Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

High end Game PC €2000,-

Pagina: 1
Acties:

• ThaGhostly
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-11 08:20
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen en videobewerken. Voor het gamen vind ik het leuk om alles snel en op ultra kwaliteit weer te geven. En ik vind het leuk om met de aller nieuwste hardware te werken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een maximumprijs van € 2000,- assemblage kan ik zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik werk momenteel met een verouderd systeem (werk nu nog met een I7 930!)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het tabelletje hieronder. :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, al heb ik een lichte voorkeur voor Phanteks en Corsair bij cases / voedingen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral dat het al mijn programma's (Autocad, Solidworks) en games zo goed mogelijk kan draaien.

Ga je overklokken?
Ja, ik wil graag een systeem bouwen dat voor de komende jaren weer geschikt is om (zware) games te draaien en tekenprogramma's als autocad en Solidworks.

Wat verwacht je van ons?[i]
Hoofdzakelijk een kritische blik op mijn keuzes (zoals jullie in de tabel zien is het moederbord nog niet beschikbaar (de ASRock Fatal1ty Z270 Pro gaming I7) Indien jullie betere ideeen hebben of suggesties dan hoor ik dat heel graag! Ik heb momenteel al 2 prima Iiyama schermen waar ik erg tevreden over ben dus randzaken zoals deze zijn niet nodig.

Ik kijk uit naar jullie reacties en boven al heel erg bedankt voor jullie hulp en kritische blik, het word erg gewaardeerd!!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 375,95€ 375,95
1ASRock Fatal1ty Z270 Professional Gaming i7€ 0,-€ 0,-
1Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH 8GB€ 759,95€ 759,95
1Seagate Barracuda Barracuda, 2TB€ 76,-€ 76,-
1Phanteks Enthoo Pro Window Zwart€ 98,-€ 98,-
1Noctua NH-D14€ 68,50€ 68,50
1Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2C3000C15€ 129,95€ 129,95
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Sandisk Ultra II SSD 960GB€ 240,76€ 240,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.845,06

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-11 15:28
Je zou dit bord kunnen nemen. pricewatch: MSI Z270 Gaming Pro Carbon De prijs hiervan is bekend en zal goedkoper zijn dan het bord welke jij hebt geselecteerd. Echter lever je niet veel in qua mogelijkheden, dus hierop zou je nog wat kunnen besparen. De seagate hdd wordt niet echt als betrouwbaar bestempeld. Een betere keuze is deze pricewatch: WD Blue WD20EZRZ, 2TB.
Tot slot zou ik (persoonlijk) de cpu koeler nog veranderen naar een pricewatch: Scythe Fuma, pricewatch: be quiet! Dark Rock Advanced C1, pricewatch: be quiet! Dark Rock 3 of pricewatch: Scythe Mugen 5. Deze vind ik vele malen mooier dan de kleuren van de Noctua

• ThaGhostly
theman36 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:14:
Je zou dit bord kunnen nemen. pricewatch: MSI Z270 Gaming Pro Carbon De prijs hiervan is bekend en zal goedkoper zijn dan het bord welke jij hebt geselecteerd. Echter lever je niet veel in qua mogelijkheden, dus hierop zou je nog wat kunnen besparen. De seagate hdd wordt niet echt als betrouwbaar bestempeld. Een betere keuze is deze pricewatch: WD Blue WD20EZRZ, 2TB.
Tot slot zou ik (persoonlijk) de cpu koeler nog veranderen naar een pricewatch: Scythe Fuma, pricewatch: be quiet! Dark Rock Advanced C1, pricewatch: be quiet! Dark Rock 3 of pricewatch: Scythe Mugen 5. Deze vind ik vele malen mooier dan de kleuren van de Noctua
Dank voor je reactie, ik heb ook nog even naar boards zitten kijken is zou een pricewatch: Asus ROG Strix Z270E Gaming niet beter zijn?

Wat betreft de opslag twijfelde ik inderdaad nog, dank voor je suggestie!

Betreffende de Noctua koeling ben ik wel met je eens dat de kleur niet overeen komt met de rest van de build. Dat zal me op den duur ook wel gaan irriteren denk ik.

• theman36
ThaGhostly schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:20:
[...]

Dank voor je reactie, ik heb ook nog even naar boards zitten kijken is zou een pricewatch: Asus ROG Strix Z270E Gaming niet beter zijn?
Voor zover ik snel kan zien heeft die Asus twee fan-headers minder. Voor de rest zijn de borden redelijk gelijk. Zelf zou ik de Msi variant nemen. Dit bord doet niks onder voor de Asus en is ongeveer € 30 euro goedkoper.

• ThaGhostly
theman36 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:29:
[...]

Voor zover ik snel kan zien heeft die Asus twee fan-headers minder. Voor de rest zijn de borden redelijk gelijk. Zelf zou ik de Msi variant nemen. Dit bord doet niks onder voor de Asus en is ongeveer € 30 euro goedkoper.
Okee! Daar had ik inderdaad nog niet op gelet. Wat betreft de GPU, is het de moeite waard om een 1080 te nemen ipv 1070 denk je?

• theman36
ThaGhostly schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:35:
[...]

Okee! Daar had ik inderdaad nog niet op gelet. Wat betreft de GPU, is het de moeite waard om een 1080 te nemen ipv 1070 denk je?
Hangt af van de monitoren die jij hebt en welke games je speelt

• ThaGhostly
theman36 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:38:
[...]

Hangt af van de monitoren die jij hebt en welke games je speelt
Ik werk met een dubbele https://tweakers.net/pric...s-b1-zwart/specificaties/ dat bevalt me uitstekend. Ik speel graag the Witcher III, Skyrim, FPS games als BF1 en dare I say it COD maar ook minder veeleisende games als Fifa.

• theman36
Indien je niet van plan bent om de monitoren te vervangen naar 1440p volstaat een Gtx 1070 ook en is die 1080 complete overkill. Je zou dan kunnen kijken naar een pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB. Veel verschillen zijn er niet. Je moet dus kijken naar geluid, koeling, grootte wat jou het prettigst lijkt.
Zag net ook dat je deze variant hebt pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix GS 8GB. Bij de buren komt deze zeer goed uit de test https://nl.hardware.info/...een-prestatie-van-formaat

Edit: je zou zelfs een pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G kunnen nemen op full hd en 60hz. Deze doet hierop ook uitstekend zijn werk. Met het geld wat je hiermee bespaart zou je eventueel over 2 jaar weer een nieuwe generatie kaart kunnen kopen die deze 1070 en 1080 er volledig uitblaast.

[ Voor 34% gewijzigd door theman36 op 12-01-2017 17:53 ]

• ThaGhostly
theman36 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:46:
Indien je niet van plan bent om de monitoren te vervangen naar 1440p volstaat een Gtx 1070 ook en is die 1080 complete overkill. Je zou dan kunnen kijken naar een pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB. Veel verschillen zijn er niet. Je moet dus kijken naar geluid, koeling, grootte wat jou het prettigst lijkt.
Zag net ook dat je deze variant hebt pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix GS 8GB. Bij de buren komt deze zeer goed uit de test https://nl.hardware.info/...een-prestatie-van-formaat

Edit: je zou zelfs een pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G kunnen nemen op full hd en 60hz. Deze doet hierop ook uitstekend zijn werk. Met het geld wat je hiermee bespaart zou je eventueel over 2 jaar weer een nieuwe generatie kaart kunnen kopen die deze 1070 en 1080 er volledig uitblaast.
Mijn oog was inderdaad ook op de Gainward 1070 GLB gevallen, komt beter uit de tests. Ik ga nog even twijfelen over de GPU en kijken of er in de loop van de maand (en februari) nog wat gebeurt met de prijzen (in positieve zin).

Hartelijk dank voor al je moeite Theman36!
Pagina: 1