Platenspeler en voorversterker aangesloten , geluid is zacht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister-White
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-06 14:47
Hallo

Ik heb recent een nieuwe speakers met ingebouwde versterkers gekocht, de:
Thonet & Vander hoch BT.

Productspecificaties

luidsprekerset 2.0
Bluetooth
frequentiebereik: 50 Hz - 20 kHz
RMS vermogen: 70 W (2x 35W)
2x 5.25 inch Aramide woofer (per luidspreker)
1 inch zijde tweeter
impedantie 10 Ohm
afmetingen: 460 x 181 x 230 mm
antimagnetisch schild
houten kast, High Density Acoustic Absorber
volume-, treble- en bascontrolknoppen
inclusief afstandsbediening, witte front-covers, RCA naar 3.5 mm-kabel, stroomkabel, luidsprekerkabel
input: RCA / 3.5 mm stereojack
kleur: wit

En ik heb een(Behringer PP400) voorversterker gekocht
en daar mijn platenspeler op aangesloten.
op Vol volume klinkt het net hoorbaar, gewoonweg te zachtjes nog.

Kan dit aan de platenspeler liggen of moet ik een sterkere voorversterker kopen?
volgende aankoop wordt een nieuwe platenspeler.
Maar ik wil wel dat dit goed klinkt en niet zo zacht als nu. dit is gewoon niet voldoende.

Iemand advies over hoe ik dit volume kan verbeteren?

[ Voor 33% gewijzigd door Mister-White op 12-01-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmulders
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-07 08:14
Wat voor platenspeler met wat voor element gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-07 19:44
Als je andere audiobron, zoals een telefoon aansluit is het wel naar verwachting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister-White
mmulders schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:15:
Wat voor platenspeler met wat voor element gebruik je?
Dat is een goeie vraag
Ik heb een: blaupunkt automatic direct drive p-150
Maar ik heb geen idee wat voor element ik heb. :9
Springuin schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:46:
Als je andere audiobron, zoals een telefoon aansluit is het wel naar verwachting?
Ja absoluut! , het is alleen de platenspeler die niet goed volume geeft. :O

[ Voor 31% gewijzigd door Mister-White op 12-01-2017 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ddewit89 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:06:

op Vol volume klinkt het net hoorbaar, gewoonweg te zachtjes nog.
Klinkt alsof de voorversterker kapot is of verkeerd is aangesloten. (en zeker niet dat het aan de platenspeler of speakers ligt.)

Een platenspeler rechstreeks op bv de CD ingang op een gewone versterker aansluiten, zal precies ditzelfde gevolg hebben.

In een gewone versterker (geintegreerde versterker) zit er op de phono-ingang een voorversterker omdat platenspelers een heel laag volume/spanning uitsturen.
Een CD-speler of een tuner heeft een heel sterke signaal uitgang dus op een gewone versterker zit dan geen voorversterker op de CD/tuner-ingang.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmulders
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-07 08:14
Platenspeler kan ook kapot zijn, of een MC element hebben. Nu vermoed ik dat die Blaupunkt gewoon een MM element heeft, dus dat laatste zal het niet zijn. Heeft de platenspeler het wel recent gedaan met een andere versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister-White
Ik heb zoiezo hiervoor een normal reciever gebruikt van Kenwood, waar dus ook een phono aansluiting op zit.

Daar moest ik altijd het volume veel hoger zetten dan wanneer ik via andere inputs zoals cd, tuner etc muziek afspeelde.

Dus het volume verschil was toen geen probleem omdat de versterker , Naja genoeg volume had om te verhogen zegmaar.

Maar nu je het zegt zou het best kunnen dat er dus iets mis was met die platenspeler.
Ik heb die blaupunkt platenspeler in een marktplaats winkel gekocht een jaar geleden toen ik intresse had om platen te spelen. Nieuwe naald ervoor gekocht en toen draaien maar. Laatste tijd gebruik ik hem niet meer omdat ik dus nieuwe speakers heb, en die arm stuitert de laatste tijd veel en wil mn platen niet beschadigen.

Wil graag de : Argon TT2 kopen, dit lijkt mij een degelijke platenspeler ter vervanging van die oude blaupunkt van marktplaats :P

De voorversterker is nieuw en ongebruikt dus kan heel goed zijn dat die blaupunkt gewoon ergens niet goed werkt.
Ik hoop gewoon dat als ik die Argon TT2 koop dat ik niet hetzelfde probleem ervaar :-/
Pagina: 1