt de microfoon niet beschadigd, alle 2 de gaten voor de microfoon zijn naar beneden gericht. Als je de het wil testen typ dan *#0283# klik op de 2e optie (SPK_2ndMic) en praat boven in. Je hoort dan als het goed is, je stem met een kleine vertraging door de speaker.

Verder heb je de waterdichtheid ook niet beschadigd. Er zitten rubbertjes onder de microfoons. Ze zitten dus niet in het gat waar je je simkaart ejector in stak en er is dus niks aangetast of beschadigd.

Veel plezier met je onderwater foto's! Die van mij, zien er net als de filmpjes (wel 60fps aan zetten voor mooie vloeiende bewegingen) met m'n S7 er prachtig uit :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:55
Lijkt mij sowieso niet verstandig om onder water te gebruiken. Als je het toestel in water beweegt wordt de druk namelijk veel groter en heb je veel sneller kans op schade!
Pagina: 1