Macbook Pro 2 externe monitoren aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pslomp
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 15:51
Hallo allen,

Ik krijg wellicht een Macbook pro via het werk en nu wil ik hier 2 monitoren op aansluiten.

Op het werk hebben we nog een aantal HP schermen (24 inch) staan en deze zou ik er dan op t werk aan willen sluiten. Echter deze monitoren hebben alleen HDMI en volgens mij VGA (?). Bestaat er een mogelijkheid om beide toch aan te sluiten zodat ik in principe 3 schermen heb?

Bedankt voor jullie hulp

Patrick

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Al gezocht naar verloopstekkertjes? :z

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Waar heb je zelf al naar gezocht en wat heb je gevonden?

Afhankelijk van welke MacBook Pro het precies is, heb 2-4 ThunderBolt 3 poorten in USB-C formaat. Apple (en anderen) verkoopt USB-C naar Digital AV en USB-C naar VGA adapters. Daarnaast vermeldt Apple ook op de productpagina:
[quote=http://www.apple.com/nl/macbook-pro/specs/]• Tot twee displays met een resolutie van 4096 x 2304 bij 60 Hz en meer dan een miljard kleuren

Digitale video-uitvoer via Thunderbolt 3
• Native DisplayPort-uitvoer via USB‑C
• VGA-, HDMI- en Thunderbolt 2-uitvoer via adapters (afzonderlijk verkrijgbaar)Maar dat had je wellicht zelf ook al gevonden. Waarom voldeed deze informatie niet? Wat wil je anders doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Daedalus op 12-01-2017 16:24 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pslomp
Ik heb deze oa gevonden, maar kom er niet goed uit of hier beide monitoren op aangesloten kunnen worden. http://www.apple.com/shop...elgato-thunderbolt-2-dock

Het gaat om deze macbook : 2,2-GHz processor
256 GB opslag
2,2‑GHz quad‑core Intel Core i7‑processor
Turbo Boost tot 3,4 GHz
16 GB 1600‑MHz geheugen
PCIe‑SSD van 256 GB1
Intel Iris Pro Graphics
Twee Thunderbolt 2‑poorten
€ 2.249,00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 16:28
Dat is praktisch dezelfde machine als ik hier heb, en er bestaan gewoon (goedkope) verloopjes van miniDP/Thunderbolt naar HDMI en VGA. Ik werk al jaren met 2 schermen en een MacBook en ben niet anders gewend. Zeker met SetResX op m'n retina display op de native resolutie heb ik een zee aan ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pslomp
RadioAir schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:33:
Dat is praktisch dezelfde machine als ik hier heb, en er bestaan gewoon (goedkope) verloopjes van miniDP/Thunderbolt naar HDMI en VGA. Ik werk al jaren met 2 schermen en een MacBook en ben niet anders gewend. Zeker met SetResX op m'n retina display op de native resolutie heb ik een zee aan ruimte :)
Dank je en dan sluit ik dus de ene aan op miniDP en de ander op Thunderbolt?

Heb je wellicht een link met voorbeeld van deze verloopjes? Nogmaals dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 16:28
Nee, je sluit ze allebei gewoon aan op een Thunderbolt poort, wat stiekem gewoon een miniDP poort is.

Vwb link: Da's echt een opzoekvraag ;) Google gewoon op thunderbolt naar vga adapter en je vindt er zat. Hint: Ze zijn via de welbekende chinese websites bijzonder goedkoop te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Pslomp schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:32:
Ik heb deze oa gevonden, maar kom er niet goed uit of hier beide monitoren op aangesloten kunnen worden. http://www.apple.com/shop...elgato-thunderbolt-2-dock

Het gaat om deze macbook : 2,2-GHz processor
256 GB opslag
2,2‑GHz quad‑core Intel Core i7‑processor
Turbo Boost tot 3,4 GHz
16 GB 1600‑MHz geheugen
PCIe‑SSD van 256 GB1
Intel Iris Pro Graphics
Twee Thunderbolt 2‑poorten
€ 2.249,00
Ok, het gaat dus om een mid-2015 15-inch MacBook Pro en niet om een late 2016 MacBook Pro. In dit geval zou je zo'n dock kunnen gebruiken, mits het tweede scherm een Thunderbolt 2 scherm is (wat hier waarschijnlijk niet het geval is). Zie ook Elgato Thunderbolt™ Dock and dual display support.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pslomp
Daedalus schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:58:
[...]
Ok, het gaat dus om een mid-2015 15-inch MacBook Pro en niet om een late 2016 MacBook Pro. In dit geval zou je zo'n dock kunnen gebruiken, mits het tweede scherm een Thunderbolt 2 scherm is (wat hier waarschijnlijk niet het geval is). Zie ook Elgato Thunderbolt™ Dock and dual display support.
Nee klopt, beide relatief simple HP monitoren. Zal dus verloopjes worden
Pagina: 1